Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
http://www.php.net/manual/en/ref.session.php
hint: zoek op 'lifetime' op die pagina
zo een fijne avond allen ik ga racen
Verwijderd
HuhOp dinsdag 13 november 2001 17:05 schreef HenkS het volgende:
Verwijderd
Voor 1 pagina:
Ik weet niet wat het maximum is. Voor de hele site, properties van IIS website, hoe directory, configuration, App Options, en dan Session Timeout.
code:
1
2
| Session.TimeOut=31*24*60*60 'Dagen * Uren * Minuten * Seconden |
Ik weet niet wat het maximum is. Voor de hele site, properties van IIS website, hoe directory, configuration, App Options, en dan Session Timeout.
Hmmm, volgens mij werkt dat niet. Dat stelt in na hoeveel tijd de server de data als garbage moet beschouwen.Op dinsdag 13 november 2001 17:05 schreef HenkS het volgende:
http://www.php.net/manual/en/ref.session.php
Als iemand zijn window sluit, is de sessiondata óók weg, dus tenzij je van plan bent mensen een maand lang hun browser window open te laten staan, zul je toch echt cookies moeten gebruiken.
Inderdaad: je hebt cookies nodig.
Een session wil gewoon zeggen dat het om een browsersessie gaat. Zodra je je browser afsluit is dus ook je sessie afgelopen.
Een session wil gewoon zeggen dat het om een browsersessie gaat. Zodra je je browser afsluit is dus ook je sessie afgelopen.
Verwijderd
Wat jij wilt kan volgens mij niet met IIS. Een sessie die wordt bijgehouden met een cookie waar de sessionid in staat. Als er een expire-date in dat koekje staat, dan wordt deze op disk opgeslagen.
Bij dat session-cookie zit geen datum. Dus browser afsluiten==koekje weg. Volgens mij kan je geen datum in dat session koekje krijgen.
(en dat wil je ook niet, je krijgt dan een enorme berg sessie, die je server op een gegeven moment niet meer aan kan).
Andere oplossing: gebruik niet de session, maar sla alles op in de database. Log in met een "gewoon" koekje (dus zelf doen). Kijk maar eens bij Response.Cookies.
Bij dat session-cookie zit geen datum. Dus browser afsluiten==koekje weg. Volgens mij kan je geen datum in dat session koekje krijgen.
(en dat wil je ook niet, je krijgt dan een enorme berg sessie, die je server op een gegeven moment niet meer aan kan).
Andere oplossing: gebruik niet de session, maar sla alles op in de database. Log in met een "gewoon" koekje (dus zelf doen). Kijk maar eens bij Response.Cookies.
ik ben toch ergens ook voor koekiemonster
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Okay maar als ik het met cookies moet doen. kan ik dan nog wel me sessions gebruiken of moet ik echt helemaal over op cookies. Ik snap alleen echt geen kl*te van cookies ik heb de hele pagina op php.net gelezen maar snap er niets van. Kan iemand mij een stukkie op weg helpen. O ja de zoek functie hier staat weer eens uitgeschakled
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
uhm, je kan gewoon met void session_set_cookie_params (int lifetime [, string path [, string domain]]) het cookie aanpassen...
verder zijn sessions niets meer dan cookies + een simpel filesystem. Zoveel stelt het niet voor.
verder zijn sessions niets meer dan cookies + een simpel filesystem. Zoveel stelt het niet voor.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Okay ik ga het ff proberen maar moet ik er nog meer voor doen of is dat regeltje genoeg
Pagina: 1