Toon posts:

Tv out <> kabel lengte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de TV-out functie gebruiken op de VGA kaart
maar de pc staat boven ....

Hoeveel meter snoer kan ik gebruiken voor Video ?
hoeveel meter snoer kan ik gebruiken voor audio ?
ik schat dat ik zo'n 10 a 12 meter nodig zal hebben zou dit lukken ?

en meteen een vraag die er me te maken heeft,
bestaan er draadloze muizen/keybords die op iets anders werken
dan infra-rood ?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 13 november 2001 17:04 schreef hansit het volgende:
ik wil de TV-out functie gebruiken op de VGA kaart
maar de pc staat boven ....

Hoeveel meter snoer kan ik gebruiken voor Video ?
hoeveel meter snoer kan ik gebruiken voor audio ?
ik schat dat ik zo'n 10 a 12 meter nodig zal hebben zou dit lukken ?

en meteen een vraag die er me te maken heeft,
bestaan er draadloze muizen/keybords die op iets anders werken
dan infra-rood ?
10 a 12 meter lukt wel

en ja er zijn andere toetsenborden die op radio signale werken
alle logitech toetsenborden en muizen

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 13:15
Voor video:
Als je een shielded kabel hebt kan dat makkelijk, anders niet. Ik geloof dat een unshielded kabel max 5 a 8 meter mag zijn, shielded mag zo lang zijn als je wilt. Ik heb hier een shielded kabel van 10m en die kostte iets van 55piek.

Voor audio maakt het volgens mij niet heel erg veel uit, maar korter is altijd beter ;)

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
Op dinsdag 13 november 2001 17:07 schreef pimlie het volgende:
Voor video:
Als je een shielded kabel hebt kan dat makkelijk, anders niet. Ik geloof dat een unshielded kabel max 5 a 8 meter mag zijn, shielded mag zo lang zijn als je wilt. Ik heb hier een shielded kabel van 10m en die kostte iets van 55piek.
wat bedoel jij met shielded ? (tv out op n videoplank is toch gewoon een tulpje (hoe kun je die shielden als je maar 2 aders hebt?)

Raar is zo gek nog niet

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 13:15
oh wacht ja, ik heb zelf een G450 Dualhead en daar zit (ook) een s-video aansluiting op. En dat is degene die ik gebruik dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 17:33 schreef steejvan het volgende:

[..]

wat bedoel jij met shielded ? (tv out op n videoplank is toch gewoon een tulpje (hoe kun je die shielden als je maar 2 aders hebt?)
dus ik kan voor de video (tulp, oftewel non-svhs) een
gewoon kabeltje nemen ?? boxsnoer ofzo ?

en voor de audio ?? trekt die dat voor 12 a 15 meter ??

alsvast bedankt voor de tips !!

Groeten Hans

Verwijderd

Ik heb 'n coaxkabel gebruikt voor het videosignaal. Die kabel is 20 meter (probleemloos). De audiokabel is 30 meter. Dat is een afgeschermde kabel (twee aderige audiokabel met mantel en kern). Alles zonder prob's :).

Verwijderd

Je kan het best gewoon ergens een coaxkabel vandaan sleuren en er twee tulpstekkertjes opzetten.

Eerst had ik er stroomkabel voor gebruikt maar dat gaf een hoop storing en ruis in het beeld.

Nu ik een coaxkabel heb ik daar geen last meer van.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

boxensnoer is niet afgeschermd, een tulpkabeltje wel. (de ene kern zit dan om de ander, ipv ernaast).
BTW, dat shielded een onbeperkte lengte kan hebben is natuurlijk niet waar. Ten eerste bestaat 100% shielded niet. Ten tweede is er altijd signaalverlies. Een rondje aarde gaat je ECHT niet lukken met een shielded kabeltje :).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Ik heb overigens voor die video-kabel ook hoogwaardige vergulde cinch-stekkers gebruikt, altijd beter natuurlijk. Bij die audiokabel heb ik geen verloopjes gebruikt, gewoon direct aan de ene kant een 3,5mm Jackplug gesoldeerd en aan de andere kant 2 cinch-stekkers.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 18:09 schreef Spor het volgende:
Ik heb 'n coaxkabel gebruikt voor het videosignaal. Die kabel is 20 meter (probleemloos). De audiokabel is 30 meter. Dat is een afgeschermde kabel (twee aderige audiokabel met mantel en kern). Alles zonder prob's :).
ok das's heel mooi, maar nu nog een vraagje
hoe bedien je het zooitje ??
snel aanzetten en naar benden rennen ?
of heb je een draadloze muis (en keyboard ? )

Groeten Hans

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Je moet wel coax gebruiken, anders krijg je te veel storing van buiten. Geen speaker snoer dus.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

snoei

kabels... :D

Gewoon een draadloos toetsenbord en muissetje van [reclame]Logitech[/reclame] nemen. Het moet wel een versie zijn die op radiogolven werkt. NIET eentje op IR.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 18:22 schreef snoei het volgende:
Gewoon een draadloos toetsenbord en muissetje van [reclame]Logitech[/reclame] nemen. Het moet wel een versie zijn die op radiogolven werkt. NIET eentje op IR.
ok wederom bedankt voor de tip ...
maar die haalt wel een metertje of 20 plus door een
het plafond en een muur ?

Groeten Hans

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

snoei

kabels... :D

een meter of 20 moet wel lukken. Die vloer is ietjes lastiger, ligt eraan waaruit hij is opgebouwd. Anders kun je ook altijd nog een verlengkabel voor je toetsenbord maken!

Verwijderd

Het beste is om een SVHS kabel bij de locale electronica boer te kopen voor het beeld.
Coax kabel met vergulde tulp plugjes is ook goed, maar let wel op dat de kabel een impedantie heeft van 75 ohm.
Als je 50 ohm kabel gebruikt dan krijg je reflecties aan de uiteinden van de kabel, die het totale signaal flink kunnen verpesten, zeker bij lange kabels.

Boxsnoer of "stoom kabel" is uit den boze, deze is nl. gemaakt voor lage frequenties en zeker niet voor een videosignaal en biedt totaal geen bescherming tegen storing.

Voor audio kan je gewoon 10m kabel gebruiken met tulp plugjes(die normaal tussen je cd en versterker zit).(is overigens afgeschermde kabel)

Waar ik zelf last van heb is een aardlus tussen te comuter op zolder en de tv beneden in de woonkamer, hierdoor onstaat er een lopende grijze balk in het beeld, dit is eenvoudig op te lossen door de computer of tv op een ongeaard stopcontact aan te sluiten of de centrale antenne kabel er uit te trekken.
Pagina: 1