Laatste vragen over complete casemod.

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Ik heb behoorlijk veel research gedaan, en wachten duurt lang. Dus ik vind, en mn ouders hopelijk ook, dat ik nu kan gaan modden. :)

Ik was van plan om een big tower te nemen. (link):9

Met een Abit kT7a (nieuw via iemand) + TB 1,2Ghz (tweede hands) + 128 Mb sdram (ook zelfde persoon) voor fl 500,-
Verder nog een leuk koperen waterblokje in vorm van spiraal. (link) :9~

Een pompje en al dat soort dingen kunnen ook geen kwaad.
De radiator komt vlak boven een bakje water, met daar kleine buisjes met gaatjes voor die water over de radiator laten lopen. Of de bong die ernaast staat op de site. Kan ook nog iets anders worden.(link)

Verder nog wat leuke kaarten enzo. En waarschijnlijk ook mn voeding waterkoelen, maar dat gebeurt pas als laatst.
De kast moet een beetje oranje met veel bloemetjes worden (flower power) En een window met binnen in verschillende kleuren ccfl/led/blacklite en fluo plakband voor op de randen van de kaarten/kabels enz.
UIteraard een baybus om het geheel te bedienen. (contactslot trouwens ook nog)

Maargoed, mijn vraag: Wat vinden jullie ervan. Graag met argumenten erbij. ( ik moet namelijk behoorlijk wat mensen overtuigen. Die vinden mij :r in mijn hoofd. )

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik vat die plaatjes niet helemaal :?

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

* creative8500 thinks that's normal when you look like me

• bredend
ohja, door die gele(koperen) buisjes loopt water. Dat verdampt gedeeltelijk en daardoor koeld het water dat door de radiator loopt af. Dat rode is een plexiglas bakje waar het weer inkomt en wordt terug gepompt(reservoir, moet wat groter)
die pijlen zijn de koude en warme luchtstroom.
Ik denk dat je dat bedoelde.....

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Kdenk dat je wel ver komt met alles wat je wil kopen. En dat idee voor die bong ziet er ook wel goed uit, hoewel ik niet weet wat er beter is aan deze bong dan de orginele. Kdenk dat die het iets beter zou doen. En over dat psu koelen, kdenk dat je dat beter kan laten. Is denk ik een te groot risico voor de geluidsvermindering wat je zal krijgen. Dan kan je beter een goede, stile psu kopen.

Voorderest zou ik zeggen: laat wat pics zien als je klaar bent :) Kijk er naar uit iig

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Voor dat verhaal met die radiator:
Je gaat ongelooflijk veel kalkaanslag krijgen op dat ding. Doe maar gewoon een autoradiator (oid) met daar een langzaam draaiende fan op met GROTE afmeting (desnoods recycle je ook de fan die in de auto zat) en die laat je op een laag toerental draaien voor weinig kabaal. Is heel makkelijk te doen met een weerstandje. Oude Opel Kadettjes schijnen koperen radiatoren te hebben.

Dit koelt tien keer beter en geeft minder kortsluitingsgevaar, bij die andere optie heb je immers altijd open water in de buurt van je compu...

Oftewel: creatief verzonnen, maar in deze toepassing toch een slecht idee.

Voeding waterkoelen:
Niet doen, tenzij je van vuurwerk houdt. Gewoon een weerstandje om je fan langzamer te laten draaien en je hoort hem niet meer. Een voeding heeft eigenlijk helemaal geen fan nodig van zichzelf (zei m'n electroboer), maar dat ding zit er alleen in om de kast fris te houden.

Waterblok:
Strak ding, maar kijk ook of je een koperen variantje kunt krijgen, die koelt waarschijnlijk beter. Alu is waarschijnlijk goedkoper als je wat krap met de centjes komt te zitten en bovendien lichter.

Bigtower:
Ziet er strak en makkelijk bewerkbaar uit, voor zover ik van hieruit beoordelen kan een goede keus dus :)

Voor de pomp zou ik zeggen: haal een Eheim, tweedehands of bij een winkel. Superstil, superdegelijk, geen gezeik.

ieeeepppppp :P

• bredend
Voeding doe ik op de kop, zodat als ie gaat lekken, alles op mijn videokaart valt.....
Het waterblok word idd van koper, was ik vergeten te zeggen.
Ik krijg er elke dag minimaal 2 nieuwe ideen bij, ik zal ze wel eens uploaden in 't weekeinde

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Op donderdag 15 november 2001 21:08 schreef Bredend het volgende:
Voeding doe ik op de kop, zodat als ie gaat lekken, alles op mijn videokaart valt.....
Het waterblok word idd van koper, was ik vergeten te zeggen.
Ik krijg er elke dag minimaal 2 nieuwe ideen bij, ik zal ze wel eens uploaden in 't weekeinde
Wat is in godsnaam volgens jou het nut van je voeding waterkoelen? Of wil je daar alleen stoer mee doen?
Als er ook maar iets fout gaat waardoor een straaltje op een spanningsvoerend deel en de kast komt staat gelijk je hele behuizing onder 230V. |:(

Als je leven je lief is: DOE DIT NIET! keej?
Gewoon: niet doen, zet het uit je hoofd, slaap er nog een maandje over en bedenk hoe je je voelt als je kleine zusje die kast gegrepen heeft terwijl je koeling lekte.

Echt waar, neem het nou gewoon van me aan, slecht idee, levensgevaarlijk, brandgevaarlijk, niet zinvol en niet nodig dus niet doen. Echt niet.

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
Op dinsdag 13 november 2001 21:36 schreef VROEM! het volgende:

Voeding waterkoelen:
Niet doen, tenzij je van vuurwerk houdt. Gewoon een weerstandje om je fan langzamer te laten draaien en je hoort hem niet meer. Een voeding heeft eigenlijk helemaal geen fan nodig van zichzelf (zei m'n electroboer), maar dat ding zit er alleen in om de kast fris te houden.
Inderdaad is het koelen van je voeding met water niet echt een goed idee, maar dat een voeding geen fan nodig heeft is niet waar. Ik heb al zat voedingen in rook op zien gaan omdat de fan niet draaide (gelukkig was ik niet degene die de voedingen opblies dus ik kon er wel om lachen :D )

Ik zou persoonlijk denk ik niet meer naar die electroboer gaan. Maar ok das mijn mening

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Op vrijdag 16 november 2001 09:44 schreef xillius het volgende:

[..]

Inderdaad is het koelen van je voeding met water niet echt een goed idee, maar dat een voeding geen fan nodig heeft is niet waar. Ik heb al zat voedingen in rook op zien gaan omdat de fan niet draaide (gelukkig was ik niet degene die de voedingen opblies dus ik kon er wel om lachen :D )

Ik zou persoonlijk denk ik niet meer naar die electroboer gaan. Maar ok das mijn mening
Mwoach, elke winkel waar mensen werken maakt wel eens een foutje niet? Ook betere zaken werken niet vlekkeloos. Ik ben over het algemeen wel te spreken over de antwoorden die ze gegeven hebben op mijn vragen. Bovendien zijn er ook genoeg (niet-compu-) voedingen met behoorlijke vermogens te koop zonder aktieve koeling. Misschien dat ze bij PC-voedingen wat lui zijn met passieve koeling omdat er toch wel een fan in komt...Scheelt weer in de piekos :)

• bredend
Ik vind nog wel eens een manier om het veilig te doen. Echt waar hoor.
Ik maak denk ik een soort waterblokje voor op de heatsink, en de voeding op de kop. Als het gaat lekken, kan het nooit op de onderdelen van de voeding komen.

Trouwens ook nog iets handigs: Span op sommige plaatsen een stukje plastik folie door de kast, kan je de airflow regelen en het evt lekkende water reguleren!

En ik doe het als laatste, dan heb ik het belangrijkste al achter de rug, de casemod. Dus mocht ik dood gaan..... :D
Pagina: 1