Toon posts:

Video capture in XP met NVidia VIVO videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: nvidia, wdm, 10
Hej,

Na vele weken van onderzoek, zoeken in GOT Search/groups.google.com/regular newsgroups, mailings met de fabrikant (in mijn geval Gainward) en installatie van drivers/progs probeer ik het door een draadje te posten..

Mijn Probleem:
Met mijn Gainward GeForce2 MX400 Twin View VIVO GS wil ik video capturen. Normaliter is het een kwestie van drivers installeren en klaar, maar dit is niet het geval onder W2K/XP.

Diverse postings hebben al aangegeven dat het niet lukt met andere kaarten (bv ASUS7700 of diverse GF3's)..

Al onderzocht:
Alle cominaties met
- Reguliere XP video drivers
- NVidia 12.xx
- NVidia 21.81
- NVidia 21.83
- NVidia 22.40
- NVidia 22.50
- WDM 1.04
- WDM 1.05
- Borg drivers

Ik gebruik:
PIII-450
Asus P2B-F
Creative DXR3 (=Hollywood+)
Creative SB Live! 5.1
2x 10 MBit goedkope netwerkkaartjes

Heeft iemand ooit zijn/haar video capture aan de praat gekregen onder XP? Plz reply met welke kaart/drivers/methode.. Desperate & will try anything! ;)

Of moet ik mijn bak gewoon dualboot maken met Win98... Lekkerrr.. :z

Verwijderd

Geen matches
Misschien ff in audio&video forum posten lijkt me beter!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Matched: wdm
Je had het ook al met de laatste WDM drivers geprobeerd (versie 1.05h) ? Wat ik voor je kan doen is het zelf effe proberen met de Gainward GeForce 2 MX400 VIVO onder Windows XP. Dit zal morgen nog niet lukken (woensdag), maar donderdag ga ik er meteen mee bezig, oke ? Wat je nog effe kunt doen is mij even een email sturen als herinnering + wat je precies tegenkomt: mark@hastec.nl

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:45

Rick2001

9950X delidded en direct die

Matched: nvidia, wdm, 10
Hier perfect lopen.
Windows XP professional.
ELSA GLADIAC GEFORCE 2 ULTRA met Video in/out module.
Nvidia drivers 22.40 (Ook alle anderen werken hetzelfde..getest namelijk)
ASUS Digital VCR 2.0
WDM drivers 104h of 105 (werken ook beide)
Tja, capturen werkt perfect netzoals ook tv kijken in een schermpje (of fullscreen)
Ook andere software getest om mee te capturen en dit werkt eveneens.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
Matched: code, 10
Tjessus.. Cool man, het kan dus blijkbaar wel!

Zou het misschien aan de capture software liggen? Alhoewel ik nu bij 22.40 icm 1.05 de error krijg:

<quote uit het blote hoofd>
"Service could not be started (Code 10)"
</quote uit het blote hoofd>

Voor de capture codec itself.. Tuner, crossbar etc zijn wel correct geinstalleerd.

Gebruik PowerVCRII, wat standaard bij mijn kaart werd meegeleverd.. Heb ook andere geprobeerd (namen vergeten, uninstalled+delete nadat bleek dat ook die niet werkten..)

Heb ook als source de scart uitgang van mijn video, die normaal gesproken naar mijn TV gaat, verbonden met de zwarte tulpplug op mijn videokaart (Nam aan dat dat Video In was, omdat de gele werkt als Video Out :+. Kabel en scart plug werken dus, VO is geen probleem als ik m aansluit op mijn TV.)

VTec: zou echt SUPER zijn :D

Rick2001: Hmmm, ben in al mijn onderzoeken idd nog geen probleem tegengekomen met een ELSA, alleen de ASUS en Gainward.. Weird. Maar wel lekker dat het werkt! Ik heb weer de moed gevonden om door te zetten... ;)