Toon posts:

[asp caching] memory leak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb een high-traffic website die nogal wat tabellen cached. Ik cache zelfs een deel van de pagina.
Om de 5 minuten wordt de cache geleegd met:

Application("cache1") = ""

Nu zit ik met een probleem. Het lijkt erop alsof dit geheugen leakt. Ik kan het zelf niet echt onderzoeken maar mijn host moet om de zoveel tijd de webserver herstarten en ze zeggen dat het door mijn site komt.
Is er een manier om dit op te lossen??
Is er wellicht een andere reden??????? :?

Verwijderd

Als je een application variabele wilt wijzigen vanuit een asp pagina moet je deze wel eerst locken:
code:
1
2
3
Application.Lock
Application.Contents.Remove("cache")
Application.Unlock

Helpt dit?

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 09:22
Ik heb weleens hetzelfde probleem gehad...toendertijd bleek dat het een probleem op toepassingsniveau was. Ik zal nog wel eens ff zoeken.

dat locken heeft niet veel met geheugen lekken te maken meer om het probleem met globale vars op te lossen ;)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Als je caching erg belangrijk is adviseer ik je toch om gebruik te maken van een wat betere caching technologie, bijvoorbeeld xcache of een soort gelijk product.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat ik het hoef te locken. Eens in de zoveel tijd (5 min.) wordt de cache geleegd. Geen probleem als er bij 1 gebruiker in de tussen tijd iets mis gaat.

Maar mijn manier van legen is verkeerd denk ik: application("iets") = ""

Wellicht is die cache.remove beter. Het is alleen zo moeilijk te testen!!! Hier op mijn testserver heb ik namelijk geen enkel probleem met de site. =[[

Verwijderd

Jou manier om te "legen" is niet fout. Ik haal de entry uit de collection, en jij maakt de inhoud leeg. Wellicht is dat van jou zelfs sneller.

Ik herrinner me opeens dat er wel een issue was met het stoppen van Arrays in de Session en Application collection. Maar ik kan er ook niets meer van terugvinden. :(

Maar jij stopt er alleen strings in (hetzij dan erg lange)?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Het zou ook echt niet fout mogen gaan.

Wellicht gaat het ook niet fout, maar ligt het probleem ergens anders. IIS is alleen zo moeilijk te testen. Slechte logs!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 09:22
ahh ik weet het weer kijk een naar de methoden van het Application object. Daar kun je ergens de zaken expliciet dumpen... check je init zaken eens en controleer ff wat er aan code in de application on_start en on_end gebeurd
Pagina: 1