Toon posts:

geluid van pc naar radio == brom

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een brom bij het geliud inzitten als ik de pc op de radio aansluit... denk dat het iets met de aarde te maken heeft maar mijn pc is wel geaard.. ( radio niet ) kan het daar aan liggen?

Verwijderd

hoe is je verbinding tussen versterker(radio) en je pc

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

beste nieuwe tweaker,

probeer eens de zoekfunctie te gebruiken want dit is al een keer aan bod geweest.

Het lag eraan dat er een spanningsverschil tussen de aarde kwam en de radio, hierdoor kwam de bromtoon.

of de kabel is natuurlijk rot

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

zie FAQ

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
hang een simpel koperdraadje tussen de behuizing van je versterker en je computerkast

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Shaper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 11:09

Shaper

Geen aarde draadje toevoegen, maar eentje weghalen... Echt waar! Door een extra draadje neemt de kans op aardlussen alleen maar toe, hierdoor kan een brom ontstaan. De aarde van de aansluitingen van je stereo zit er eigenlijk alleen maar op om de kabel af te schermen tegen signalen van buitenaf. (kooi van Faraday) Als je dus de aarde (massa) aansluitingen aan beide kanten van je kabeltje hebt aangesloten, adviseer ik je om deze aan één kant te verbreken. Weg brom. Niet? Kabeltje andersom doen. Suc6!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zie inderdaad die faq :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.