[HCC]brander en testen?

Pagina: 1
Acties:

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 12:18
Mijn oom heeft een laptop:
120 mhz pentium
40 mb-ram
900 MB
geen interne cd

nu wil hij graag een CD-brander erbij doen, ik weet dus al dat ik op zoek moet naar een externe cd-brander, of een oude brander en een kastje erbij kopen, snelheid maakt niet veel uit.
maar wat ik wil weten, als ik op de HCC ben, zal ik dan zoeken naar de 2de hands dingen?
en zo ja organiseert tweakers nu een aantal pc's om op uit te testen of het werkt of hoe kan ik een soort test doen??

alvast bedankt, heeft iemand ook een idee van de prijs ongeveer?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 13 november 2001 20:41 schreef Dala11of11 het volgende:
organiseert tweakers nu een aantal pc's om op uit te testen of het werkt of hoe kan ik een soort test doen??
Tweakers doet dit zover ik weet iig niet. Kijk voor meer info over onze plannen hier. Wel heeft de HCC (de verenigingg/club) een test"hok" voor HCC-leden waar je je vers gekochte spulletjes 10 minutjes achter kan laten, en na tien minuten krijg je te horen of het naar behoren werkt. (Let wel op dat je daarvoor HCC-lid moet zijn.)

20*350ZO45°

• Dala
Op dinsdag 13 november 2001 20:45 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Tweakers doet dit zover ik weet iig niet. Kijk voor meer info over onze plannen hier. Wel heeft de HCC (de verenigingg/club) een test"hok" voor HCC-leden waar je je vers gekochte spulletjes 10 minutjes achter kan laten, en na tien minuten krijg je te horen of het naar behoren werkt. (Let wel op dat je daarvoor HCC-lid moet zijn.)
damn * Dala is geen HCC lid :(

andere manier?

• Dala
*kick*

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:20

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

- neem de pc waar de brander aan komt mee (niet handig)
- koop een brander, rij/vlieg/fiets/ren naar huis (even stempel op je hand laten zetten voordat je naar buiten gaat), test het ding, werkt-ie niet dan ga je die dag nog terug (minder handig, maar als je in Utrecht of omg. woont wel te doen)
- koop em bij een winkel waar je later terug kan komen (dus met een echt filiaal)

Maar aangezien branders sowieso weinig meer kosten kan je denk ik het beste bij de stand van een winkel als MyCom of Powerline of Informatique of Memo ofzo een oud model brander kopen voor een gulden of 150 (moet zeker lukken) die dan dus verder niet 2e hands is. De kans dat ie dan werkt is relatief groot en doet-ie het toch niet, dan kan je altijd nog terug gaan naar de winkel.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

moved HA >> OM

• Dala
Op woensdag 14 november 2001 16:30 schreef MrTinux het volgende:
- neem de pc waar de brander aan komt mee (niet handig)
- koop een brander, rij/vlieg/fiets/ren naar huis (even stempel op je hand laten zetten voordat je naar buiten gaat), test het ding, werkt-ie niet dan ga je die dag nog terug (minder handig, maar als je in Utrecht of omg. woont wel te doen)
- koop em bij een winkel waar je later terug kan komen (dus met een echt filiaal)

Maar aangezien branders sowieso weinig meer kosten kan je denk ik het beste bij de stand van een winkel als MyCom of Powerline of Informatique of Memo ofzo een oud model brander kopen voor een gulden of 150 (moet zeker lukken) die dan dus verder niet 2e hands is. De kans dat ie dan werkt is relatief groot en doet-ie het toch niet, dan kan je altijd nog terug gaan naar de winkel.
welke brander moet ik dan naar zoeken gezien dat hij eigenlijk alleen maar een printerpoort heeft :?

• MrTinux

MrTinux

Een externe die op de printerpoort kan :)

Gewoon ff vragen aan de stand of ze die hebben. Of anders of ze branders leveren en daarbij "housings" om hem extern te maken. Ik geloof dat Alternate die mogelijkheid wel levert. (Tenminste als ik hun advertentie zie, daar bieden ze het altijd aan)

Je kan ook van die Freecom branders kopen, maar die zijn fokking duur (700 gulden of meer).

Edit: als de pc nog een PCI-slot vrij heeft kan je er ook een USB of misschien zelfs Firewire kaart inzetten, voor die aansluitingen kan je ook branders krijgen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

een brander op de parallelle poort? werkt dat dan een beetje?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• MrTinux

MrTinux

Dat moet op zich wel gaan, maar dan zal je snelheid niet boven de 4x uitkomen. Misschien dat dat zelfs al teveel van het goede is. Maar goed, een >16x heeft sowieso geen zin want dat trekt die P120 toch niet.

• Dala
Op woensdag 14 november 2001 16:50 schreef MrTinux het volgende:
Edit: als de pc nog een PCI-slot vrij heeft kan je er ook een USB of misschien zelfs Firewire kaart inzetten, voor die aansluitingen kan je ook branders krijgen.
*het is een laptop :?

• MrTinux

MrTinux

Op woensdag 14 november 2001 18:10 schreef Dala11of11 het volgende:

[..]

*het is een laptop :?
sorry
niet goed gelezen ;)

• Dala
Op woensdag 14 november 2001 23:22 schreef MrTinux het volgende:

[..]

sorry
niet goed gelezen ;)
maakt niks :)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Volgens mij kan je dat testhok ook gewoon gebruiken als je geen HCC-lid ben. Zo niet, vraag dan aan iemand of je even z'n pasje mag lenen. Vorig jarig kocht een vriend van mij een 2,5" hd voor zijn laptop en liet het op mijn vaders pasje testen. Dat was geen probleem, hij kon de hd zelfs weer ophalen zonder dat ik er bij was.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Ik heb 5 jaar in dat HCC testhok gewerkt, en ik kan je twee dingen zeggen: het duurt doorgaans geen 10 minuten. Kan wel, maar hangt erg van het tijdstip af. Hoe later het wordt, hoe langer het gaat duren door drukte.

Verder worden niet alle items getest. Zo worden CD branders slechts op lezen getest. Heeft te maken met de diverse benodigdheden om te testen, in combinatie met de beschikbare tijd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1