GA-7VTXH

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:36
Hey people,
Ik wilde de 8kha+ gaan halen bij exile maar sinds die gestopt zijn voor onbepaalde tijd met het verkopen van deze mamaplank zit ik te denken over de GA-7VTXH van gigabyte.
Is het wat? Hoorde al dingen als stabiel, fsb maar tot 161, en wat andere dingen maar tja, op de forums komen toch veel verschillende dingen naar voren, Ook kan ik nergens reviews vinden van deze plank. Niet goed genoeg voor ome tom & anand?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

8KHA+ board loopt perfect hier op 166Mhz FSB (PCI 33 en AGP 66 doormiddel van 1/5 divider)
Enige nadeel met dit board is, zodra je boven de 148Mhz FSB komt kun je geen soft reboot doen. Dan moet je dus op je RESET button drukken. Best wel irritant maar voor de rest superstabiel board.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Ik kijk zelf ook uit naar de GA-7VT-H. Als ik zin krijg om te case-modden, dan ziet die plank er in ieder geval goed uit.

Verder heb ik wel vertrouwen in Gigabyte in deze fase :9.

ECS doet verstandige dingen. EpOX maakt goed spul. SOYO probeert ook op een hoger plan mee te draaien met de Dragon.

MSI, AOpen en Asus heb ik nu wat minder mee op.

Het is natuurlijk allemaal nogal nieuw. En het is gewoon wachten op de 1e vergelijkingstest van Ome Tom of Anand.

Kijk anders eens op:
www.amdmb.com
www.hardocp.com

Voor mij zal het wel de GA-7VTX-E worden... *D

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAAR liep ik dus ook tegenaan; Exile levert de Epox 8KHA+ ook nu tijdelijk niet meer. Ik heb daarom hun alternatief, de Gigabyte GA-7VTXH bestelt (check m'n sig). Komt errug goed uit de bus hoor, mega stabiel, goedkoop, vaak zelf de snelste :P of komt in ieder geval ERG goed mee, LAN 10/100mbps en 4 kanaals soundcard onboard zijn leuke extra's voor deze superlage prijs :9~. Wel "slechts" 5 PCI sloten, maar de onboard spullen sparen je al snel weer een slot uit. Ik heb gelijk GEEN soundblaster Live! player5.1 erbij besteld, de onboard 4 kanaals sound lijkt me ruim voldoende voor een potje Quake 8-) *D

Jammer dat er geen RAID onboard zit, maar ja voor die prijs is dat gewoon niet te doen lijkt me (trouwens de Epox heeft dat ook niet). Dus een losse Advance 29101 RAID controller erbij besteld en dan heb je alles wat je wensen kan aan een mobo voor zo'n 450 piek. B-)

Perfect board, tenzij je een echte die-hard OCer bent, dan ben je met de Epox denk ik neeeeeet een tandje sneller. Maar zelfs dat zal afwachten zijn denk ik na een paar BIOS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag ook een GA-7VTXh besteld ik heb er wel een goed gevoel over over Gigabyte plankje! Weet iemand hoeveel jaar garantie er op dat plankje zit. De een zegt 1 jaar de ander 3 jaar! wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het schijnt dat Gigabyte tegenwoordig op de nieuwe moederborden 3 jaar fabrieksgarantie geeft. Dus ik denk dat de winkelier 1 jaar garantie geeft en Gb 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
RIP Gigabyte GA-7VTXH, 6 jaar oud geworden.

Dit niet-overclock moederbord heeft sinds november 2001 trouwe dienst gedaan.
Gemiddeld zo'n 2 uur per dag aangestaan.
Opgebrand / geelectrocuteerd in november 2006

(1 van de 4 platte transistoren is verbrand en opengesprongen. Deze liggen tussen de spoelkernen naast de cpu.)

Ondanks de stabiliteit vond ik de inflexibiliteit wel een gemis. Besloot daarom na deze voor een overclockersbord te gaan, ook al zou ik dat waarschijnlijk niet volledig gaan benutten. Ik dacht aan een asus of een abit of zo.

Toch maar weer voor een gigabyte gekozen omdat ze de laatste tijd kwalitatief goede moederborden maken en de bios nu wel voldoende instelopties heeft. (P35-DQ6)

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mcp20366 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:27:

Opgebrand / geelectrocuteerd in november 2007

(1 van de 4 platte transistoren is verbrand en opengesprongen. Deze liggen tussen de spoelkernen naast de cpu.)

Ondanks de stabiliteit vond ik de inflexibiliteit wel een gemis. Besloot daarom na deze voor een overclockersbord te gaan, ook al zou ik dat waarschijnlijk niet volledig gaan benutten. Ik dacht aan een asus of een abit of zo.

Toch maar weer voor een gigabyte gekozen omdat ze de laatste tijd kwalitatief goede moederborden maken en de bios nu wel voldoende instelopties heeft. (P35-DQ6)
Hij doet het dus nog, want hij is opgebrand in november.
Aangezien mijn vrouw in november is uitgerekend en ik nog geen kleine in mijn hand hebt, verdenk ik er van dat je Oktober bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

daar komt nog eens bij dat je een topic van 5 jaar en 11 maanden schopt :|

@ThaNetRunner
alvast succes met de bevalling :)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
mcp20366 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:27:

Opgebrand / geelectrocuteerd in november 2007

Misschien doordat de condensatoren ook gesprongen waren? Bij mijn VTXH+ stonden alle condensatoren naast de transistoren bol of waren gesprongen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Pagina: 1