[ot] typen?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
hallo allemaal

ik denk hier al een tijdje over na... dus ik dacht laat ik het maar eens in /14 posten, kijken wat anderen ervan vinden :)

Op dit moment typ ik al ongeveer 9 jaar op een toetsenbord, maar ik typ maar met 2 vingers. Ik kan behoorlijk snel gaan, maar ik heb zo het gevoel dat als ik met 10 vingers ga leren typen het toch een stuk sneller gaat.

Daarnaast kan ik nog steeds niet blind typen (gewoon nooit de moeite voor genomen), wel de eerste 2 letters van een woord op het toetsenbord kijken en vervolgens de rest blind meenemen.. maar dat telt niet vind ik :)

Mijn vraag is eigenlijk, is het nuttig om als programmeur (wij typen toch wel het meeste van alle it-vakbroeders denk ik?) gewoon een tijdje te concentreren op het verhogen van je productiviteit door je typvaardigheden te verbeteren?

Chem/ACM dit topic mag toch wel hier blijven he? zo ot is het nou ook weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7290

Ik tiep wel met 10 vingers, maar kheb me dat zelf geleerd (het ging vanzelf ineens). Ik denk niet dat programmeren er veel sneller van gaat want normaal gesproken duurt het denkwerk veel langer dan het tiepwerk. Dan maakt het niet al te veel uit of je met 10 of met 2 vingers tiept. Met 2 vingers tiepen is trouwens wel beter tegen RSI...

Mijn advies, als je geen tiepmiep bent, is om gewoon te blijven tiepen zoals je het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 21:04

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

een colega van mij is al 8 jaar programmeur en typtt nog steeds met 4 vingers.

Het grote probleem is dat hij bijvoorbeeld ook in duitsland, rusland etc moet typen.

als je dan alleen 10 vingers kent wordt het lastig.

maar in het algemeen als je met 10 vingers kan typen is mooi.
kan je nauwkeurig typen dan is dat te gek.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2551

Ik ben al 20 jaar (sjemig, ben ik ineens oud geworden, ff niet opgelet (8> ) programmeur, en ik typ blind maar met een vreemd 4 vingersysteem. Wat mij opvalt is dat enkele medewerkers die blind/10 vingers typen veel meer syntax-fouten maken, en dus netto op dezelfde snelheid uitkomen.

Of dat echt zo is, of dat ik alleen kneusjes heb die niet echt blind/10 vingers kunnen typen weet ik natuurlijk niet. Wel heb ik een medewerker die heel opvallend echte teksten met 10 vingers doet, maar syntax met 4 vingers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik type ook blind doordat ik zo belachelijk veel tik. Ik heb het even uitgeprobeerd in deze post. Ik tik in feite alleen maar met twee vingers. Voordat ik aan een regel begin, of als ik mijn handen van het toetsenbord heb gehaald, moet ik even kijken.

Het werkt in ieder geval prima. Ik heb niet echt het gevoel dat m'n type snelheid m'n productiviteit verlaagd. Ik denk dat je maar een heel klein percentage van de tijd echt intensief aan het tikken bent.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Ik heb een paar jaar geleden geleerd blind te typen. Sindsdien gaat het echt ontzettend hard. Ik type veel, erg veel. Tegenwoordig haal belachelijke snelheden. En ja, dat is zeker nuttig. Ik bedenk wat ik wil coden, ratel wat en het staat op het scherm.

Zeker de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 23:26

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik tiep al jaren met 10 vingers, en das verekte handig. Ik kan het je aanbevelen hoor.

Laatst heb ik voor de grap het progje TypingMaster 2000 gedownload. Leek mij wel aardig om het te leren!

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:14
Ik kon NIET tienvingerig tiepen totdat ik deze zomervakantie bij het image processing center van de ABN in Zwolle ging werken voor vakantie werk.

4 weken lang 8 uur per dag overschrijvinkjes en accept girotjes invoeren. Mooie was dat het computersysteem je beschermde tegen tiepfouten. Iemand anders moest het namelijk altijd met de eerste complete invoer eens zijn. Maakt de 2de persoon een wijziging, dan moet weer iemand anders het goed keuren. Net zo lang totdat iemand het zonder wijzigingen goed vindt.

Nou ik dus lekker freewheelen met 10 vingers en fouten maken bij het leven. Maar het werd steeds minder en minder. Aan het eind van die tien weken: Nummerieke invoer bijna 12000 numerieke karakters exclusief enters per uur. (da's bijna 200 per minuut) en iets meer dan 11000 alfanumerieke karakters per uur. (da's iets meer dan 183 per minuut)

Lijkt laag, maar ik zat dus op 130 procent van het gemiddelde, de super fulltimers zaten op zo'n 140, 150 procent. Je moet geconcentreed lezen, typen, corrigeren en ook nog enter douwen die niet meeteld. Kun je nagaan dat het best wel intensief werk was, ik was het ook goed zat na 4 weken en kon absoluut niet geloven dat er lui zijn die dit 40 uur per week, 40 weken per jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 09:54

Engineer

Software

* Engineer weet niet met hoeveel vingers hij typt :P

4000e post btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:58

Apache

amateur software devver

ik typ ook al zo'n 3 jaar met tien vingers, blind teksten overtypen heb ik al 403 gehaald (berekend met de foutformule), coden gaat wel heel wat minder snel (100-140) maar k'heb zeker geen spijt dat ik het ken, k'heb het zo'n 2 jaar gehad op school en komt me vaak van pas ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Een goeie editor met macro's, code completion, etc. doet meer voor mij dan m'n tiksnelheid...
Voor Delphi is dan Mark Miller's CodeRush een uitkomst! :Y)

* Anoniem: 14829 tikt wel met 10 vingers, overigens, maar niet blind.
Ik weet wel hoe 't er op 't scherm uitziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 11:31
Ik heb het op school ooit eens geleerd.

Met de kleine stukjes maak ik best veel fouten, maar weet de escape ook goed te vinden :)

Grote lappen gaan steeds makkelijker, en haal ik wel de 200 aanslaagjes p minuut..

met echt coden heb ik niet heel veel baat bij dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 23:46

spok9

Groen...

Ik typ met een zo'n 4 à 5 vingers :P , niet helemaal blind, maar wel bijna :) Ik probeer trouwens wel zoveel mogelijk blind te typen, met 10 vingers komt daarna wel.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4864

:Z

Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/razor/ookwelsnel.gif

dit is GEEN fotosjop. ik kom het zo voordoen als het moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Ik type als een razende met tien vingers maar
maak dan inderdaad wel eens een foute aanslag...

Denk dat het qua snelheid niet veel uitmaakt met
een getrainde 'typist' die minder vingers gebruikt.

Ben overigens gek op correctie programma's en hun
- vaak idiote - voorstellen tot herstel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tus
  • Laatst online: 05-07-2012

tus

Ik typ ook met tien vingers en doe dat eigenlijk al sinds de C64. Daar zat zo'n type programma bij kan ik mij nog herinneren. Kon je ook zo'n typespelletje spelen. Zag je de tekst scrollen en je moest het intypen voordat de tekst van het scherm ging. Sindsdien altijd met tien vingers getypd.

Ik heb het meeste profijt van mijn tien vingerige glij methode als ik grote lappen tekst moet typen dus n scriptie bijvoorbeeld. Bij het programmeren merk ik er weinig van, want dat is toch 90% goed opzetten en 10% coderen. En komt daarbij dat je met programmeren soms de meest rare woorden moet intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22001

Op woensdag 14 november 2001 03:34 schreef Razor_Blade het volgende:
:Z

[afbeelding]

dit is GEEN fotosjop. ik kom het zo voordoen als het moet :P
Knap hoor, ik haal de 400 wel maar 500 :? Nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met mijn ogen dicht

edit: en om het ontopic te houden, ik heb op school een typecursus gehad, en ik heb er echt veel profijt van gehad. Ik tik dus eerst een stuk en controleer daarna wel of het goed is gegaan. Ik zit nu rustig een textje te lezen wat naast mijn toetsenbord ligt, en kan lekker dortikken. Best leuk :)

Ik kan ook automagisch foutenafhanden. Dus als ik een letter fout zit, weet ik het meestal ook :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Ik kan blind tikken, maar bij programmeren heb je daar naarmijn bescheiden mening niet zo heel veel aan. Veel () en {} halen de snelheid er een beetje uit. Overigens wordt je er wel minder moe van als je goed blind kunt tikken: je hoeft niet zo veel te draaien met je nek.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 14:31
Ik tiep zelf ook eigenlijk niet echt met veel vingers. Ook maar met 2 per hand volgens mij. Blind tiepen is geen probleem.

Zoals al vaker gezegd is in dit topic. De snelheid van tiepen maakt niet echt uit bij programmeer werk. De meeste tijd zit in het denken. Dan is het mischien wel handig om blind te kunnen tiepen zodat je constant naar je scherm kan kijken om te zien of je een tiep/syntax fout maakt. Als je constant van toetsenbord naar monitor moet switchen met je ogen dan kan je een aantal dingen over het hoofd zien lijkt mij.

Ik zou je dus aanraden om WEL blind te leren tiepen maar NIET op je snelheid te concentreren. Tiep liever langzaam maar goed dan snel met veel fouten. Gemiddeld kom je toch vaak op dezelfde snelheid uit.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 19-05 20:42
Als ik gewoon brieven moet type, ligt de snelheid een stuk hogen dan wanneer ik code aan het typen ben. Dan werk ik ook wel met en stuk of 6 vingers, die redelijk veel typo's geven.

Bij code typen, gat het lekker met 4 vingers, dat hoeft meestal ook niet zo snel, want het denken heb ik nooit zo'n haast bij :), maar het gaat wel bijna foutloos.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01-2024

Korben

() => {};

Sgop!

Kan (nog) niet blind typen, maar typ met euh... *ff tellen* 7 vingers. Euh kan dat? Jah blijkbaar. :) Kweenie precies hoeveel aanslagen per minuut ik haal, maar wat wel opvalt is dat ik code veel sneller typ dan gewone plain tekst. En als ik eenmaal flink op gang ben met C++ of zo dan ratel ik door als een losgeslagen trein. Of zo, dat zegt m'n pa altijd als ie komt vragen offut om 2 uur sogges iets zachter mag (het typen dan he :P)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1