Ik zit al even met de volgende vraag en ik kan geen duidelijk antwoord vinden, dus vandaar dat ik 'm even hier post in de hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Als ik een pakket als bijvoorbeeld GNUCash installeer, dan zorgt apt voor de installatie van de bijbehorende libraries.
Dat ziet er dus zo uit :
Zoals je ziet wordt half gnome inclusief toebehoren geinstalleerd.
Als ik nou het pakket wil verwijderen en apt-get remove gnucash intik (al dan niet met --purge) dan worden de dependencies niet verwijderd, dus er blijven veel ongebruikte libraries bijvoorbeeld achter op het systeem. Kent apt een optie om de dependencies mee te verwijderen wanneer het oorspronkelijke pakket verwijderd wordt ?
Zo ja, dan hebben ze 'm goed verstopt
Als ik een pakket als bijvoorbeeld GNUCash installeer, dan zorgt apt voor de installatie van de bijbehorende libraries.
Dat ziet er dus zo uit :
code:
1
2
3
4
5
6
| eperl gdk-imlib1 gnome-bin gnome-libs-data gnucash guile1.3 imlib-base libart2 libgnome32 libgnomesupport0 libgnomeui32 libgnorba27 libgnorbagtk0 libgtkxmhtml1 libguile6 libguile6-slib libhtml-parser-perl libhtml-tagset-perl libmime-base64-perl libnet-perl liborbit0 libperl5.6 librx1g liburi-perl libwww-perl perl-5.005 scm slib |
Zoals je ziet wordt half gnome inclusief toebehoren geinstalleerd.
Als ik nou het pakket wil verwijderen en apt-get remove gnucash intik (al dan niet met --purge) dan worden de dependencies niet verwijderd, dus er blijven veel ongebruikte libraries bijvoorbeeld achter op het systeem. Kent apt een optie om de dependencies mee te verwijderen wanneer het oorspronkelijke pakket verwijderd wordt ?
Zo ja, dan hebben ze 'm goed verstopt