[FreeSCO] Acknowledgements prioriteit geven

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals velen wel zullen hebben, stort ook mijn download volkomen in als ik aan het uploaden ben (Chello). Ik begrijp dat dit komt doordat de ACK-pakketjes van de downloads er bij een volle upload niet meer goed doorkomen ---> trage download...
Nu zou ik willen dat uitgaande ACK-pakketjes prioriteit krijgen boven uitgaande datapakketjes, zodat dus alleen de uploadsnelheid te lijden krijgt onder een volle upstream. Als het even kan zou ik dit in Freesco willen implementeren (mijn router), zodat het gelijk voor het hele netwerk geldt.
Zijn er Freesco-pakketjes die dit kunnen? (of misschien anders voor m'n XP client?)

alvast bedankt mensen,

Henno

P.S: Een andere manier zou het beperken van de upload van de betreffende uploadende programma's op mijn Windows XP client... (als iemand een progje hiervoor weet hou ik me ook aanbevolen (max upload is niet in te stellen in de programma's die ik gebruik)). QOS Packet Scheduler lijkt geen zin te hebben omdat programma's dat moeten ondersteunen

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:22

ThaHandy

Discovery Channel

1 kb/s er af van je max upload en je kan vollop downloaden

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een max. upload is in het betreffende programma (Hotline Client 1.8.5) niet in te stellen helaas. En de upload vor t hele netwerk cappen heeft natuurlijk ook geen zin.. dan is die 1 kb upload ook niet meer voor andere programma's beschikbaar... :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In de linux kernel kan je met QoS (Quality of Service) werken.

Volgens mij kan je daar ook per pakket type de queueing aanpassen. Hoe het allemaal verder werkt weet ik niet. Maar misschien is het iets voor je om naar te kijken.