Toon posts:

doorvoer grote scan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hp 5470c. en scannen voor e-mail gaat allemaal goed. maar zodra ik een voorkantje (oid) van een dvd box wil inscannen dan is de uitvoer grote iets van 1700x2000 en hier valt dus niet mee te werken. waar kun je dit instellen?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Check de manual van je scanutility/scanner, dit iig niet hardware gerelateerd en vrij simpel in te stellen, maar ik ken niet alle 1001 applicaties uit me hoofd :D

Dus doe ff creatief en beetje zelf op zoek gaan, moet toch wel lukken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik ben al maanden op zoek en van een handleiding hebben ze niet gehoord bij hewlet packard.

weet iemand hoe je dit kan instellen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op dinsdag 13 november 2001 19:20 schreef Guido.Huis het volgende:
nee, ik ben al maanden op zoek en van een handleiding hebben ze niet gehoord bij packard bell.
...
Duh, hij komt bij Hewlett Packard vandaan :o Niet bij Packard Bell |:(

webOS all the way!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

HP levert geen handleidingen meer voor scanners. Staan op de site en op de bijgeleverde CD m.a.w. bij de software.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
het kan aan mij liggen maar zelfs dan kom ik er niet uit :(

Verwijderd

waarmee werk je dan. Het is een beetje onduidelijk. Is er niet meer met het plaatje te werken. Of is de scanner dan zo langzaam. Welke software gebruik je en wat voor een computer heb je. Als je een langzame computer hebt met een niet al te snelle videokaart dan kan ik me voorstellen dat hoge res plaatjes wel eens zwaar kunnen worden.

Maar als je dus iets duidelijker zou kunnen aangeven waar het probleem ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 18:07 schreef Guido.Huis het volgende:
ik heb een hp 5470c. en scannen voor e-mail gaat allemaal goed. maar zodra ik een voorkantje (oid) van een dvd box wil inscannen dan is de uitvoer grote iets van 1700x2000 en hier valt dus niet mee te werken. waar kun je dit instellen?
wat ik hiermee bedoel. is dat de uitvoer grote van de scan te groot is, namelijk iets van 1700x2000 en meer pixels.
ik wil gewoon een scan maken met de resolutie van zeg maar 300dpi en de grootte moet dus, als je het plaaatje opslaat, de grootte van de plaat hebben. ongeveer een a4. dus 1 op 1. 1 cm op de plaat is dan 1 cm op je monitor. en in je bestand.

als ik nu het plaatje open, dan is de scan dus groter dan mijn desktop. en daar valt niet mee te werken. en dan nog wat: en als ik hem dan resize naar de afmeting van een a4, dan is het plaatje zo brak dat er niet mee te werken is. dit probleem komt dus voor uit het andere probleem.

het gaat dus helemaal niet om de scan tijd, want dat weet ik wel. dat duurt gewoon even.

Verwijderd

Mits je HP PrecisionScan (wat je bij de scanner krijgt en anders gewoon download) gebruikt kun je de output resolution instellen. Die vind je onder tools.
Als dat niet werkt klopt er iets niet met je software.
Als je Photo Editor ofzo gebruikt: zie rgl 1.
Pagina: 1