Check: Release MP3DB en WCS

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
In dit topic kun je lezen dat Apache en ik een systeem hebben gemaakt om vanuit PHP Winamp te besturen. Hierbij heeft Apache het web gedeelte (PHP) gemaakt en ik de Winamp Control Server (Win32) gemaakt. Dit is een TCP server waarmee je op afstand Winamp kunt besturen, met bijvoorbeeld PHP, maar het kan ook met je eigen VB/Delphi/enz applicatie of zelfs met Telnet. :) Bij deze release zit een Word document met de beschrijving van het protocol (zeer simpel).

Nu alles een beetje is getest gaan we het maar es releasen. Het PHP gedeelte is opensource (met dank aan Apache dus).
De Winamp Control Server is (nog) niet opensource, maar is wel als binarie te vinden in deze release.

Download

Veel plezier, en eventuele vragen kunnen hier worden gepost.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik heb ooit ook zoiets gemaakt (delphi). alleen was dat dan een webserver plugin voor winamp die de playlist op het scherm zette. Alle nummers zijn dan links en de links worden in de webserver weer vertaald en afgespeeld!

Das ook wat :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Bij deze hoef je dus niet Winamp op dezelfde machine te draaien als je webserver.
Je maakt namelijk een TCP verbinding naar de server die Winamp weer aanspreekt. Dit hoeft niet perse vanuit PHP, maar kan dus ook vanuit je eigen applicatie. Apache heeft het toevallig in PHP gedaan.

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Leuk! Ik was even wat aan het testen met Winamp Control Server, en vroeg mij af of het ook mogelijk is om de bestaande playlist van Winamp op te vragen via de WCS. Van wat ik er nu van begrijp wordt het bijgehouden in een database via php/mysql, toch?

Verwijderd

Ziet er i.d.d leuk uit. Maar ik vroeg me af (geen kritiek); Wat is het nut?? Kan er toch geen nuttige dingen voor verzinnen :'(

Maar verder : Leuk hoor

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:22 schreef robh het volgende:
Ziet er i.d.d leuk uit. Maar ik vroeg me af (geen kritiek); Wat is het nut?? Kan er toch geen nuttige dingen voor verzinnen :'(
[...]
Kritiek hoeft natuurlijk niet negatief te zijn, het kan zowel opbouwend als negatief te zijn.

Maar ik had al een idee: Het is heel handig als je een dedicated winamp bakje hebt, zonder monitor enzo. Als je computer-kassa een internetbrowser heeft, dan is het ook handig voor in de kroeg :9

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Idd, je hoeft nu niet achter de PC te gaan zitten waar Winamp op draait om iets te veranderen. Je kunt op afstand Winamp besturen, via web of eigen applicatie.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

Op woensdag 14 november 2001 17:30 schreef Shir het volgende:
Leuk! Ik was even wat aan het testen met Winamp Control Server, en vroeg mij af of het ook mogelijk is om de bestaande playlist van Winamp op te vragen via de WCS. Van wat ik er nu van begrijp wordt het bijgehouden in een database via php/mysql, toch?
nee, er is een soort van playlist history en future songs ingebouwd wanneer je add2playlist manier gebruikt, maar dat is niet de default manier :)

playlist.php laat enkel zien wat er al gespeeld is en wat op dat moment aan het spelen is.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• fw
  • Laatst online: 25-06 13:07

fw

Ik vroeg me af of er misschien ook nog een keer een soort stap-voor-stap readme komt, want het adden van mp3's wil niet helemaal lukken.
Zo staat in de readinsert.php dat je de mp3 files in dezelfde dir als de scripts moet gooien, echter ik zie het niet zo zitten om 10 gig te kopieren (ook niet de ruimte voor).

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• Apache

Apache

amateur software devver

Op zaterdag 24 november 2001 21:12 schreef AuRal het volgende:
Ik vroeg me af of er misschien ook nog een keer een soort stap-voor-stap readme komt, want het adden van mp3's wil niet helemaal lukken.
Zo staat in de readinsert.php dat je de mp3 files in dezelfde dir als de scripts moet gooien, echter ik zie het niet zo zitten om 10 gig te kopieren (ook niet de ruimte voor).
heb ik idd ook niet gedaan, ik heb het zo gedaan toen:

via samba mijn gesharede mp3 map gemount onder een dir die readable was voor apache, en de 2 php files in de mp3 directory gegooid en die dan opgeroepen in m'n browser, dus eigenlijk is het omgekeerd beter :)

• fw

fw

Samba is toch Linux? Draai hier nml alleen een win2k server :(

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
Met samba kan je een windows-netwerk maken met een linux-bak.. Daar heb je dus niet echt linux voor nodig ;) Maarruh, hij had dus zijn dir gedeeld met die andere pc..

• fw

fw

Yup, zelfs ik als linux n00b weet dat :)(nooit nog iets mee gedaan hoor, maar toch, ik weet het, daar gaat het om ;)). Maarja niet mogelijk dus zonder linux bak of mp3 dir die toegankelijk is voor apache?

Toch maar eens opzoek naar een simpel servertje :)

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 20:23 schreef Apache het volgende:
nee, er is een soort van playlist history en future songs ingebouwd wanneer je add2playlist manier gebruikt
Hoe vraag je future songs op? Kan dat ook via WCS? Dat zou (naar mijn mening) erg handig zijn, maar ik kan het alleen niet vinden of (en zo ja hoe) dat kan.

• Apache

Apache

amateur software devver

Op zondag 02 december 2001 13:30 schreef ml1 het volgende:

[..]

Hoe vraag je future songs op? Kan dat ook via WCS? Dat zou (naar mijn mening) erg handig zijn, maar ik kan het alleen niet vinden of (en zo ja hoe) dat kan.
future songs zitten in je db, en dus in je winamp playlist, daar zou dus een identieke lijst moeten ontstaan (in db en in winamp)

release was trouwens erg "quick & dirty" als ik het me goed herinner ;)

Verwijderd

Hmm...ik maak alleen gebruik van de WCS en niet van de rest van de release. Dus tis niet mogelijk dat WCS de totale playlist van WinAmp retourneert (misschien dan een mogelijk nieuwe feature bij een nieuwe release?).

• fw

fw

Op zondag 25 november 2001 12:22 schreef AuRal het volgende:
Yup, zelfs ik als linux n00b weet dat :)(nooit nog iets mee gedaan hoor, maar toch, ik weet het, daar gaat het om ;)). Maarja niet mogelijk dus zonder linux bak of mp3 dir die toegankelijk is voor apache?

Toch maar eens opzoek naar een simpel servertje :)
Toch nog even vragen.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 19:59 schreef ml1 het volgende:
misschien dan een mogelijk nieuwe feature bij een nieuwe release?
Is een goed idee, maar het probleem zit hem in Winamp. Winamp biedt niet de mogelijkhied de playlist op te vragen.

Dit is wel anders op te lossen, maar dan is het meer een surrogaat oplossing. :)

Verwijderd

Maar je kan toch wel zeg maar door de lijst heen lopen (tenminste, ik weet dat met WinAmpCom dat wel kon). Je kan dus van het begin tot eind lopen en alles in een array ofzo gooien. Maar dat zal je zelf wel weten dan :) Ik wacht met smart op de nieuwe release ;)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 04 december 2001 10:44 schreef ml1 het volgende:
Maar je kan toch wel zeg maar door de lijst heen lopen (tenminste, ik weet dat met WinAmpCom dat wel kon). Je kan dus van het begin tot eind lopen en alles in een array ofzo gooien. Maar dat zal je zelf wel weten dan :) Ik wacht met smart op de nieuwe release ;)
Da's idd een manier, wat je ook kan doen is gewoon die playlist als file inlezen.

Verwijderd

Ik heb m ook gedownload t lijkt me wel cool. Maar t lukt me niet om m uit me browser t config ding op te roepen.. moet ik hiervoor ene webserver draaien oid? want ik deed gewoon http://127.0.0.1:7788/dinges.php maardat werkte niet echt :P
De readme is ook niet echt behulpzaam ;)
Pagina: 1