Toon posts:

Er was eens........niets

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze vraag wel eens aan mijzelf gesteld:

Wat zou "niets" zijn?

Zonder wereld zonder heelal
edit:
zonder wij
alles weg.

Toen ik die vraag aan mezelf stelde voelde ik in eerste instantie niets. Maar toen ik het goed tot me door liet dringen kreeg ik een heel vreemd gevoel. Of het angst was ? Ik weet het niet! Het leek iets anders. Zoiets als running out of memmory :? Ik begreep ff niets meer en wilde met1 ergens anders aan denken. En dat lukte heel simpel. Maar telkens als ik het weer probeer dan lukt het me weer.

Probeer het ook eens zou ik zeggen, alles weg denken!

En dit is geen onzin ;).

En als dit al eens voorbij is geweest laat het me dan weten.

Verwijderd

Volgens mij is niets zwart, kan je kijken zoveel je wilt alles is zwart.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd de nuchtere gedachte! Dat kan ik ook, maar als ik er verder over ga nadenken en dat dat toch wel heel gek zou zijn en niet zou kunnen (voor zover ik denk uiteraard) dan tja...

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Niets is wat er niet is. Maar als je ergens aan gaat denken is het al iets, omdat je niet kan denken aan iets dat niet bestaat.

Signature

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 16:32

Frits Flits

SOUND! Designer

Idd een heel erg vreemd en raar gevoel..

specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 18:42 schreef NukeZz het volgende:
Niets is wat er niet is. Maar als je ergens aan gaat denken is het al iets, omdat je niet kan denken aan iets dat niet bestaat.
Zit wat in jah..conclusie?? "Niets" bestaat niet :? Neh..dat zou niet leuk zijn ;) te simpel.

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Op dinsdag 13 november 2001 19:04 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Zit wat in jah..conclusie?? "Niets" bestaat niet :? Neh..dat zou niet leuk zijn ;) te simpel.
Toch is het zo... niets bestaat niet... om de simpele reden dat er al "iets" is...

Niets is ook zeker niet zwart... dan zou je het kunnen zien... niets zou eerder transparant zijn, zodat ik mijn monitor aan de andere kant van dat niets nog kan zien :Y)

In times of war the law falls silent

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op dinsdag 13 november 2001 19:04 schreef Ro2 het volgende:
Lijkt me ook niet logisch :Z Als er iets is moet er toch ook niets zijn???

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Volgens mij gaat de definitie van "niets" wat verder dan "een lege ruimte waarin helemaal _niets_ voorkomt". Die ruimte is er namelijk ook niet! Er is geen tijd, geen materie, geen ruimte.

Is de tweede vraag natuurlijk of zoiets kan bestaan :)

Verwijderd

Waarom is "niets" noodzakelijk voor "iets"?

Alles wat wij kennen valt onder "iets", alleen is het soms wel eens bedriegelijk, omdat lucht etc "leeg" lijken.

Op atomair niveau zie je idd ruimtes tussen atomen. Bestaan die ruimtes uit niets? Nee, ze bestaan uit ruimte, en tijd.

Niets is de flubber-achtige substantie tussen die zich buiten onze ruimte en onze tijd bevindt...

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Op dinsdag 13 november 2001 19:14 schreef Mystikal_Me het volgende:

Lijkt me ook niet logisch :Z Als er iets is moet er toch ook niets zijn???
Hoezo dan? Is dat er een direct gevolg van? Als er ergens niets is, bestaat die plek niet, dus heb je er niet veel aan.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

"niets" is gewoon een woord wat is verzonnen door de mens, om te de dingen te verklaren die we niet weten. Zodra dat wel zo is noemen we het een ontwikkeling of uitvindinging en wordt het een "iets".

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, dat kan wel, maar dan is dus niets een keer ontstaan maar was het er altijd al :? En wat is altijd? Dan beginnen we weer met "tijd".

Maar goed, ik denk dus dat de dingen die we allemaal om ons heen hebben een keer moeten zijn ontstaan!

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Ik heb eens een keer aan Niets gedacht... Helemaal niets in mijn gedachten....

Heel kort, maar wel kewl! :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 20:01 schreef Roland het volgende:
Ik heb eens een keer aan Niets gedacht... Helemaal niets in mijn gedachten....

Heel kort, maar wel kewl! :)
offtopic:
Heej, ik heet ook Roland :)

Maarreh, hoe wist je dat je aan niets dacht? Je dacht immers niet en als je niet denkt kun je het ook niet weten toch :? Hoe was dat dan ?

Verwijderd

je kan niet aan niets denken, want je weet niet wat niets is.....als je dus denkt dat je aan niets denkt, denk je verkeerd. je bent alleen aan het speculeren over wat jij van het niets verwacht.....toch???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 20:05 schreef teeuwen het volgende:
je kan niet aan niets denken, want je weet niet wat niets is.....als je dus denkt dat je aan niets denkt, denk je verkeerd. je bent alleen aan het speculeren over wat jij van het niets verwacht.....toch???
Dat is idd ook wat ik bedoel. Het is mogelijk om aan niets te denken, je weet het alleen zelf dan niet op dat moment!

Verwijderd

maar goed, deze discussie is niet erg zinvol, omdat de argumenten die angedragen worden alleen maar kunnen berusten op vooronderstellingen en gedachten, en niet op feiten. Zonder een goede beargumentatie kan ook geen goede discussie ontstaan.

Je discussiert dus over helemaal niets :) :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 13 november 2001 20:05 schreef teeuwen het volgende:
wie weet, misschien heb je het wel bij het juiste eind, wie zal het zeggen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 18:13 schreef Ro2 het volgende:
Ik heb deze vraag wel eens aan mijzelf gesteld:
Wat zou "niets" zijn?
Ik begreep ff niets meer en wilde met1 ergens anders aan denken.
Leuk; ik herken er iets in alhoewel
ik het totaal anders beleef dan jij... :?

Als ik door problemen overmand :? -komt
gelukkig niet veel voor de laatste tijd-,
weer 'es niet kan slapen en de gedachten door mijn
hersens tollen probeer ik mij een 'niets; voor te
stellen... :?

Dat doe ik door eeen witte bladzijde, een wit vlak,
in gedachten te nemen en dit vlak moet mijn
gehele gedachtenwereld -blijvend- vullen.

Er mag geen kleur of zwart op 'geschreven' worden...
Ik heb het dus druk met het 'rein' houden van het
wit... ;)

In negen van de tien gevallen slaap ik onmidddellijk
in dus in tegenstelling tot jouw ervaring maakt 'het niets'
(is toch 'het alles..!!) mij juist rustig.... :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk dat ik ga nadenken over of het mogelijk zou zijn dat er niets is en dat wij niet bestaan. Dan snap ik niet hoe het kan dat er niets zou zijn en te gelijker tijd snap ik niet waarom er uberhaupt iets is.

Verwijderd

Helaas kunnen we nooit weten of "Niets" ook daatwerkelijk bestaat. Aangezien wijzelf al iets zijn, en de tijd is iets, en de ruimte zelf is ook iets. Niets is wat er overblijft als je het hele universum wegneemt.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Niets bestaat niet >:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

Is idd wel raar, stel je neemt alles weg en er zou zogezegd een zwarte ruimte over blijven.

even er van uitgaande dat die zwarte ruimte het 'niets' is, dan waar houd die ruimte op wat zijn de grenzen en wat zit erachter, wellicht een iets :)

daar word je toch gek van :?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik denk dat je "niets" niet moet zien als iets dat bestaat maar om iets uit te beelden.

Bijvoorbeeld:

- Ik wil er niets mee te maken hebben
- Dat is niets
- Waarom geef je mij niets

Ik denk dus dat het meer een woord is om een betekenis kracht bij te zetten zoals bovenstaande zinnen.

Signature

Verwijderd

Niets is ook bekend onder een andere naam: ANTI-MATERIE 8-)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 14 november 2001 22:36 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Niets is ook bekend onder een andere naam: ANTI-MATERIE 8-)
Antimaterie is wel degelijk iets - gewoon materie met iets andere eigenschappen. Het verschil tussen een Universum dat uit materie en een dat uit antimaterie bestaat is zeer subtiel.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Waarschijnlijk zou het universum dat uit anti-materie bestaat zich exact hetzelfde gedragen voor de mensen die in dat universum leven. Anti-materie is dus wel degenlijk "iets" en dus niet "niets". Dit wordt zeer duidelijk als je een materie-deeltje op zijn anti-deeltje laat knallen. Er blijft energie over, en dat is "iets".

Als je het universum wegneemt, blijft er "niets" over. Ofwel, geen materie, geen tijd, geen ruimte. Dus niet een zwarte ruimte, maar geen ruimte-tijd. Een zwarte ruimte is een ruimte zonder fotonen, maar wel met ruimte-tijd.

• cervelaatworst
  • Laatst online: 05-01 16:51

cervelaatworst

Zandkoekjeseter

Iets zonder eigenschappen lijkt mij in ieder geval onder de noemer 'niets' vallen. Verder zou ik geen citeria kunnen bedenken (of het een voldoende criterium is weet ik ook niet).
Iets zonder eigenschappen bestaat namelijk niet, dwz als het zou bestaan zou het een eigenschap hebben (dat het bestaat), die het niet heeft. :? Bestaan is een niet triviale eigenschap: iets kan namelijk wel en niet bestaan.
Wat is eigenlijk bestaan?
.......
Volgens mij heb ik de probleemstelling verplaatst (naar waar hij imo eigenlijk hoort ;) ).

mutatis mutandis

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31
Mijn docente Wiskunde (ik doe Econometrie in Groningen) kan je prima vertellen wat "niets" is :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Op donderdag 15 november 2001 18:54 schreef Knakker het volgende:
Mijn docente Wiskunde (ik doe Econometrie in Groningen) kan je prima vertellen wat "niets" is :)
Je rapport kaart zeker? ;)

In times of war the law falls silent

Pagina: 1