[JS/Flash] flashmovie.LoadMovie onder Mac IE5

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Situatie:
Ik heb een lijst met allemaal muzieknummers met daarachter een embedded flashmovie met een klein playknopje om een sample te luisteren. (Muziek wordt geladen op level 1)

Probleem:
Omdat het allemaal losse Flashmovies zijn kan je er 10 tegelijk aan het spelen zetten >> kakafonie aan geluiden.

Oplossing:
Javascriptje die door alle ge-embedde flashfilmpjes looped en ze met behulp van .LoadMovie(1,"") uitzet.

Probleem bij deze oplossing:
Het werkt fantastisch onder zowel Netscape en Internet Explorer op de PC....en ook Netscape op de Mac lijkt er geen problemen mee te hebben.. "Geweldig toch" hoor ik u denken; maar helaas IE (geloof versie 5.x ofzo) op de Mac gooit roet in het eten en weigert tegen de Flashmovie te vertellen dat hij alles op Level 1 moet unloaden.

Nu ben ik er na wat gepuzzel wel achter dat IE op de Mac ook met document.embeds werkt (net als NS dus) en kan ik ook inmiddels het goede object aanspreken binnen het document (opvragen van de .src verloopt zonder problemen)...echter zodra ik een LoadMovie aktie los wil laten op het document gebeurd er gewoon niks.

Mijn vraag:
Is dit een bekend probleem? Zijn hier al meer mensen tegenaan gelopen? En vooral eigenlijk; wat is de oplossing?

Liefst heb ik natuurlijk een antwoord waarmee ik dit gewoon werkend kan krijgen maar suggesties voor een andere oplossing zijn ook welkom.

• McVirusS
Ohja het is een Flash 4 SWFje en de geteste browsers waar het wel op werkt zijn:

* Netscape 4.73 PC
* Internet Explorer 5.5 PC
* Netscape 4.73 Mac (niet helemaal zeker over versie nummer)

Verwijderd

Ik heb dit wel eens gehad ja, met precies die browser.....ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het had iets met de NAME OBJECT en EMBED te maken...probeer kan je de html embed eens laten zien?

B.

Verwijderd

zie zo ook nix geks, id name en swliveconnect zitten erin.

Zie alleen in eerste swfcode dat er spatie mist, maar dat kan het probleem niet zijn,
code:
1
<EMBED id="playknop1"name="playknop1"

daar mis je een spatie

en volgens mij is het overbodig om in de embed nog een keer id tegeven. id in de object en name in de embed moet voldoende zijn

Verwijderd

Zal je toch ff moeten wachten tot ik morgen op het werk mijn Mac ook weer bij de hand heb....

B.

• McVirusS
Op dinsdag 13 november 2001 21:38 schreef Necromancy het volgende:
en volgens mij is het overbodig om in de embed nog een keer id tegeven. id in de object en name in de embed moet voldoende zijn
Weet ik......maar uhm.....was aan het testen....vandaar :). Zal ff spatie toevoegen ;).

• McVirusS
Op dinsdag 13 november 2001 22:12 schreef B-Top het volgende:
Zal je toch ff moeten wachten tot ik morgen op het werk mijn Mac ook weer bij de hand heb....
Alvast bedankt ;)......heb zelf hier btw ook geen Mac bij de hand......ook morgen pas weer op werk.

Tip: installeer geen Mac OS X op een 2e generatie iMAC :) (was niet mijn idee :)).

Verwijderd

Ik probeer voor dat ik weg nog ff te klooien ok?

B.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Hier op een PowerMac G3 (IE 5) doet 'ie het niet.

Maf.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• McVirusS
Op woensdag 14 november 2001 12:47 schreef willem169 het volgende:
Hier op een PowerMac G3 (IE 5) doet 'ie het niet.

Maf.
I know......zover was ik al......nu nog een oplossing :).

En ehm......B-Top; alvast harstikke bedankt :).

Verwijderd

Zal het morgen nog eens proberen, was vanavond om 20:00 nog op het werk aan het scripten.....

B.

Verwijderd

Ermm...lullig mischien maar vandaag gaat ook niet lukken.....morgen ben ik vrij daarentegen :) dus ik kijk morgen wel ff met mijn Mac-Emu dan. :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

toevallig gisteren ook mee bezig geweest, en daar heb ik dit handige linkje aan over gehouden.
Clickerdeclick.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

erg vaag weer..

maar de Flash plugin voor mac ondersteund n stuk minder dan de pc plugin.. :(

Verwijderd

IE 5 (niet 5.5) voor mac is zowiezo een 'tricky' browser als het gaat om objecten, maar ik heb mbt flash wel eens een oplossing in gevonden.
Pagina: 1