Online bestellen.

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik wil voor een bedrijf met eigen domein een online-bestel formulier plaatsen op hun site. Dit hoeft niet allemaal vanzelf in een database te pleuren maar alles moet duidelijk zijn voor zowel de klant als de verkoper. Hoe maak ik dit zo aantrekkelijk en duidelijk mogelijk? Een frustrerende site kan ik me natuurlijk niet veroorloven.

Gewoon een formulier bouwen en dat laten mailen vindik ookweer zo slapjes...

Tips?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

tips:

veel draaiende knoppen, wat vliegende html-laagjes, en geen gewone submit, maar een activeX client P2P-protocolletje ...

oftewel, waarom moeilijk doen,
als de verkoper genoeg heeft aan registratie per mail en dat is bekend simpel en functioneert, waarom dan buggy, onduidelijke bijzaken erbij verzinnen?

inventarisatie is wat hier telt, vraag aan je klant wat hij wil en verwcht en maak dat gewoon, niks 'verzinnen'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
maak gewoon een simpele mailform met een textbox waar een artikel nummer geplaatst kan worden.

• cornelixnootje1
Op dinsdag 13 november 2001 18:08 schreef jadjong het volgende:
maak gewoon een simpele mailform met een textbox waar een artikel nummer geplaatst kan worden.
En hoe doe ik dat op een manier dat het mailtje ook goed leesbaar is? Het schiet natuurlijk ook niet op als de verkoper erg lang moet zoeken tussen de stukken form naar een fatsoenlijk mailadresje oid.

En hoe zit het met de melding 'uw mailadres wordt bekend gemaakt als u op OK drukt' oid van IE. Dat is natuurlijk ook niet heel motiverend voor de klant...

Tell me! :)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

voor die mailmessage kan je gewoon een php script gebruiken om te omzeilen. Standaardscript van een phpsite afplukken en klaar ben je :)

verder zul je denk ik iets van een script moeten maken, wat de gegevens van een klant, en zijn bestelling in een kant en klaar mailtje zet, en dat doormailt, wat als resultaat een soort van ingevuld bestelformulier geeft...

snappie :9

• cornelixnootje1
Op dinsdag 13 november 2001 19:23 schreef Mystikal_Me het volgende:
voor die mailmessage kan je gewoon een php script gebruiken om te omzeilen. Standaardscript van een phpsite afplukken en klaar ben je :)

verder zul je denk ik iets van een script moeten maken, wat de gegevens van een klant, en zijn bestelling in een kant en klaar mailtje zet, en dat doormailt, wat als resultaat een soort van ingevuld bestelformulier geeft...

snappie :9
Euhm, php zei je?

Sorry hoor, maar is dat niet heel lastig? Ik zoek eigenlijk iets wat ik gewoon in mn HTMLletje kan plakken, of gaat dat zomaar met zo'n scriptje? :?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 19:49 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Euhm, php zei je?

Sorry hoor, maar is dat niet heel lastig? Ik zoek eigenlijk iets wat ik gewoon in mn HTMLletje kan plakken, of gaat dat zomaar met zo'n scriptje? :?
php code kan je gewoon tussen je html codes plakken hoor, enne dan ff renamen naar .php of .phtml en dan zou het moeten werken (als je de goede code hebt) :)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik weet niet of je dt voor geld doet ofzo maar als jij een online bestel formulier wilt maken voor op een site mag je op zijn minst toch wel een beetje meer kennis gaan vergaren, IMHO.

Verwijderd

let wel *.phtml werkt niet altijd... als je dit wel aan de praat wil krijgen moet je in de .htaccess aanmaken:

AddType application/x-httpd-php .phtml

dan ziet de server documenten met de extensie phtml als php bevattende bestanden. (8>
Pagina: 1