• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 14:27
Ik zit hier nu al een paar dagen alle Digicam-topics rond te neuzen, maar ik zie door de fotos de digicams niet meer.
Toen ik begon dacht ik aan de Sony DSC-P50, maar die viel al snel af omdat ik veel negatieve reacties las over de MS en de accu.
Toen ben ik maar eens verder gaan zoeken en het viel me op dat veel mensen een Canon hadden (IXUS of een S20).
Hier dan de Specs
http://members.chello.nl/~f.derix/digicam.jpg
Nu had ik nog een paar vraagjes die ik eigenlijk niet echt gezien heb of echt duidelijk vond:

- ISO; Kun je met een ISO 100 toestel (IXUS) ook in het donker nog redelijk goede foto's maken? Of kun je dan beter de S-Serie nemen (ISO 100-200 en 400) Ik weet niet hoeveel verschil er tussen 100 en 200 zit. Ik wil namelijk me Digicam op party's meenemen, en daar is het redelijk donker ;)

- Pixels; Kun je met meer Pixels alleen grotere fotos maken of scheelt dat ook in kwaliteit bij bv. 1024 x 768?
En scheelt 3.3Mp veel in vergelijking met 2.1Mp?

- Colour filter array; Bij de S-serie staat dit: C-Y-G-M en bij de Ixus staat: G-R-G-B
Wat is het verschil?

- Storage types; Wat is het verschil tussen Type I en II?

- Battery + Lader; Zitten die er standaard bij of moet je die er los bij kopen?

- Sluitertijd; Zit er op een van deze 5 een regelbare sluitertijd zodat ik dit soort fotos kan maken:
http://www.wb26.f2s.com/auto1.jpg

Als ik nog meer vragen heb, hoor je het wel.
Ideeën en en eventuele vragen, ervaringen en/of opmerkingen over de Canon IXUS en S-serie hier posten alstublieft :)
Misschien word dit nog wel:
Het grote Canon DigiCam topic ;) :P

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Ik ben van plan om over 2 weken ook een IXUS aan te schaffen, en ik zat met precies dezelfde vragen ;)
Dus als een van de professionals hier op dit board ons eens tekst en uitleg zou kunnen geven, zou ik dat ook wel op prijs stellen!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 13 november 2001 17:32 schreef Zeeuw het volgende:
Ik zit hier nu al een paar dagen alle Digicam-topics rond te neuzen, maar ik zie door de fotos de digicams niet meer.
Toen ik begon dacht ik aan de Sony DSC-P50, maar die viel al snel af omdat ik veel negatieve reacties las over de MS en de accu.
Toen ben ik maar eens verder gaan zoeken en het viel me op dat veel mensen een Canon hadden (IXUS of een S20).
Hier dan de Specs, sorry voor de layout en de modemers ;)
[afbeelding]
Nu had ik nog een paar vraagjes die ik eigenlijk niet echt gezien heb of echt duidelijk vond:
Ten eerste, je mag die dpreview dingen niet zomaar kopieren en hierin plakken, als die vent erachter komt dan krijgt femme flinke problemen.

Ten tweede, er bestaat al een soortgelijke topic, maar aangezien de search niet werkt....

Anyway.
- ISO; Kun je met een ISO 100 toestel (IXUS) ook in het donker nog redelijk goede foto's maken? Of kun je dan beter de S-Serie nemen (ISO 100-200 en 400) Ik weet niet hoeveel verschil er tussen 100 en 200 zit. Ik wil namelijk me Digicam op party's meenemen, en daar is het redelijk donker ;)
De ixus is zoals ik het altijd noem, een buitencamera. Door z'n 100 ISO is hij niet echt al te geschikt voor donkere binnenhuisfoto. Dit kan je wel compenseren met exposure settings, maar toch, de mooiste foto's maakt ie buiten met voldoende licht.

En zolang je geen binnenhuisfoto's maakt op meer dan 3,5 meter afstand in het donker, zou je er geen problemen mee hebben. (de flits heeft namelijk maar zo'n bereik)

Aan de andere kant, door zijn relatieve lage isowaarde heeft hij ook minder last van ruis.
- Pixels; Kun je met meer Pixels alleen grotere fotos maken of scheelt dat ook in kwaliteit bij bv. 1024 x 768?
En scheelt 3.3Mp veel in vergelijking met 2.1Mp?
Meer pixels== betere kwaliteit mits je een goede lens hebt.

Met een 2.1 MP camera kan je mooie 10x15cm foto's laten afdrukken. Zolang je niet groter wilt maakt het niet veel uit. Wel op 1600x1200 blijven.
- Colour filter array; Bij de S-serie staat dit: C-Y-G-M en bij de Ixus staat: G-R-G-B
Wat is het verschil?
Heel moeilijk om 1,2,3 uit te leggen. En ik moet zo weg, dus... later
- Storage types; Wat is het verschil tussen Type I en II?
De dikte. Een Type 2 is ongeveer 2x zo dik als een type1. Maar in een Type2 slot past ook een type 1 kaart.
In het algemeen kan je zeggen dat je bij type 2 eerder een grotere capaciteit heeft.
(Een microdrive is ook type 2)
- Battery + Lader; Zitten die er standaard bij of moet je die er los bij kopen?
Als je in NL haalt zit het er standaard bij. Bij Japanse versies moet je apart bij kopen
- Sluitertijd; Zit er op een van deze 5 een regelbare sluitertijd zodat ik dit soort fotos kan maken:
http://www.wb26.f2s.com/auto1.jpg
Je kan de sluitertijd van de Ixus niet regelen, maar je kan het wel manipuleren. Met de ixus kan je wel mooiere foto's maken dan wat je daar laat zien. Kijk maar bij de cameratopics. 300-350 posts.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp