Toon posts:

[JS] onsubmit in een form

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij het submitten van een formulier (met de naam formulier) een confirm tonen...

Dat lukt zo wel:
code:
1
METHOD=post onsubmit = "if(confirm('Weet u zeker dat u alle gegevens heeft overgenomen? \nAls u op OK drukt worden de gegevens in de database gewijzigd!\n\nWilt u doorgaan?')){document.formulier.submit();}

echter, als ik op cancel druk wordt het formulier ook gesubmit :((

Wat doe ik fout?

thanx!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

else {}

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
en dan?
dat hoeft toch niet?

als ik geen else invoer hoort hij toch gewoon lekker niets te doen?

of wordt ik nu gek?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij moet er hier wel een else { blaat } bij, heb wel eerder dat soort problemen gehad. probeer => kom terug.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:07
Je moet bij een onsubmit een false teruggeven als het formulier niet verzonden hoeft te worden...

dus zoiets
onsubmit="return confirm(...);"

zou moeten werken. De if statement. is dan niet nodig

Sign here: _________________

Verwijderd

Onsubmit wordt uitgevoerd als ie wordt gesubmit, dus als je die confirm ziet is het eigenlijk al te laat. Ik denk dat je beter een button/link onderaan in de form kunt zetten.
code:
1
<a href="javascript:if(confirm('Zeker weten?')document.formulier.submit(););">SUBMIT</a>

Verwijderd

Topicstarter
Blues, wrong ->

Puffin heeft gelijk :))

bedankt!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 13 november 2001 15:57 schreef BarisArt het volgende:
Blues, wrong ->
Blues is right hoor, hij had het alleen even verkeerd neergezet :)
code:
1
<a href="javascript:if(confirm('Zeker weten?')) document.formulier.submit();">SUBMIT</a>

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:07
Graag gedaan...
Op dinsdag 13 november 2001 16:01 schreef Pelle het volgende:

[..]

Blues is right hoor, hij had het alleen even verkeerd neergezet :)
code:
1
<a href="javascript:if(confirm('Zeker weten?')) document.formulier.submit();">SUBMIT</a>
(8> mode
Het gaat niet zozeer om de code dat Blues zijn antwoord onjuist was, het gaat om de opmerking dat je bij een onsubmit te laat zou zijn om het verzenden te voorkomen.
Het gaat in principe voor elke event op dat je met "return false" de normale werking van dat event kan stoppen, dus ook bij een onsubmit.
/ (8> mode

Sign here: _________________

Verwijderd

Topicstarter
idd :)

dat bedoelde ik

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 16:06 schreef Puffin het volgende:
Het gaat niet zozeer om de code dat Blues zijn antwoord onjuist was, het gaat om de opmerking dat je bij een onsubmit te laat zou zijn om het verzenden te voorkomen.
Het gaat in principe voor elke event op dat je met "return false" de normale werking van dat event kan stoppen, dus ook bij een onsubmit.
You are, of course, absolutely right...en dan post ik ook nog eens foutieve-code :o oei, oei, oei...
/me gaat gauw in een hoekje schuilen
Pagina: 1