TB900 die te warm wordt?

Pagina: 1
Acties:

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Ik heb het rare probleem dat mijn TB900 op een andere manier eruit klapt als ie een tijdje honderd procent moet draaien. De computer wil dan niet opstarten 4 rode msi lampjes die aangeven dat er iets is met het moederbord c.q. de processor.
MB is MSI-K7T Pro (MS-6330)
Nu ben ik even naar norrod geweest en die geven mij het verhaal dat de koeling niet goed is, ik heb hun cooler erop zitten en heb later nog een nieuwe gekocht, geen topcoolers maar een 900 moeten ze toch kunnen trekken of ben ik nou gek.
Voeding is ook in orde ik heb een A-open 300 watt voeding erin zitten.
Wat denken jullie ook brakke processor of kunnen ze toch gelijk hebben bij Norrod.

PS ik draai nu op een 600 Mhz duron zonder ooit ook maar problemen of warmte met een heel klein pokke coolertje.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Wat voor temperaturen haal je dan?

Ook een TB900 kan behoorlijk warm worden.. Zeker als de koeler een beetje verkeerd erop zit, of zonder koelpasta o.i.d is geinstalleerd..

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is ook heel goed mogelijk dat je stroomvoorziening net toerijkend is (mb probleem, meestal niet de voeding). wanneer er hard gewerkt wordt klapt ie eruit.

check je Amps op de 12 en 5 en 3.3 volt leidingen

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Cooler zit idd zonder koelpasta maar met zon stukje gom wat op die standaard coolers zit, heb meerdere systemen gebouwd op zelfde manier zonder ooit enig probleem met 100 procent belasting.

Stel dat die voeding op het moederbord niet toereikend is hoe kan ik dat meten? Voeding cpu gat toch via socket a?