Toon posts:

Wat is sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Planet ADSL basic of Wanadoo ADSL basic? Is er een groot verschil?
In de laatste test van de consumentenbond staat wanadoo er namelijk niet bij.

Verwijderd

is hetzelfde geloof ik.
kijk anders ff op de sites.
ik weet wel dat planet 512/64 kbit is :9~

Verwijderd

dat vraag ik me ook af, wat is sneller, kabel of adsl?

met kabel haal ik ongeveer 350 KB/sec gemiddeld, tot een max van 450 KB/sec en 16 KB/sec up

op adsl site's lees ik altijd 512 Kb/sec en 64 Kb/sec.

Wat ik nou gevaarlijk vind is die Kleine b.
Bedoelen ze bij adsl bit's of byte's?

scheelt toch een factor 8.

en waarom is adsl dan (veel) duurder

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Let OP!

Kb/s = Kilobit
KB/s = kilobyte

Verwijderd

Volgens Mordax is Planet beter qua snelheid, als extra argument kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben over de service van Planet Internet qua storingen vindt ik ze erg goed [mijn mening] :)

34. Planet Internet
Net.Speed Comfort
Download Upload Users
47 kB/s 12 kB/s 1627

39. Wanadoo
ADSL Basic
Download Upload Users
43 kB/s 16 kB/s 34

Maar volgens mij kloppen deze gegevens dus niet, want hoe kan je met een upload van 64 kB/s -> 16 kB/s halen :? [64:8= 8 kB/s.]
En de upload is geen 128 kB/s. dus hoe je 16 kB/s kan halen ik weet het echt niet.

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 17:13 schreef DeX het volgende:
Let OP!

Kb/s = Kilobit
KB/s = kilobyte
ja, dat bedoel ik dus,

dus grof gezegt in leken taal (uitgaande van maxima)

Kabel i-net @home(@89piek per maand)

max download is 450 KB/sec = dus 2,22222seconden voor 1 MB
max upload 16 KB/sec = dus 62,5 seconden voor 1 MB

ADSL basic van KPN icm planet internet (@100 piek per maand)
max download is 512 Kb/sec=64KB/sec= 15 seconden voor 1 MB
Max upload is 64 Kb/sec-8KB/sec=125seconden voor 1 MB

zo interpreteer ik het dus

@home is dus kwa download 6.81 x zo snel en kwa upload 1 x zo snel, en toch is adsl duurder :? :? :?

of zie ik dit verkeerd?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 17:28 schreef arjo_kamp het volgende:

max download is 450 KB/sec = dus 2,22222seconden voor 1 MB
max upload 16 KB/sec = dus 62,5 seconden voor 1 MB

ADSL basic van KPN icm planet internet (@100 piek per maand)
max download is 512 Kb/sec=64KB/sec= 15 seconden voor 1 MB
Max upload is 64 Kb/sec-8KB/sec=125seconden voor 1 MB

zo interpreteer ik het dus

@home is dus kwa download 6.81 x zo snel en kwa upload 1 x zo snel, en toch is adsl duurder :? :? :?

of zie ik dit verkeerd?
dat zie je HEEL verkeerd , haal jij die snelheid constant???
knap hoor :)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op dinsdag 13 november 2001 17:38 schreef pentium het volgende:

[..]

@Home is toch wel redelijk constant, bij mij dan..
iig wel altijd boven die 150kB/s en upload altijd wel 15kB/s

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 17:38 schreef pentium het volgende:

[..]

ik zeg toch dat ik uit ging van maxima, maar ik haal wel 350 KB/sec constant ja..... zo gemiddeld @home@aadorp(gem. almelo)

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Dat dacht ik ook met je kabel verbinding ! doe mij maar adsl velemalen stabieler dan een kabel verbinding *D

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 17:42 schreef Redleg het volgende:
Dat dacht ik ook met je kabel verbinding ! doe mij maar adsl velemalen stabieler dan een kabel verbinding *D
Maar ik snap het niet, kijk er zijn kabelmaatschapijen die halen de 15 KB/sec soms niet.

Ik heb echt ongelogen waar nog maar 1 x een probleempje gehad, dat was dat de mail server er 1 x een paar uurtjes uitlag... ('s nachts). Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het zo goed voor elkaar heeft als ik hier aadorp..

Verwijderd

met (de meeste) mxstream isp's haal je 55 KB down, zit weinig verschil in. dit is ongeveer de max die je met basic haalt, door de redelijk grote overhead.

Verwijderd

leve @home...

300 k/s download alleen fucked up 16 k/sec upload, maar misschien ook wel goed ivm servers... ow ja ik hou volgens mij het record download snelheid met een @home account: 1.8 MB/sec:9~ doe me dat maar eens na!>:)

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 20:55 schreef Donkey het volgende:
leve @home...

300 k/s download alleen fucked up 16 k/sec upload, maar misschien ook wel goed ivm servers... ow ja ik hou volgens mij het record download snelheid met een @home account: 1.8 MB/sec:9~ doe me dat maar eens na!>:)
Kan niet, onmogelijk... misschien dat er een stukje in je cache zat 10/8=1,25MB/sec MAX

Maar ik haal ook op goeie site's minimaal 300 kb/sec hoor

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 13 november 2001 17:12 schreef arjo_kamp het volgende:
dat vraag ik me ook af, wat is sneller, kabel of adsl?

met kabel haal ik ongeveer 350 KB/sec gemiddeld, tot een max van 450 KB/sec en 16 KB/sec up
Behalve eerdere antwoorden: kabel, @home of goeie chello dus, kunnen stukken sneller zijn. Maja, als je pech hebt (zoals ik...) is het een baggerverbinding (mijn quicknet was sneller dan chello).
Adsl is in mijn ervaring wel stabieler. Kabel ben je afhankelijk van je buren, adsl niet. Mijn upload en download zijn ook onafhankelijk (2mbit/512kbit), en ik kan met 210 kb/s downen en tegelijk met 50 kb/s uppen, en als de upload stopt, blijft de download 210 (naja meestal is tegen die tijd het bestand wel getransferred :+). En ze kunnen je met adsl die snelheden garanderen (naja op hun eigen netwerk natuurlijk). Kabel is het echt afhankelijk van hoeveel je buren surfen (en dat heb ik dus duidelijk gemerkt :( buurtjes thuis uit werk, inet takketraag. Buurtjes slapen, ik weer blij met 40kb/s (naja, blij, harder ging chello hier gewoon niet, maar met de buurtjes achter de pc was ik blij met 20kb/s dan was het snel... ).
Maar als je @home hebt en je hebt de snellere upload niet hard nodig, zou ik lekker blijven kabellen.

[edit] ik heb dus uiteraard geen mxstream, maar bbned (via scarlet)

Exact expert nodig?

Verwijderd

De upload van @home zuigt best wel hard. Da's in de avond vak maar 8 KB/sec of zo hier bij mij.

Download is meestal wel ok. Paar 100 KB/sec.

Verwijderd

Mensen ik heb al meer dan een jaar ADSL het is zo:

512Kbit/sec , daaroverheen komt 3% overhead TCP/IP +10 % overhead ATM cellen, dus 87% eff. hou je over voor up en down (theoretisch)

komt op down: 55.7 KB/sec
en up: 7.0 KB/sec

In praktijk zit ik met down meestal rond de 54.5KB/sec, dus erg dicht in de buurt.
En up rond de 6.7KB/sec dus mijn berekening komt dicht bij het max. theoretisch haalbare.
Dit is met XS4all.

UPC en @home, zijn vele malen sneller.

Je kan mis. als je perse adsl wil, bij ontell een conectie nemen, omdat zij ook voor 99piek per maand. 512/128 bieden. 2 maal zo hoge upstream.

Ze hebben zelfs een verbinding van: 275piek per maand, daarvoor heb je tussen de 2 en 8Mbit downstream en 512Kbit upstream.

http://www.cybercomm.nl/adslcheck/onetel.php

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 22:42 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Kan niet, onmogelijk... misschien dat er een stukje in je cache zat 10/8=1,25MB/sec MAX

Maar ik haal ook op goeie site's minimaal 300 kb/sec hoor
Leuk he ... dat rekensommetje had ik ook al gemaakt. Ik zal ff de omstandigheden zeggen:

@home verbinding ik denk max 10 Mbit, right?
Morpheus -> Single user download
File -> 90 MB
Download tijd -> 45 - 60 seconden
Na ~20 MB gaat mijn eigen user account downloaden bij mij (vreemd, niet??)
en ik had de file eerlijk waar echt niet op mijn schijf staan.......

Ik wil dus uitzoeken hoe dit komt, mocht het het afknijpen van kabelmodems zijn o.i.d dan kan je je @home verbinding kennelijk zwaar opfokken en dat is GEIL!!! B-)

Rekensommetje zegt:

90MB/45 sec = 2 MB/sec
90MB/60 sec = 1,5 MB/sec

10Mbit/sec/8bit = 1,25 MB/sec
90MB/1,25MB/sec = 72 sec

90MB/400KB/sec = 225 sec

Morpheus gaf aan 1,8x MB/sec constant.... had zelfs screenshot genomen maar kreeg weekje later virus en moest formateren, ik was zo stom de screenshot niet te backuppen :'(

maar goed iemand een verklaring??
Pagina: 1