[WinXP] Toestemming nodig voor het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hey,
ik krijg deze melding als ik via WinXP Prof, een andere computer (Win98) op wil op het netwerk:

"
\\Vobis is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden
"

Ik heb ook geprobeert om als Administrator erin te komen, maar tevergeefs. (als dit een Windows probleem is, wil de lokale mod deze post even van forum verplaatsen?)

Wat kan er mis zijn? |:(

-edit-
Geen Vobis grappen AUB ;)

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
bump

Verwijderd

en nu heb ik dit probleem :(

Alleen ik heb windows 2000 en win xp

die foutmelding krijg als ik van win 2000 bij win xp wil kijken.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

heb je ook geprobeerd te connecten op ip adres ipv naam? \\192.168.0.1 bijvoorbeeld?
zitten ze in dezelfde ip-range? hebben ze hetzelfde subnetmasker? staat "file and printersharing aan?"

[ Voor 39% gewijzigd door sko op 05-05-2003 06:17 ]

Verwijderd

yup dat heb ik allemaal

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

(ik neem aan dat jullie zowel de naam als het ip-adrs kunnen pingen vanuit elkaars computer)
heb je een share open staan?
Zijn de rechten op de win2k/xp machines zo gezet dat je shares de mensen zou toelaten.
Zo niet search dan nog effe verder op GoT, dit is vaker langs de revue langs gelopen.

Post anders meer bevindingen :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

win2k/xp machines zo gezet dat je shares de mensen zou toelaten

Hoe stel ik dat in onder win xp?

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
ga ff naar Folder Options, dan naar View, en helemaal onderop zet je ff Simple File sharing aan. Blijkbaar hebben jullie permissions nog niet helemaal onder de knie.

zet ook even guest account aan, wil ook nog wel eens een aantal problemen oplossen.
succes ermee.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Niet te vergeten zonealarm instellen of uitzetten mocht je dat of zo'n programma gebruiken.
Pagina: 1