Toon posts:

Wat denk jij?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in mijn systeempje een Soundblaster 128 PCI met een subwoofer en 2 speakertjes van Twister :r (zal vast wel een onbekend merk zijn...).

Ik ben van plan om het te upgraden naar een Soundblaster Live 5.1 OEM en een Creative Desktop theater 2200DTT speakerset. Dan ben ik voor ongeveer 350,- klaar. Hebben je misschien ervaringen met ander apparatuur dat volgens jou beter is dan dit? Ik zou het graag willen weten. Ik heb er namelijk totaal GEEN verstand van.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
ik zou een delta 44 geluidskaart kopen met 2x 4000w speakers en een handleiding Hoe gebruik ik de search en de faq

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

wat is je precieze budget, kan je over die 350 heen?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 19:37 schreef digifiel het volgende:
ik zou een delta 44 geluidskaart kopen met 2x 4000w speakers en een handleiding Hoe gebruik ik de search en de faq
beetje vriendelijker kan ook wel.....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 19:37 schreef neographikal het volgende:
wat is je precieze budget, kan je over die 350 heen?
Mijn budget gaat tot 400 piekies, daarom denk ik dat dit de beste keuze zou zijn.

Verwijderd

hmmm ja, dan lijkt dit me wel geschikt, of eventueel die SB icm een Labtec setje, is ook cool

wil je perse surround?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 19:40 schreef neographikal het volgende:
hmmm ja, dan lijkt dit me wel geschikt, of eventueel die SB icm een Labtec setje, is ook cool

wil je perse surround?
Nou een vriend van mij heeft ook dit setje met dit geluidskaartje en ik moet zeggen dat daar een heel aardig geluidje uit komt. Maar als ik voor het zelfde geld iets 'beters' kan kopen doe ik dat liever. Surround hoeft voor mij dus niet persee, ik zal toch voor 75% gebruiken voor muziek alleen. Of is dan surround juist weer veel beter dan gewoon stereo?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 19:37 schreef digifiel het volgende:
een handleiding Hoe gebruik ik de search en de faq
Zou wel zo leuk zijn als die search het ook daadwerkelijk zou doen wat helaas niet het geval is.

Verwijderd

Ik ga voor de SB Audigy en de DTT2200. Had eerst liever de 2500 gehad maar heb van verschillende bronnen vernomen dat ze eigenlijk hetzelfde klinken en de meerprijs dus niet waard is (zit extra decoder bij). Als je veel spellen speelt en je hebt nog nooit EAX of A3D gehoord dan zul je er echt van genieten, deed ik in ieder geval wel met mijn Live! + FPS 1000. Ik denk dat je misschien beter een andere geluidskaart kan kiezen. De SB Live! 5.1 ondersteunt alleen maar EAX en Dolby Digital terwijl er ook kaarten zijn die EAX, Dolby Digital en A3D ondersteunen. A3D is volgens de meesten superieur aan EAX. Kijk dan bijvoorbeeld naar een Terratec geluidskaart. Succes

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Hmmm, zou toch kijken als het budget niet groot genoeg is vr een Creative Audigy Player (tussen 155 en 200 gulden in pricewatch)

Als je toch al een Creative Live wou kopen, kun je beter deze nemen...

Ook qua toekomstgerichtheid, met zo'n kaartje zit je de volgende jaartjes goed

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 19:49 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Ik ga voor de SB Audigy en de DTT2200. Had eerst liever de 2500 gehad maar heb van verschillende bronnen vernomen dat ze eigenlijk hetzelfde klinken en de meerprijs dus niet waard is (zit extra decoder bij). Als je veel spellen speelt en je hebt nog nooit EAX of A3D gehoord dan zul je er echt van genieten, deed ik in ieder geval wel met mijn Live! + FPS 1000. Ik denk dat je misschien beter een andere geluidskaart kan kiezen. De SB Live! 5.1 ondersteunt alleen maar EAX en Dolby Digital terwijl er ook kaarten zijn die EAX, Dolby Digital en A3D ondersteunen. A3D is volgens de meesten superieur aan EAX. Kijk dan bijvoorbeeld naar een Terratec geluidskaart. Succes
ahum die DTT2500 heeft wel 1 heel groot voordeel...hij kan Dolby Surround aan en niet alleen ac3. heb je fifa wel eens gehoord met EN 4psurround EN dolbysurround decodering? das echt zow vet!

Ik heb hem hier icm een Hoontech Iphone, A3D1/2.5 :) , EAX 1/2. roelt echt zwaar :P

Misschien voor in me andere systeem keer een audigy player om te kijken hoe die is :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 13 november 2001 19:38 schreef neographikal het volgende:

[..]

beetje vriendelijker kan ook wel.....
Nee dat kan dus kennelijk niet, ik en met mij een hoop andere mensen worden doodziek van al dat geblaat hier, als je nou voor onderzoek gedaan had, je was gaan luisteren naar zo'n ding, en je had de search gebruikt, reviews online gelezen etc. En je komt er echt niet uit, dan kan je vragen, ok ik heb setje 1, 2 en 3 bekeken. Wat is de beste volgens jullie ?

Maar nee, dat doet dus helemaal niemand meer, iedereen blaat als een kip zonder kop meteen, "WAT MOT IK IN TIEFUSNAAM NOU KOPEN ????"

En dat vind ik niet lief :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op dinsdag 13 november 2001 20:09 schreef neographikal het volgende:

[..]

ahum die DTT2500 heeft wel 1 heel groot voordeel...hij kan Dolby Surround aan en niet alleen ac3.
" Wat denk jij? "
Dat jij niet erg slim bent.

Waar heb jij het over ? Over het algemeen is Dolby Surround de verzamel naam voor eerst Dolby Prologic, en nu ook Dolby Digital (AC3).

Dus ik weet niet waar jij het over hebt hoor.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 20:49 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Nee dat kan dus kennelijk niet, ik en met mij een hoop andere mensen worden doodziek van al dat geblaat hier, als je nou voor onderzoek gedaan had, je was gaan luisteren naar zo'n ding, en je had de search gebruikt, reviews online gelezen etc. En je komt er echt niet uit, dan kan je vragen, ok ik heb setje 1, 2 en 3 bekeken. Wat is de beste volgens jullie ?

Maar nee, dat doet dus helemaal niemand meer, iedereen blaat als een kip zonder kop meteen, "WAT MOT IK IN TIEFUSNAAM NOU KOPEN ????"

En dat vind ik niet lief :P
Precies,

als ie nou kwam met: "ik heb na veel reviews lezen, de terratec DMX x-fire en de SB live eruit gehaald en welke moet ik nou nemen" dan is het iets anders dan "vertel mij eens welke geluidskaart ik moet nemen.

of 700'ste post 8-) /of

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel allerlei reviews lezen, en natuurlijk heb ik dat ook gedaan. Maar is het zo raar dan om te 'vragen' of iemand iets anders aanbeveeld?

• tbusquet
Op dinsdag 13 november 2001 21:13 schreef BMW316 het volgende:
Ik kan wel allerlei reviews lezen, en natuurlijk heb ik dat ook gedaan. Maar is het zo raar dan om te 'vragen' of iemand iets anders aanbeveeld?
Dan is de volgende stap om zo'n zetje te gaan bekijken/beluisteren, vind je ze goed, koop ze dan.

Sim-pel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 21:21 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dan is de volgende stap om zo'n zetje te gaan bekijken/beluisteren, vind je ze goed, koop ze dan.

Sim-pel.
Jah oke, je hebt wel gelijk. Ik ga het voor mezelf eens uitzoeken wat het beste moet klinken. Heeft iemand misschien nog een linkje van een site die deze dingen getest heeft?
Pagina: 1