Toon posts:

Delta 120HP op Digidoc5 hoe ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een Delta 120HP met molex stekker aan te sluiten op een Digidoc5 zonder dat de Delta langzamer gaat draaien ? Snap dat ik geen rpm af kan lezen dan ! Iemand ideeën ?? Staat namelijk op men videokaart gericht maar wil hem ook aan en uit kunnen zetten of is misschien een Rheobus beter omdat ik daarmee ook het aantal RPM kan instellen. Want zo word ik echt gek van het lawaai !

Verwijderd

bij mijn weten niet, trekt te veel.... geloof ik maar check de specs ff.

Verwijderd

Hij trekt idd teveel.

Verwijderd

k geloof dat tie nl al moeite had met 80hp's maar ik kan me vergissen...

heb er hier geen last van, gewoon een eigengefrabriceerde fanbus gemaakt met draad die het (eventueel) wel trekt..

Verwijderd

Die Delta treks 36W(!)

Onmogelijk dus voor zo'n DigiDoc

Verwijderd

als je nou eens de plus op de voeding aansluit en de min op de digidoc.. zou dat willen of denk ik verkeerd?

Verwijderd

verminder je niet de pit...hoe biedt die digidoc tegenstand dan?? aan de kant van de plus of de min. Als ie meer volt op de - zet kan het.

Verwijderd

Topicstarter
En zou het schema op de volgende link werken ??
home.kabelfoon.nl/~pangodes/schema2.jpg

Krijg hem niet zo erop !

Verwijderd

Je kan die Delta 120HP ook gewoon laten schakelen door een Solid State Relais, of een gewoon relais alleen dat lijkt me niet zo goed voor je computer ivm de inductie spanning. dus is ietje duurder maar moet werken denk ik. p.s vergeet niet een weerstand ertussen te zetten voor de led.

Nu we toch eff bezig zijn over de DigiDoc5 weet iemand wat de weerstand van die NTC/PTC (sensoren) zijn? dus bij 25Celcius R=?? iemand? ik zelf heb er nog geen namelijk...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 20:50 schreef pangodes het volgende:
En zou het schema op de volgende link werken ??
home.kabelfoon.nl/~pangodes/schema2.jpg

Krijg hem niet zo erop !
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~pangodes/schema2.jpg

dit werkt. alleen zal je fan iets langzamer draaien door het "lampje".

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Tja of gewoon eff de stroom meten die die fan verbruikt en dan eff U=IxR zodat je R kan uitrekenen kan je makkelijk zorgen dat de fan op b.v 6 of 8 volt draaid.. of je kunt er een potmetertje tussen proppen en wat gaan knutselen.. maar dat wordt altijd zo een rotzooi..

Afbeeldingslocatie: http://www.bendersir.f2s.com/schema2.bmp

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 19:11

Vos

AFCA

Een DD kan 12 watt per kanaal aan...

Verwijderd

Maar weet iemand nou nog de weerstand van de sensoren van de digidoc5?
Pagina: 1