Hub/Switch ? Wat is het ?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Hmm.. Ik heb een heel vreemd apparaat in de gang staan.
Volgens mij is het een switch of een hub, maar zeker weten doe ik het niet..

Hier wat plaatjes:
De "bovenkant":
Afbeeldingslocatie: http://www.pheser.f2s.com/xp/_vti_pvt/_vti_cnf/temp/1.jpg

Vanaf een afstand:
Afbeeldingslocatie: http://www.pheser.f2s.com/xp/_vti_pvt/_vti_cnf/temp/2.jpg

Nog 1tje "bovenkant":
Afbeeldingslocatie: http://www.pheser.f2s.com/xp/_vti_pvt/_vti_cnf/temp/4.jpg

Een Close-up van een (serie) poort(en):
Afbeeldingslocatie: http://www.pheser.f2s.com/xp/_vti_pvt/_vti_cnf/temp/6.jpg

Iemand enig id wat het nu precies is ?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
lijkt op een zeer intelligente switch met veel config mogelijkheden bedoeld als bedrijfs backbone, waarmee je een hele hoop vlans kan definieren.
zoek eens op type nummer bij de fabrikant?
Let op verschillende types voor chassis en onderdelen. dit soort spul is helemaal modulair.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Pwigle
Ik kan 1 "serial" vinden:
EE-C36 en ergens anders staat: EE-C36-220

Maar ik heb zelf ook als eerste met super google gezocht.. Alleen die vindt dat ie niet bestaat :P

Wel bestaat www.zenith.com en die maken inderdaad ook electronische shit... alleen daar zoeken levert helemaal niks op..

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:28

jep

Stond dat ding opeens in je gang? ;)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
die LSE 404S is ethernet bridge fiber/..

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Pwigle
Op dinsdag 13 november 2001 19:19 schreef j3p het volgende:
Stond dat ding opeens in je gang? ;)
Ja.. Vette klap gaf het :P

Stel het zou een switch zijn (want dat is het volgens mij)
Hoeveel zou je er voor kunnen vragen ??

• Pwigle
Ik kan hem misschien ook wel aan de plaatselijke Disco verkopen..

Of als vogelverschrikker.. Dat ding maakt een VETTE herrie

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 07:18
Hij ziet er iig heeeeel strak uit ...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

mooie schoenen :P

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Ik weet al wat het is! Zet em in de woonkamer, steek de stekker in het stopcontact, zorg dat alle LEDjes branden, en wacht tot het Kerstmis is. Prettige feestdagen! :7

XBOX 360 Gamertag

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Lijkt wel een rack op zen kant met allemaal switches of hubs in...

Geef er 10 piek vr ;)

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op dinsdag 13 november 2001 19:11 schreef DaPoztMaster het volgende:
Hmm.. Ik heb een heel vreemd apparaat in de gang staan.
Volgens mij is het een switch of een hub, maar zeker weten doe ik het niet..

Hier wat plaatjes:
De "bovenkant":
[afbeelding]

Vanaf een afstand:
[afbeelding]

Nog 1tje "bovenkant":
[afbeelding]

Een Close-up van een (serie) poort(en):
[afbeelding]

Iemand enig id wat het nu precies is ?
waar heb je dat ding vandaan (ik bedoel voor dat het in de gang terecht was gekomen) :?

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Pwigle
Van een vriend gehad, die vond hem te groot.

En er zitten 2 of 3 coolers in, en die dingen maken een fucking herrie..

Hij is gewoon TE groot (ja.. ook dat kan) voor huis tuin en keuken gebruik..

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

he maar verkoop je hem nog ik wil hem eventueel ook wel ruilen voor een andere hub/switch.
want ik vind hem supercool.

• the_dgc
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op dinsdag 13 november 2001 20:34 schreef DaPoztMaster het volgende:
Van een vriend gehad, die vond hem te groot.

En er zitten 2 of 3 coolers in, en die dingen maken een fucking herrie..

Hij is gewoon TE groot (ja.. ook dat kan) voor huis tuin en keuken gebruik..
misschien is het een optie om bij de lokale computerclub te gaan vragen of ze der misschien intresse in hebben.

en anders als het echt switches zijn er gewoon een uithalen en de rest aan andere mensen geven. (demonteren dus)

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
WOW dat ding ziet er stoer uit... :9~ ..die moet ik hebbuhhhhhhh B-)

ik heb nog wat ruimte in me kamer dus pas maar hiernaar toe dat ding.....150 gld als ie nog werkt........ik laat een vriend van me dat ding wel effe modificeren.....en TATATAADaaddaadDAADA.....eeenn zenith/zalman combo.... >:)

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik bied er Hfl.200 voor. En dan niet alleen voor de ledjes. Het is inderdaad een switch omgeving, maar zeker niet voor huis-tuin-en-keuken gebruik. Lijkt me geinig deze eens in het netwerk te testen.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

hij ziet er wel cool uit :)
maybe interesse...maar wil even weten wat het is/kan

• Pwigle
Volgens mij is het dus een 10/100 miljoen ports 10/100 switch :P

Zojuist ff getest, en hij werkt wel als ik mijn huidige (5 ports) switch er uit haal en deze (flink vouwen) er tussen gooi..

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 23:30 schreef maarten het volgende:
Ik bied je 300
Ding is echt veeeel meer waard

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik weet zeker als dat ding het doet en het is wat ik denk dat het is dat ie meer dan het tien voudige waard is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Ziet er niet slecht uit maar wat ik me wel afvraag waar komt hij vandaan?

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09

PanMan

Spun!

ik wil hier niet de lol voor alle 'kopers' gaan verpesten. Maar ik weet dat een 3com CHASSIS, dus alleen de kast + backplane voor zo'n ding al > 6000 piek is (nieuw). (die heb ik nog in de aanbieding :) :P )
Ik denk dat dit ding (hoewel er erg weinig info over is. Vertel's hoeveel UTP, en hoeveel andere poorten? gigabit?).
nieuw makkelijk 10.000 piek heeft gekost. En 30.000 zou me ook niet echt verbazen.
Maar, 200 piek is natuurlijk ook leuk :).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Zoek eerst ff uit welke switch het precies is... en wat hij nieuw kost. (Zeker meer dan f200,- :))

Het zou jammer zijn als je er 200 piek voor krijgt en hij blijkt iets met 3 nullen waard te zijn toch ?

• gridfox
  • Laatst online: 23-09-2023
Lijkt me duidelijk dat hij (aanzienlijk) meer gekost heeft. Je moet er alleen wel rekening mee houden wie er iets mee kan. Zoals al aangegeven maken deze dingen een behoorlijk lawaai en zet je hem dus niet snel in de kamer. Grotere onderneming schaffen zoiets nieuw of aantoonbaar gerefurbished aan. Laatst deed ik mee aan de veiling van een failliete ISP. SUN's en Cisco's gingen weg voor een fractie van de nieuwwaarde. Financiële waarde is dus zeer relatief, want garantie of aantoonbare historie ontbreekt.

Zelf wil ik hem eventueel inzetten als (backup) 10Mbit connectie tussen een aantal servers. Technisch zou hier ook een simpele 3Com voor gebruikt kunnen worden, dus het is meer als geintje.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• zeef
  • Laatst online: 12:15
waarom zet je hem niet in de t.net V&A en/of eBay / ricardo.nl ?

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:54

Adze

CCNP !

dit lijkt een modulair opgebouwde switch. Misschien is Zenith enkel de switch behuizing en heb je andere merken switches cq hubs staan...

Verwijderd

Beste slaapkoppen, volgens mij is het gewoon een patch paneel.

Suc 8 er verders mee

• Pwigle
Hij komt bij een bedrijf vandaan, geen id welke.
Waarschijnlijk zal het een switch zijn met inderdaad een heleboel 10 mbit poorten..

Ik zal zo ff alle poorten gaan tellen..

En waarom ik hem niet ergens anders te koop zet ? Omdat ik hem niet eens van plan was te verkopen aan het begin van deze thread en omdat de mensen die zoiets kunnen gebruiken toch hier te vinden zijn..

Ik ben trouwens nog op zoek naar een ADSL modem en mijn huidige 5 ports switch heeft 1 poort te weinig, dus ook een 10 mbit hubje om aan te sluiten op de uplink ofzo..

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is verder niet de bedoeling iig dat je het hier gaat lopen veilen...

• Pwigle
Dat was ook niet mijn bedoeling ACM,

Mensen die interesse hebben kunnen me mail op <font color="red">verwijderd</font>

Als er iemand is die precies weet wat het is of een gokje wil wagen wat het waard is, graag een reply !

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Als je je apparaat wil verkopen kun je terecht bij vraag & aanbod op de frontpage, het forum is daar niet voor bedoeld.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Het lijkt erg op de oude LANnet apparatuur (is eigendom geweest van diverse fabrikanten, waaronder Madge en Lucent. Zat dacht ik tegenwoordig bij Avaya).

Edit: closer identificatie: LANnet LET-36. Echter, gezien de afwijkende blade configuratie, en de Zenith naam, denk ik dat een een voorloper van de LET-36 is. De LSE-404S past in elk geval ook in de LET serie, da's een 4 poort 10 Mbps switch. De Lucent M400 gebruikt ze ook. De 4004 (uiterst links) is een 4 poorts 100 Mbps switch.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Pwigle
Het was even tellen maar ik ben eruit, 136 poorten !!

Zal wel een zooitje upload poorten of iets dergelijks bij zitten.
Er zitten ook nog vage switches en shit op..

• ijdod
Wat is het typenummer van die twee meest rechtse blade? LE-180XT toevallig? Da's een 12 poorts 10 Mbps hub.

Tip voor de volgende keer: als je om identificatie vraagt, of scherpere foto's, of details als typenummers vermelden indien niet uit de foto's af te lezen zijn. :)

Verwijderd

Ik heb eens gezocht op informatie over de modules, ik heb tot nu toe gevonden:

Lanswitch LSE-404S/RJ
The LSE-404S/RJ segment switch provides a central switch connection for four 10BASE-T Ethernet LANs. The switch is equipped with standard RJ45 connectors, enabling a straightforward migration to high-speed switching. The LSE-404S/RJ will boost your Ethernet network to new levels of performance while leveraging your investment in existing 10BASE-T infrastructure to the fullest

URL: http://www.exnet.com.mx/Productos/Lucent/CajunM400/LSE-404S-FL.htm

De prijs die ik heb kunnen vinden voor deze module is $ 1495.

Dat apparaatje van je is dus aardig wat geld waard als die ene module nieuw al iets van 3000 piek kost...

Greetz

• ijdod
Dat zie je wel vaker. Een 4 poorts 10/100 Mbps switch module voor bijvoorbeeld de DEC Multiswitch 900 kost nog steeds dik 12.000 piek. Tweede hands is het wat de gek er voor geeft, zeker gezien de leeftijd van het spul. Dat geld voor dit soort spul ook.

Overigens, nog wat docu, voor de antiek liefhebbers. Het gaat om de M400 documenten, helemaal onderop de pagina:

http://www.bachert.de/support/install/cajun/

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alle "ik biedt er ... voor" posts zijn getrashed. Het forum is niet om spullen te verkopen, daarvoor kun je terecht bij vraag & aanbod op de frontpage.

Het verzoek het hier ontopic te houden:
"wat is dit ding?"

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die 404 modules zijn 10 mbit switch-modules de andere ken ik niet. volgens mij was het cajun of lucent spul.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
Misschien komt hij hier vandaan:

http://www.zenithcontrols.com/

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb die losse modules kunnen vinden het 10 mbit swittch modules met een 40 mbit backbone.

http://lucent.netlabs.net/ins/products/m400/lse.html

• ijdod
Op woensdag 14 november 2001 12:18 schreef teigetjuh het volgende:
die 404 modules zijn 10 mbit switch-modules de andere ken ik niet. volgens mij was het cajun of lucent spul.
Cajun is een merknaam van Lucent, net als Catalyst van Cisco.

Lucent Cajun M400
Madge LanSwitch zus-en-zoveel
LANnet LET-36

Allemaal hetzelfde beestje.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:15

Qwerty-273

Meukposter

Zover ik het kan zien, linkse gedeeltje voor uplink/back-bone van je lokale netwerk. (glas vezel draadke, zal wel multimode zijn i.p.v. singlemode) (ook ATM verwacht ik)

Midden stuk (die ee-etp-8 dingetjes) aansluitingen voor stations, denk aan groot patch paneel e.d. alle kabels komen binnen en worden zo in 1 netwerk gelust.

rechter deel waarschijnlijk zelfde als midden stuk, alleen misschien apart geschakeld of op andere backbone toegang, andere snelheid oid. Misschien wel switchend en niet alleen hub.

Maar schrijf eens voor de gein op alles wat er op staat, ok wel even zoet maar dan heb je ook wat om ons te laten :9~

Maar zonder dat je hier aangeeft geschiedenis of andere historie van dit app hoogstens 1500,- zeker voor bedrijven. Maar bedrijven kopen allen dit soort producten als ze daarbij support krijgen, wat jij dus niet kan leveren.

Nu is het meer wat de gek er voor zou geven, persoonlijk lijkt het me best grappig om te hebben tijden een LAN feestje, maar ja ik heb ook weer niet zo veel geld. Weet niet of elke poort het nog doet en onder volle belasting wat dan? Denk niet dat je hem makkelijk voor een aardig bedrag kan kwijt raken. Te duur voor de consument en te onaantrekkelijk voor het bedrijfsleven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Hier heb ik de Lannet Let-36 staan met 100 poorten. De radiale fans in de switch heb ik ff gesmeerd en dat scheelt aanzienlijk in het geluids niveo van het geheel. De backplane van mijn switchje heeft een bandbreete van 2,56 Gbit. Die van mij heb ik bij een tweedehands boer voor een geeltje gekocht best een goede deal dacht ik zo. En hij heeft alleen al 75000 gulden nieuw gekost. Dit apparaat is bij full load op alle poorten vet sneller dan een 100Mbit hub. Geweldig ding ik wil hem voor geen goud kwijt. Ik snap niet dat je dat ding verkoop op een lan party is dat ding echt super. :9

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 23:20
leuk speelgoed dat ding :)

• Pwigle
Op woensdag 14 november 2001 20:14 schreef MacDweal het volgende:
Dit apparaat is bij full load op alle poorten vet sneller dan een 100Mbit hub. Geweldig ding ik wil hem voor geen goud kwijt. Ik snap niet dat je dat ding verkoop op een lan party is dat ding echt super. :9
Klinkt inderdaad allemaal positief !

Volgens mailtje kreeg ik van Gridfox, credits gaan dus naar hem:

Ik heb wat meer research gedaan naar de mogelijkheden en kom tot het
volgende:
- De module meest links is een 4poort 100Mbit switch module
- Die daarnaast is een 4poorts 10Mbit switch module
- Geheel rechts bevinden zich 2 12poorts 10Mbit switch modules
- De 8poorts modules in het midden zijn vermoedelijk 10Mbit hub's

Zou het dat inderdaad zijn ?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 14:09
anyway, dat is dure shit die je daar hebt....Kun je leuk in je netwerkje hangen joh.....Nu nog effe een paar servertjes eraan zetten een gaan.... Die Compaq Proliants kun je tegenwoordig voor een prikkie kopen op een 19" rack, dus je moet alleen nog effe een kast erbij zoeken... Ik weet toevallig dat ze bij de KPN er niet zo moeilijk mee doen (met kasten) dus moet je daar effe proberen.....ken je je eigen serverrack bouwen....geinig...

Ik zou em in ieder geval niet verkopen (of je moet er een HEEEL goede prijs voor krijgen)

iRacing Profiel

• ijdod
Hoop redundante posts hier :P

Anyway, ik stelde een vraag over het type van die rechtse 12 poorts blades. Dit zijn (mogelijkerwijs, afh. van type) 12 poorts repeater modules, geen switches.

Pagina: 1