java- app downloaden..welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik moet voor school een java - applicatie maken..
nu wil ik van het i'net een programma downloaden waar dit beetje makkelijk mee gaat (die erg makkelijk in use is en overzichtelijk) ..

heeft iemand wat namen voor me ?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Notepad, met Sun's JDK! Of pak een editor met syntax highlighting.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• whitehouse
nee..moet iets hebben als Visual Cafe of Jbuilder..maar vind Jbuilder beetje vaag..

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Download een recente Java 2 SDK van Sun:

http://java.sun.com/j2se/1.4/

Vergeet niet hier ook de API documentatie op te halen!

Je kan nu vanaf de command-prompt compileren. Editor keuze is verder een kwestie voor voorkeur. Zelf vind ik http://www.jext.org erg fijn werken (geschreven in Java).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Borland JBuilder 5 personal (oid) is wel goed, en gratis te downloaden van de borland/inprise site.

Ik zit zelf de laatste tijd te werken met JDeveloper 9i voor de sun. Maar die is er ook voor windows omgeving. Werkt ook wel erg fijn.

Beide programma's zijn wel goed (vind ik)

• mbravenboer
whitehouse: nee..moet iets hebben als Visual Cafe of Jbuilder..maar vind Jbuilder beetje vaag..
Dat is niet percee noodzakelijk. Als je goed omgaat met de Java 2 SDK en een build tooltje ( http://jakarta.apache.org/ant ) heb je absoluut niet geen hele IDE nodig.

Editors die speciaal op Java gericht zijn (zoals jext) bieden vaak ook al veel makkelijke IDE faciliteiten.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whitehouse
klinkt lui..maar i.v.m. tijdsdruk heb ik een applicatie nodig waar het vrij makkelijk is om een applet te maken..
en als ik puur zit te coden schiet dit niet op..

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Forte for Java..

http://forte.sun.com

Is even een paar daagjes wennen, maar daarna werkt het heerlijk. Is een volledig gratis grafische omgeving van Sun zelf. Oh ja bij het downloaden wordt je naar een vage site gestuurd waar je je gegevens in moet vullen en een registratie key krijgt. Gewoon overal onzin invullen en Forte (community edition) 'kopen' voor 0,0 dollar.

Enige vereiste is dat je JDK 1.3.1 hebt draaien. Het is wel een download van 30 meg, maar zeker de moeite waard, want alles wat je nodig hebt zit erin. En er zit een makkelijke help bij, dus als je het even niet weet. Klik klik en je hebt het. Tevens kun je heel fijn de javadaoc searchable in Forte te voorschijn toveren. Als je voor dit project dus nog een dagje tijd hebt, installeren en even leren kennen, daarna ermee aan de slag. Alles zit erin Ant, Tomcat, JSP editor en ga maar door, tevens zijn GUI's zodra je het principe van Forte door hebt, zo in elkaar te klikken.

Tenzij je dus wat betreft Java redelijk newbie bent, dan is een syntax highlighting editor al ingewikkeld genoeg. En het is veel leerzamer.

Oh ja nog een ding, forte draait pas een beetje met 128 meg of meer. Met 256 draait het als een zonnetje.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 13 november 2001 20:09 schreef whitehouse het volgende:
klinkt lui..maar i.v.m. tijdsdruk heb ik een applicatie nodig waar het vrij makkelijk is om een applet te maken..
Symantec Visual Cafe 4 Standard Edition kun/kon je gratis neerhalen van hun site.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gratis te downloaden, en werkt best lekker (vind ik)

jcreator

Kan ook met meerdere JDK's tegelijk werken...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Heerlijk....

....de eeuwig duurende vraag: Welke IDE gebruiken we?

Om er maar even met mee te gaan: NetBeans

http://www.netbeans.org

Het is open source. Forte is er op gebaseerd. En ik vind het vrij simpel werken (Zeker de RAD ontwikkeling).

Ben vorige week naar een o.a. een lezing van Sun geweest en zelfs hun spreker had het erover

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Eigenlijk heb je niet zo vreselijk veel nodig. Zoals hier al eerder werd opgemerkt kun je met Notepad en een SDK al een heel eind komen. Tools kunnen je helpen, maar het denkwerk zul je toch echt zelf moeten doen.

Zelf gebruik ik nu (na de tip van mbravenboer, waarvoor dank) Jext en dat werkt prettig. Het enige dat ik verder nog nodig heb is de API documentatie en veel koffie :)

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op dinsdag 13 november 2001 20:09 schreef whitehouse het volgende:
Kawa ruled.

• The - DDD
Op woensdag 14 november 2001 12:47 schreef mr.beidehand het volgende:
Heerlijk....

....de eeuwig duurende vraag: Welke IDE gebruiken we?

Om er maar even met mee te gaan: NetBeans

http://www.netbeans.org

Het is open source. Forte is er op gebaseerd. En ik vind het vrij simpel werken (Zeker de RAD ontwikkeling).

Ben vorige week naar een o.a. een lezing van Sun geweest en zelfs hun spreker had het erover
Wat is het verschil tussen netbeans en Forte eigenlijk? Wat betreft screens lijkt het exact gelijk.

Edit: Sorry, ik heb het al gevonden:
http://www.netbeans.org/articles/faqs/general.html#fortevnb

• mbravenboer
Bobco: Zelf gebruik ik nu (na de tip van mbravenboer, waarvoor dank) Jext en dat werkt prettig.
Goed om te horen dat ik er in slaag om mensen te infecteren ;) .

• The - DDD
Op woensdag 14 november 2001 19:49 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Goed om te horen dat ik er in slaag om mensen te infecteren ;) .
Jext? Wa is da? :? *searching* *checking*

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 13:15
Kawa ruled.
Kawa wordt alleen niet meer doorontwikkeld, helaas ! :(

• mbravenboer
The - DDD: Jext? Wa is da? :? *searching* *checking*
Zeer fijne editor, geschreven in Java (Swing) en dus platform-onafhankelijk. Syntax kleuring voor een gigantische lijst talen en veel features die het proggen een ware lust maken :) . www.jext.org

Owh ja, ik vergat te vermelden dat hij errug snel is :) . Het edit component is erg goed (zie topic over syntax highlighting).

Pagina: 1