Plaatje als menu mbv tables > > Veel knippen??

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ben bezig met een menu te maken, waarvan ik nu het ontwerp in fotosoep heb staan. Nu staan daar nogal wat knopjes in die moeten hooveren (mouse-over), dus het menu zal niet uit één plaatje kunnen bestaan maar uit meerdere, bij elkaar gehouden door een table.

Nu is dat best wat werk! En de vraag is of het allemaal goed werkt als ik dat ga doen. Heeft iemand hier tips voor? Is er misschien een programma die dit kan doen? Ik gebruik fotoshop en dreamweaver maar heb daar niks in kunnen vinden. Natuurlijk heb ik hier ook al de search gebruikt...

Anybody...?

Een heel groot en stoer systeem.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op dinsdag 13 november 2001 19:59 schreef seef het volgende:
Ben bezig met een menu te maken, waarvan ik nu het ontwerp in fotosoep heb staan. Nu staan daar nogal wat knopjes in die moeten hooveren (mouse-over), dus het menu zal niet uit één plaatje kunnen bestaan maar uit meerdere, bij elkaar gehouden door een table.

Nu is dat best wat werk! En de vraag is of het allemaal goed werkt als ik dat ga doen. Heeft iemand hier tips voor? Is er misschien een programma die dit kan doen? Ik gebruik fotoshop en dreamweaver maar heb daar niks in kunnen vinden. Natuurlijk heb ik hier ook al de search gebruikt...

Anybody...?
Je plaatje opdelen in slices :) de knop naast de crop tool :)

mijn T.net systeemspecspagina

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

of je gaat er een beetje mee spelen en maakt er een imagemap van :)

zoek maar op een normale html referance site.

of gebruik homesite, daar zit het heel makkelijk in :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Ik gebruik ook photoshop een dreamweaver en dat werkt allemaal perfect, je moet 'behaviors' aanmaken in dreamweaver, verwijst zichzelf wel allemaal.

Verwijderd

Dat kan je doen door te slicen... je kan dat denk ik wel in photoshop... in de search staan een aantal topics daarover... Er is ook een speciaal progje voor... ben de naam kwijt... Webgoodie weet dat wel, ik roep em ff voor je...... edit: nou gaatie net offline :(

Verwijderd

Kheb em gevonden... ik wist dat het van Ulead moest zijn. Ik heb het zelf nooit gebruikt maar volgens mij is het wel aardig... http://tucows.zeelandnet.nl/mmedia/preview/194892.html

Verwijderd

Als je Photoshop gebruikt kan je bepaalde delen in het plaatje aangeven en die dan exporteren naar GoLive die er een pagina van maakt.

Verwijderd

als t goed is zit image-ready standaard bij je photoshop-exemplaar.
file»jump to»adobe image ready
( bestand»spring naar»adobe plaatje klaar )

selecteer de slice tool en begin te snijden.
daarna de slice-select tool [om je slice te selecten..]
vervolgens kun je heel simpel mouse-overs en dat soort dingen maken.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op dinsdag 13 november 2001 20:05 schreef disjfa het volgende:
of je gaat er een beetje mee spelen en maakt er een imagemap van :)

zoek maar op een normale html referance site.

of gebruik homesite, daar zit het heel makkelijk in :)
gehooverde imagemap? misschien hoogstens de kleur, denk ik.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1