en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nog iemand een idee?
255 decimaal = FF hexadecimaal
1
| 192.168.0.13 = 13 or (0 shl 8) or (168 shl 16) + (192 shl 32) |
shl = bitsgewijs schuiven naar links. Kan je ook bereiken door te vermenigvuldigen.
1
| 192.168.0.13 = 13 or (0 *256) or (168 *65536) + (192 * <een waarde die ik niet uit mijn hoofd weet>) |
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
die laatste moet 24 bits verschoven worden, niet 32, dus 192 shl 24 = 192 * 16777216Op dinsdag 13 november 2001 16:38 schreef Creepy het volgende:
knip
Redenen om dat ff te leren:
. Het is leuk/interessant om te weten
. Je kunt je eigen convertertje maken (whoooo moeilijk)
. Je snapt beter hoe dingen in je pc werken
. Later heb je er vast ook nog wel es wat aan
Ohja, als je klaar bent, leer dan ook nog ff octaal rekenen
Ik heb dit ooit geleerd, maar is weggezakt omdat ik het nooit in de praktijk hoefde te brengen.Op woensdag 14 november 2001 02:37 schreef GerbenW het volgende:
Tip: Leer ff hoe binair en hexadecimaal rekenen werktDat was geen grapje, dat meende ik.
Redenen om dat ff te leren:
. Het is leuk/interessant om te weten
. Je kunt je eigen convertertje maken (whoooo moeilijk)
. Je snapt beter hoe dingen in je pc werken
. Later heb je er vast ook nog wel es wat aan
Ohja, als je klaar bent, leer dan ook nog ff octaal rekenen
Eigenlijk is mijn vraag:
Hoe moet ik een hexadecimaal ip-adres invullen voor een Winsocket? Of eigenlijk:
Hoe converteer ik de 4 octetjes naar een hexadecimaal ip-adres?
zoals uitgelegd door Creepy, maar dan de laatste shl 24 ipv 32, en dan IntToHex, zoals jelmervos zei. heb je de reakties eigenlijk wel doorgelezen?Op woensdag 14 november 2001 12:25 schreef Mr_Blobby het volgende:
Hoe moet ik een hexadecimaal ip-adres invullen voor een Winsocket? Of eigenlijk:
je vergeet alleen dat ip addressen big-endian zijn, terwijl je op een little-endian systeem werkt... Je moet het dus omdraaien (waarom gebruik je trouwens eerst 2 or's en dan een + ?)Op dinsdag 13 november 2001 16:38 schreef Creepy het volgende:
$FFFFFFFF is 255.255.255.255 maar dan per 8 bits omgezet naar hex
255 decimaal = FF hexadecimaal
[..]
shl = bitsgewijs schuiven naar links. Kan je ook bereiken door te vermenigvuldigen.
[..]
1
| 192.168.0.13 = 192 or (168 shl 8) or (0 shl 16) or (13 shl 24) |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ja maar dan zit je met een string, en ik neem aan dat de topicstarter een getal wilt hebben... Tenzij ie dat ip adres wilt hardcoden, dus dan moet ie het eerst met de hand omzetten naar die string, en dat vervolgens in z'n programmaatje zettenOp dinsdag 13 november 2001 16:07 schreef jelmervos het volgende:
Per getal omzetten naar hex (IntToHex?) en dan alles achter elkaar plakken. Misschien werkt het zo?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
oops!Op dinsdag 13 november 2001 16:45 schreef marcusk het volgende:
[..]
die laatste moet 24 bits verschoven worden, niet 32, dus 192 shl 24 = 192 * 16777216
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
hmm die + had ook een or moeten zijn. Zoals al gezegt. was niet helemaal wakkerOp woensdag 14 november 2001 13:10 schreef OiSyN het volgende:
[..]
je vergeet alleen dat ip addressen big-endian zijn, terwijl je op een little-endian systeem werkt... Je moet het dus omdraaien (waarom gebruik je trouwens eerst 2 or's en dan een + ?)
code:
1 192.168.0.13 = 192 or (168 shl 8) or (0 shl 16) or (13 shl 24)
Ik ben niet bekend met de libraries van Delphi, maar is daar geen opzoekfunctie voor? Waarmee je ook het juiste ip-adres bij een naam-adres vindt.Op woensdag 14 november 2001 12:25 schreef Mr_Blobby het volgende:
[..]
Zoiets als gethostbyname ("www.tweakers.net")
Meestal kun je zo'n functie ook een leesbaar ip voeren in een string, die die dan omzet naar een waarde die jij kunt gebruiken
Het werkt! Maar zonder om te draaien!Op woensdag 14 november 2001 13:10 schreef OiSyN het volgende:
[..]
je vergeet alleen dat ip addressen big-endian zijn, terwijl je op een little-endian systeem werkt... Je moet het dus omdraaien (waarom gebruik je trouwens eerst 2 or's en dan een + ?)
Bedankt allemaal!