Toon posts:

Dit was even iets te makkelijk......

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht laatst eens even kijken hoe ik m'n pc-tje (1200mhz) gratis sneller kan krijgen. Dus ik eens even kijken of ik m'n processor kan OC-en. Ik de multiplier maar eens op 10 instellen (10x133=1333)....tijdje stabiel op deze snelheid gehad....de multiplier maar eens op 10,5 zetten (10,5x133=1400)..... nog steeds stabiel.

Ik vroeg me af: zou hij wel op 1400mhz lopen, dus ik kijken bij Sandra2001, en ja hoor 1400mhz. Ik hoor wel eens dat OC-en gevaarlijk is enzo, maar dit gaat toch wel erg makkelijk.
Ik vraag me dan ook af hoe ver ik nu kan doorgaan? 1466? 1533?

Btw....ik heb gewoon een no-name koeler en nog niets met de voltages etc. gedaan.

Verwijderd

Zou maar is beginnen met dit te lezen: [topic=153153/1/25]

Verwijderd

Gewoon proberen hé. Als je rare crashes krijgt of zo dan zit je te ver. Stapje terug gaan en genieten :)

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
allemaal leuk en aardig, maar hoe warm wordt ie?

- Ruud

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik heb mijn p3 733 op 800 draaien zonder problemen ook met een noname koeler.

Zodra ik over de 833 ga wordt hij te heet.. Ik denk dat het limiet op ongeveer 9-10% overclock hangt, afhankelijk van je no-name koeler kwaliteit.

Maar ik ben geen die-hard overclocker dus heb verder natuurlijk niks zinnigs te melden.

edit:
genuanceerd

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien in het bios rond de 51 graden.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Let een beetje op je temperatuur, boven de 55~60 graden is (geloof ik) geen goed plan. Check de site van AMD even voor de exacte waarde.

Maar verder.. the sky's the limit

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

ja je kunt hem wel op diesnel hedenlaten draaien maar hoe hoger de temp die je krijgt als je op klokt word de levens tij een stuk verkort dus is het slechet ten zij je een goede koeling hebt (waterkoeling >:) )dan blijft de temp lager en houd hij het langer uit.

gerhald

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Gewoon uitproberen, en garanties zijn er niet. In OCM kun je talloze topics vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.