Toon posts:

Packard Bell en een nieuwe geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!
Ik ben in het bezit van een Packard Hell en nu is vandaag mijn geluidskaart gecrashed. Ik moet er dus een nieuwe in hebben. Ik heb daarbij nog wat probleempjes. Ten eerste schijnt het dat mijn geluidskaart op mijn moederbord zit aangesloten (standaard bij PH) en of ik dat ding eruitmoet flikkeren en de nieuwe erin moet zetten of moet ie in een andere poort???
Bedankt voor de aandacht!!!

Verwijderd

Wat voor mobo heb je dan??
probeer zoveel mogelijk info te geven :)

Als je geluidskaart stuk is, kan je die uitschakelen. Tenminste als ie on board is. Dus maak je pc eens open en kijk waar de stekkertjes van de boxen uitkomen, in je mobo of in een insteekkaart.

Verwijderd

Topicstarter
BORA PRO MOEDERBORD SPECIFICATIES
Intel® Pentium® III processors van 450/100, 500/100, 550/100, 600/100, 650/100 en 700/100 MHz, Intel® Pentium® II processors van 233/66, 266/66, 300/66, 333/66, 350/100 , 400/100 en 450/100 MHz, Intel® Celeron processors (zonder cache of met 128 Kb cache) van 266/66, 300/66, 333/66, 366/66 , 400/66 en 433/66 MHz.
De processor zit in een Single Edge Contact 242-pins cartridge (SEC), een SEC2-cartridge of een Single Edge Processor package, inclusief processorkern, level 2 cache (indien aanwezig), thermisch plaatje en afdekplaatje aan de achterzijde. De processor bevindt zich in SLOT 1.
Moederbord bevat systeem voor stabilisering en borging van processor en koelvin.
Chipset
Gebaseerd op de Intel® 82440ZX 100 PCIset, die bestaat uit:

82443ZX PCI/AGP controller (PAC), voor bus-besturing, adres- en datapaden voor verbinding tussen host-bus, PCI-bus, Accelerated Graphics Port (AGP) en werkgeheugen.
82371EB PCI/ISA IDE Xcelerator (PIIX4E) apparaat, voor multifunctionele verbinding tussen PCI en ISA, USB-controller, geïntegreerde tweekanalige IDE interface, enhanced DMA-controller, interrupt controller gebaseerd op 82C59, power management logica en real-time clock.

Ondersteunt bussnelheden van 66 MHz en 100 MHz.
324-pins BGA package
ISA Bus compatibel.
Plug & Play compatibele PCI IDE.

PCI bus control (tot 4 masters, plus de host & bridge).
2 onafhankelijke bus mastering PCI IDE interfaces.
Ondersteuning voor PIO Mode3, PIO Mode 4, ATA-33 (Ultra DMA-33) en ATAPI-apparaten.
Local bus IDE, USB.

Memory/Cache control.

Super I/O Interface.

Geluidssysteem
Creative® ES 1373 sound chip.

Voldoet aan PC97 en PC98.
Full duplex stereo.
DirectMusic hardware accellerator.
Ondersteunt Direct Sound, Direct Sound 3-D.
3D geluidseffecten.
32/64 voice software wavetable synthesizer.
Compatibel met Soundblaster, Soundblaster Pro en MPU-401.
AC97 CODEC ondersteunt 48 kHz stereo sampling met ondersteuning van meervoudige sampling.
Input- en output-mixer compatibel met MPC3.
Voldoet aan PCI 2.1
Hoe edit je je BIOS-instellingen want t schijnt dat ik daarin mijn soundcard uit moet zetten. DEL in start-up werkt niet...

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
geluidskaart gecrashed ? dat lijkt me stug.

bekijk je bios even (f2) en check of de onboard geluids chipset aan staat.

mocht je toch een nieuwe geluidskaart willen kun je deze daar uitzetten en gewoon een nieuwe pci geluidskaart kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 20:36 schreef Grijns het volgende:
geluidskaart gecrashed ? dat lijkt me stug.
Ja, omdat ik zat te mixen, verwisselde ik nogal eens van kabeltje (kabel naar stereo en kabel naar computerboxen) en ik denk dat dat niet helemaal is goedgekomen...

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
dan lijkt het mij eerder een dat je je plugjes op het mobo hebt vern**kt..... de geluisd kaart moet wel wat kunnen verdragen.

maarja. een betere soundkaart is nooit verkeerd en dus met f2 in bios, uitschakelen en een nieuw kaartje gaan halen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx 4 t info!!! :)
Pagina: 1