Toon posts:

Welke 19 inch monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben totaal geen expert wat monitoren aangaat. Maar op dit moment heb ik een 15" panasonic plug & play monitor, default monitor dus in windows.
Nu isie eigenlijk van mijn broer en hij wil hem vast wel weer eens terug, bovendien wil ik zowiezo eens een nieuw goed scherm.

Ik hoor goede verhalen over iiyama en een aantal vrienden hebben ook zo'n ding staan, en dat ziet er zeer strak uit.

Mijn eisen:
-19"
-plat scherm
-redelijk hoge resolutie met goed aantal Hz.
-Goed voor games als UT Q3a NFS5 enz

Nu weet ik dus totaal niks van al die dingen maar de MA901U VM Pro 453 trok mij om een of andere reden wel aan.

Nu is mijn vraag welke monitor raden jullie mij aan? Mag ook iets anders dan iiama zijn. Budget is rond de 1000 ballen.

PS. Ik heb een V7100t 32 mb

Alvast bedankt.

Verwijderd

lg vind ik beter dan ilyama maar ieder zijn smaak (nec nog beter maar dat ga je niet redden met 1000,-)

zelf heb ik een 22' nec en een goedkope 19' ilyama (799,-, 3 maanden geleden) maar dat is geen flatscreen. als 2-de monitor een prima dingetje overigens

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Sony HMD A 420.

check dis:

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/vaio/images/front/displays_hmda_a400l.gif

kost rond de 1100-1200. Heeft een fantastische USB hub erin!! Ik heb hem zelf: het is een superding. ik game ook veel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

CTX PR960F heb ik hier 2x staan
Afbeeldingslocatie: http://www.ctx.nl/nl/images/1024/PR960Ffront.gif
FD Trinitron CRT beeldbuis (100% plat)
Prijs rond de 1160 dacht ik, maar wel stuk beter dan die brakke >:) Iiyama monitoren ;-)

www.ctx.nl

Verwijderd

Ik heb zelf een LG915FT.. errug fijn wel.. 120Hz bij 1024.. op 1600X1200 haalt ie nog steeds 85Hz. Ook USB achterin.. Bevalt goed moet ik zeggen.. moet wel ff warm worden bij mij.. minuut of 10..

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op dinsdag 13 november 2001 16:29 schreef Dinictus het volgende:
Sony HMD A 420.

check dis:

[afbeelding]

kost rond de 1100-1200. Heeft een fantastische USB hub erin!! Ik heb hem zelf: het is een superding. ik game ook veel.
deze heb ik ook en hij is zoooooo goed!!, heb er echt plezier van :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
sony g420, kost wat heb je wat :)

edit, ruk ff over je budget heen gekeken....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Philips 109B serie ligt dan in jouw bereik denk ik... De 109B10 (model 2000) en 109B20 (model 2001) hebben een iets ronde beeldbuis, de 109B30 (model 2002) heeft een diamondtron (dus platte) beeldbuis. De 109P10 is misschien ook een optie, da's een 2000 model met een diamondtron buis. De 109P20 (2001 model met diamondtron) is waarschijnlijk een tikje boven je prijs range, maar is wel een zeer goede monitor.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Binnetie
  • Laatst online: 12-06 11:00
Liteon 19" voor 650 gulden!!!

Hij is als beste getest!
Door de pc consument en computeridee!

Sommige tweaker hebben mij een mailtje gestuurd waar je je die kon krijg, maar ik was het adres kwijt!
Maar ik zou van me laten horen wanneer ik het adres weer had!

Bij deze:
www.magna.nl

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op dinsdag 13 november 2001 19:59 schreef

Binnetie het volgende:

Liteon 19" voor 650 gulden!!!Hij is als beste getest!
Door de pc consument en computeridee!
KOPUH, ook echt gerenomeerde bladen als het om testen gaat >:) not...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Binnetie
  • Laatst online: 12-06 11:00
Op dinsdag 13 november 2001 20:04 schreef psygho het volgende:

[..]

KOPUH, ook echt gerenomeerde bladen als het om testen gaat >:) not...
Liteon is 1 van de enige die het moire effect kunnen onderdrukken en dat kun je van die pijama's niet echt zeggen

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 20:15 schreef Binnetie het volgende:

[..]

Liteon is 1 van de enige die het moire effect kunnen onderdrukken en dat kun je van die pijama's niet echt zeggen
Gaat om het feit dat computeridee nou niet echt een bepaald goed blad is. Laatst las ik ook in compuidee (of was ander blad weet niet meer) dat de consument beter Athlon kon nemen want die had 128KB L1 cache! Onzin want die heeft 64kb L1 cache. Maar dat P3 een 256bit cache databus heeft een Athlon maar 64bit dat vermelden ze er niet bij. Newbees :P

Verwijderd

Niemand zal je een goed en vertrouwd antwoord kunnen geven want iedereen is gewend aan zijn monitor die o-zo-goed is... Er bestaat geen beste monitor helaas.

Binnenkort ben ik wel in het bezig van LG 915FT Plus.. :9~

Verwijderd

offtopic:
De AMD Athlon heeft toch echt 128KB L1 cache hoor... 64KB instruction en 64KB data cache

Verwijderd

Illyama 19" zijn ook best lekker *D

• Pollewob
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 21:30 schreef Kezza-9 het volgende:
Illyama 19" zijn ook best lekker *D
Zolang ze maar geen lijntjes hebben... Ik zit mij daar elke keer dat ik zo'n monitor zie aan te ergeren :( Daarom heb ik een LG 915FT+ besteld :9, alleen zit die een beetje boven je budghet (1130 oid). Kijk ook ff naar de Hansor 920 EF, is ook hele goede monitor :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou laat ik het iets anders vragen, waar moet ik opletten als ik gegevens van een monitor zie. En waar moet ik op letten als ik er een aantal in een zaak zie staan?

• We Are Borg
  • Laatst online: 13:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 13 november 2001 21:38 schreef eatmyshorts het volgende:
Nou laat ik het iets anders vragen, waar moet ik opletten als ik gegevens van een monitor zie. En waar moet ik op letten als ik er een aantal in een zaak zie staan?
Letten op max resolutie, hoeveel Hz bij welke resolutie, moet tegenwoordig wel vlakke beeldbuis hebben, ehhh, wie kan er nog wat meer bedenken :)

Verwijderd

Topicstarter
Letten op max resolutie, hoeveel Hz bij welke resolutie, moet tegenwoordig wel vlakke beeldbuis hebben, ehhh, wie kan er nog wat meer bedenken :)
Ja dat begrijp ik. Maar dingen als Steundraden ofzo, kan dat??? En die lijnen waar ik iedereen altijd over hoor praten?

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 21:43 schreef eatmyshorts het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Maar dingen als Steundraden ofzo, kan dat??? En die lijnen waar ik iedereen altijd over hoor praten?
Zou ik ook wel eens willen weten. Heeft iemand een afbeelding waarop je die lijntjes kan zien? Vallen die op?
Nog iets, ik ben van plan een IIYama A902MT te bestellen... hebben die schermen nu last van elektronische problemen (zoals ik hier al ergens vernomen heb)?

• We Are Borg
  • Laatst online: 13:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 13 november 2001 22:02 schreef Fox3613 het volgende:

[..]

Zou ik ook wel eens willen weten. Heeft iemand een afbeelding waarop je die lijntjes kan zien? Vallen die op?
Nog iets, ik ben van plan een IIYama A902MT te bestellen... hebben die schermen nu last van elektronische problemen (zoals ik hier al ergens vernomen heb)?
Sorry, heb geen afbeelding. Maar ik ken iemand die een 19inch iliyama heeft en daar heb ik een keer bij gekeken. Alleen bij witte achtergronden zie je het en heel slecht en absoluut niet vervelend

Verwijderd

/me is nog altijd zeer te vreden met m'n Iiyama a901ht (vision master pro 450)

Da's dus die oude uitvoering, lekker vierkante bak :)

Maar heerlijk monitortje, nergens nix geen problemen mee, (over de 451 heb ik veel mindere dingen gelezen)..

Die lijntjes, tís dat ik net weer ff las dat ze d'r zijn.

Echt , ze vallen gewoon niet op, en zeker niet als je al tijdje met het ding werkt.

Verwijderd

19" NEC Multisync 95F Dot trio Flat
Prijs: fl. 923,00 (inc. BTW)

http://212.63.65.57/nmed/product.jsp?hnav=3&lang=en&size=4&type=3&product=14

Is in ieder geval de volgende 19" die ik ga halen, zodra degene die ik nu heb het begeeft. Tenzij de tft-schermen goedkoper worden >:)

• Cartman!
  • Niet online
LG Flatron 915FT plus

Ik neem deze voor F1130,-

- plat scherm
- geen lijntjes
- 1600x1200@85Hz
- En zie het plaatje.....

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.nl/images/IT/915FT.gif

:9 :9 :9 :9 :9

• Xsion