Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om quake 1 op GBA te draaien??
Want quake 1 draait ook op pda.
GBA is 60-70 mhz.. een pc met 60 mhz draait quake volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet in princiepe wel lukken denk ik?

Maar porten is nie zo superzmakkelijk lijkt me zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

GBA is 16,7 MHz, DooM gaat net dus ik denk dat Quake niet gaat lukken.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Op dinsdag 13 november 2001 20:11 schreef QuakeMASTER het volgende:
Een 486 dx2-66 (op 66mhz) draaide quake voor geen ene meter
Op een pentium 60 was het echter wel weer te spelen.

Mhz kan je niet vergelijken m.b.t. snelheid van een processor.... jammer dat intel iedereen blijft wijsmaken dat dit wel zo is.

En naar mijn idee is een GBA te zwak om een spel ala quake te draaien. Het zou trouwens ook voor geen meter spelen. Doom gaat nog omdat je niet naar boven en naar beneden kan kijken..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer :'(
Nu koop ik zeker geen GBA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Gaat niet werken. Weet niet of je Doom al gezien hebt op GBA, maar dat is ook al veel minder dan PC versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Quake heeft op een nintendo 16bit met een fx chipje ook prima gedraaid. Dat is een 16bits ding op 2,77Mhz... :z

Dus wees maar gerust wat een GBA kan :). Die kan iig 3d graphics maken op de reso van het schermpje :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

What the? Quake op de SNES? :D Je weet dat Quake in 1996 is uitgekomen? Stel dat ze heel snel zijn en in 1997 een port klaar hebben, toen was de SNES al lang heengegaan hoor :)

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op woensdag 14 november 2001 02:34 schreef JvS het volgende:
Quake heeft op een nintendo 16bit met een fx chipje ook prima gedraaid. Dat is een 16bits ding op 2,77Mhz... :z

Dus wees maar gerust wat een GBA kan :). Die kan iig 3d graphics maken op de reso van het schermpje :).
dat was Doom..
en Quake op een GBA? Met al die polygonen, nah.. weet haast wel zeker dat dat niet gaat lukken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik denk ook niet dat Quake op de gba kan.... :'( Maar ik hoop dat ze er iets voor vinden dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik meende dat ik ergens gelezen had op internet dat de cpu 60-70 mhz was..
maar ik vond dit zonet..
http://mwsjeux.free.fr/Tests/GameboyAdvance/MenuJeuxGBA.html
daar staat dat ie 16 mhz is..
dan klopt dat ook wel, want castlevania schokt af en toe vet erg bij eindbazen.

GODVER de GODVER!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 13:39 schreef BlackMage het volgende:
Ik denk ook niet dat Quake op de gba kan.... :'( Maar ik hoop dat ze er iets voor vinden dat het wel kan.
Jah een grote blikken kast die je achterop kan vastschroeven >:)

• Mikey!
  • Laatst online: 12-09 13:35
Op woensdag 14 november 2001 13:39 schreef BlackMage het volgende:
ik dus ook he :'(

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Kun je hem niet wat overklokken? Met vloeibare stikstofkoeling moet je toch wel effect kunnen krijgen.
Als je goed kunt solderen kun je zelfs de CPU eraf halen en vervangen door een mobile Pentium III. Dan moet Quake II ook wel kunnen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik vind een GBA geen ding voor een 3D shooter....

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zit niet echt in het programmeer-wereldje, maar is er toevallig niet iemand die met behulp van http://www.gbadev.org Quake kan rippen van PC-formaat naar GBA-formaat.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 23:07 schreef RDK_NL het volgende:
Ik zit niet echt in het programmeer-wereldje, maar is er toevallig niet iemand die met behulp van http://www.gbadev.org Quake kan rippen van PC-formaat naar GBA-formaat.
Heh heh, will the real Bill Gates please raise his hand???

erm, ik denk t niet he ;)

ow, ik wilde nog ff zeggen dat de GBA een kleiner scherm heeft dan de gemiddelde pc... du hij heeft echt geen p3 nodig voor quake, de reso is gewoon VET lager (denk ik (klinkt logisch toch?))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormandize
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
Quake draait echt never nooit niet op de GBA.
Zelfs voor Doom moest veel ingeleverd worden.
(laagste res [op de PC had je een lage en een hoge res - GBA draait de lage res], minder tegenstanders, minder levels).
Polygonen kan de GBA niet goed mee om gaan,
ten minste... niet met een hoop polygonen.
Dat ventje van Tony Hawk kon ie nog niet aan.
De Tekken versie van de GBA wordt niet voor niks met sprites gemaakt... daar gaat de GBA nou eenmaal het best mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 16 november 2001 23:07 schreef RDK_NL het volgende:
ik wel, en nee, dat gaat niet werken :7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Is het niet mogelijk om een ander spel te porten...... Final Fantasy 3 bijv. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Quake 1 kan je zelf op rekenmachines spelen (de TI-83 bijvoorbeeld). Dus waarom zou het niet op de GBA kunnen

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ag waarom Quake op de GBA :?
Geef liever een RTS game of zo even een muis hebben die er op past :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik d8 het niet he dat doom gecancaled was

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er gaat ook nog wat hardware komen in de toekomt voor de GBA
MP3 speler etc.. misschien ook wel een geheugen uitbreiding ofzo.. net als met de ultra 64.. dan is het misschien mogelijk om nog vettere shit te spelen.. bijv games op 256 Mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:15 schreef BlackMage het volgende:
Is het niet mogelijk om een ander spel te porten...... Final Fantasy 3 bijv. :9
Of... Chrono Trigger :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doe dan aub ZELDA 3 van de super nes!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op woensdag 14 november 2001 02:34 schreef JvS het volgende:

Sry JvS, maar dat is bullshit.
-Voor Quake 1 heb 8mb ram nodig. Raden hoeveel de SNES heeft, nog geen 1mb (ander OS ook, niet vergelijkbaar).

-Quake1 past niet op een SNES cartridge. (past 16MB op, quake1 is rond de 50MB)

-Op een (veel krachtigere dan een SNES) 486 DX-2 66MHz met 4mb (veel krachtiger als een .5mb SNES Trident kaart) draait quake1 rond de 7fps met timedemo van demo1. Vanaf ongeveer 35fps wordt het speelbaar. (65 tot 75 = supervloeiend).

-De .5MB Virge64 kaart van de SNES ondersteund geen textures met een grootte van 128x128 die quake1 wel heeft.

Om nog even op dat 60-70MHz verhaal terug te komen;op een 200MHz P1-MMX met 64mb ram en Win98se draait quake1 met een 32Mb TNT-II Ultra nog niet vloeiend (boven de 50fps komt het systeem niet), de cpu blijft de bottleneck.

Conclusie uit opsomming bovenaan: de SNES is 1 grote bottleneck als je er Quake1 op probeert te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 18 november 2001 12:25 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Sry JvS, maar dat is bullshit.
ja maar wat jij nu schrijft is in principe net zo bullshit:
-Voor Quake 1 heb 8mb ram nodig. Raden hoeveel de SNES heeft, nog geen 1mb (ander OS ook, niet vergelijkbaar).
je hoeft natuurlijk niet het hele spel te draaien zoals het op een pc te spelen is! Een gestripte versie zou het best met 1 mb kunnen doen.
-Quake1 past niet op een SNES cartridge. (past 16MB op, quake1 is rond de 50MB)
zie mijn reactie hierboven
-Op een (veel krachtigere dan een SNES) 486 DX-2 66MHz met 4mb (veel krachtiger als een .5mb SNES Trident kaart) draait quake1 rond de 7fps met timedemo van demo1. Vanaf ongeveer 35fps wordt het speelbaar. (65 tot 75 = supervloeiend).
ik denk niet dat je een 486 kunt vergelijken met een SNES... maar puur op rekenkracht is de 486 idd sneller.
Vergeet niet dat quake actief gebruik maakt van je coprocessor, dwz hij gebruikt floating point getallen. De SNES ondersteund deze niet, dus je zult de hele quake engine opnieuw moeten programmeren
-De .5MB Virge64 kaart van de SNES ondersteund geen textures met een grootte van 128x128 die quake1 wel heeft.
Aangezien de SNES geen hardware accelerated polygoon plotters biedt, hoef je de textures dus niet in het videogeheugen op te slaan. Bovendien kun je kleinere textures gebruiken
Om nog even op dat 60-70MHz verhaal terug te komen;op een 200MHz P1-MMX met 64mb ram en Win98se draait quake1 met een 32Mb TNT-II Ultra nog niet vloeiend (boven de 50fps komt het systeem niet), de cpu blijft de bottleneck.

Conclusie uit opsomming bovenaan: de SNES is 1 grote bottleneck als je er Quake1 op probeert te draaien.
De SNES is net als de GBA een sprite-based systeem... je kunt de hardware heel snel sprites laten tekenen. Een 3D spel als quake tekent zijn eigen pixels in de framebuffer, iets wat op een SNES of GBA absoluut niet snel te doen is.

Er zijn wel truucs en hacks om die sprite engine te gebruiken om 3d te visualiseren, maar verder dan een spel als DOOM komt dat niet (waar de vloer altijd horizontaal en de muren altijd verticaal lopen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik lees hier zoiezo heel veel flauwekul!

Op mijn ouwe pc Cyrix 200+ (150Mhz)
met een 2 MB video kaart en 32 mbram, draaide quake 1 perfect op een hoge res..

een maat van me met P75 en 16 mbram draaide quake ook perfect, en die had een 1 of 2 mb video kaartje.

dus 8 mb video ram is dikke flauwekul.. want toen quake 1 uitkwam was 2 ofzo het meeste wat er toen te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff 1 ding:

- Ga AUB pc mhz niet verglijken met console mhz
Een console kan gewoon VEEL efficienter werken als een PC. Op de SNES was Quake idd niet mogelijk maar DOOM wel.
Op de N64 is trouwens wel Quake geport en die port zag er beter uit als menig pc kan brengen. En de N64 had ook maar 90mhz en 4mb ram.

Ik vindt trouwens dat er zwaar overdreven met de mhz en mb's wordt omgegaan in de pc wereld maar sja das mijn mening.
Een SNES had een videogeheugen van 128kb!!! En een processor van slechts 3.78mhz (met fx chip 10mhz). En met dat apparaat waren ze al in staat om 3D graphics te genereren (Starwing) etc...
Weleens Donkey Kong Country gezien op een SNES? Sorry maar ik vindt het echt verbazingwekkend hoe ze zulke graphics uit een dergelijk apparaat krijgen.
Dat kun je van de PC niet zeggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op de N64 is trouwens wel Quake geport en die port zag er beter uit als menig pc kan brengen. En de N64 had ook maar 90mhz en 4mb ram.
Dat is nogal DUH, omdat quake is gebouwd voor software rendering, en de N64 heeft hardware accelerated rendering.

Ik geloof dat Quake2 er ook was op de N64 (maar dat kan ook een andere console zijn geweest, dus ik kan me vergissen), en de pc versie zag er dus echt wel vet beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 12-09 21:00
een GBA 16Mhz? lol
mijn GBA is 1485Mhz :) kijk maar naar zn specs in mn Sig >:) >:) >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een console is natuurlijk ook alleen maar voor games gemaakt
Dus die hoeft alleen maar games af te kunnen spelen..
Een pc draait daar in tegen van alles en nog wat.. dus logisch dat een console veel meer (op games gebied) uit weinig Mhz haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden... een GBA heeft geen Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar de xbox wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Laatst online: 05-09 11:16
Op zondag 18 november 2001 19:40 schreef QuakeMASTER het volgende:
Een console is natuurlijk ook alleen maar voor games gemaakt
Dus die hoeft alleen maar games af te kunnen spelen..
Een pc draait daar in tegen van alles en nog wat.. dus logisch dat een console veel meer (op games gebied) uit weinig Mhz haalt.
Het gaat niet om de toepassing maar om de hardware zelf ..
De GBA bevat niet een of andere intel proc met een CISC instructieset die allerlei functies heeft waar die console helemaal niet op zit te wachten .. die dingen hebben een speciale RISC processor gemaakt voor enkel deze hardware. 17 Mhz op die GBA proc kan hetzelfde resultaat geven bij een spel als bijvoorbeeld 150 Mhz bij een pc met dat zelfde spel ...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 04:25 schreef violator_ het volgende:

[..]

Het gaat niet om de toepassing maar om de hardware zelf ..
De GBA bevat niet een of andere intel proc met een CISC instructieset die allerlei functies heeft waar die console helemaal niet op zit te wachten .. die dingen hebben een speciale RISC processor gemaakt voor enkel deze hardware. 17 Mhz op die GBA proc kan hetzelfde resultaat geven bij een spel als bijvoorbeeld 150 Mhz bij een pc met dat zelfde spel ...
En wat wil je hiermee op mijn post veranderen/aanvullen of verbeteren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Laatst online: 05-09 11:16
Op maandag 19 november 2001 19:16 schreef QuakeMASTER het volgende:

[..]

En wat wil je hiermee op mijn post veranderen/aanvullen of verbeteren???
Dat het om het type processor (RISC) gaat en dat mhz bij die typen processoren hele andere prestaties leveren , ongeacht het doeleinde of omliggende hardware...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZO zit het

nr 1 fantasy schrijver: Raymond E Feist
nr 1 fantasy PC-game: Planescape torment
nr 1 fantasy spel: (A)D&D
nr 1 fantasy console game: Chrono's Trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony hawk pro skater kan ook op de GBA dus warom zou quake niet kunnen. Het word echt niet PRECIES het zelfde. Tony hawk hebben ze ook maar 1 view voor van link (of rechts?) boven. Een rondje draaien moet denk ik wel lukken, Sprites als enemys. Mjah moet kunnen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als Daikatana op de GBC =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Duh, het gaat er natuurlijk om dat Quake 1 TECHNISCH kan, niet om een doom variant (sprites) die je de naam Quake Advance geeft |:(

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 20:11 schreef QuakeMASTER het volgende:
Ik hoop het wel, lijkt me mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:09 schreef OiSyN het volgende:

[..]

ik wel, en nee, dat gaat niet werken :7
Ik ook , en ik ben het met Oisyn eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:03
Ik heb Quake1 anders toch echt prima in 640*400 gespeeld opeen pentium 120, 40Mb ram en een cirrus logic 1MB videochip hoor.
Op zondag 18 november 2001 12:25 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

iRacing Profiel

Pagina: 1