Toon posts:

Harddisk tikjes

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummer,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe harddisk in mijn laptop (Hitachi 10 GB). Deze werkt uitermate stil moet ik zeggen. Alleen geeft die soms meerder kortere tikken achter elkaar als die niet bezg met schrijven of lezen. Het lijkt als het ware net of er wat los zit. Daar ik reeds eerder problemen met mijn vorige arddisk had (harde tikken en fouten etc.) heb ik bang voor hetzelfde probleem met deze hagelnieuwe schijf. Er is echter niks mis mee d.w.z. alles werkt naar behoren ook scandisk etc.

Ik ben benieuwd wie mij vertellen kan wat dat plotselingen tikken/klikken is.

Groeten en bvd,

GHG

Verwijderd

Misschien pas ICQ geinstalleerd ? :o

Verwijderd

mischien het parkeren van die lees/schrijf arm? ( of hoe dat ook heten mag)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

in de Computer techniek stond een keer dat HD's van laptop's een soort beveiligingetje hebben (tegen rond begelende hdkop). Sommige HD van laptops klicken daarom van nature all. IBM heeft zelfs een waarschuwing op de hd staan: Pas op deze hd clickt als je hem schud... das normaal.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
Ne, niet pas ICQ geinstalleerd en wat wordt precies bedoeld met parkeren? Parkeren gebeurt toch niet 4 keer achter elkaar?
GHG

Verwijderd

Topicstarter
Maar het tikken gaat ook door als de harddisk dus draait d.w.z. ik ben normaal aan het computeren
GHG

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Mijn laptophardeschijfje maakt elke 15 seconden ofzo twee tikken, ook al draait alleen het OS... je raakt eraan gewend.. misschien ziets?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik heb een Hitachi harddiskje in m'n laptop zitten. Die tikt ook, soms ook meerdere keren achter elkaar, dat verschilt. Is normaal dus :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 13 november 2001 16:55 schreef ghg het volgende:
Ne, niet pas ICQ geinstalleerd en wat wordt precies bedoeld met parkeren? Parkeren gebeurt toch niet 4 keer achter elkaar?
GHG
Vroeger, toen je nog veel zelf moest doen, toen had je het commando "park". Hiermee kon je de harddisk kop boven een gedeelte zetten wat deze nooit zal gebruiken.
Dit om te voor komen dat de kop op een gebruikt deel tikt en zo een gebruikt gedeelte beschadigt.

Tegen woordig gebeurt dat automatisch.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1