Bios flashen Tiger MP

Pagina: 1
Acties:

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Kan iemand mijn Bios flashen voor de Tyan Tiger MP, ik draai nu nog v1.02 en heb dus geen support voor de XP, die ik nu dus wel liggen heb :(
Ik woon in omgeving Delft en had graag zo snel mogelijk gebruik gemaakt van mijn nieuwe systeempje :'(

Andere opties zoals hardwarezaken die dit voor mij kunnen doen stel ik ook zeer op prijs :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Delta2
Een AMD 1Ghz zal de truuk ook al moeten kunnen doen

Verwijderd

Op de Tyan website staat Bios V1.03. Ze vermelden nu tevens Athlon XP-support, dus met dit Bios zou het moeten werken.

Alle info over flashen is op die site te vinden.

suc6

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Simpelweg die XP's erin en flashen maar, geen probleem.
Op dinsdag 13 november 2001 15:31 schreef Delta2 het volgende:
Kan iemand mijn Bios flashen voor de Tyan Tiger MP, ik draai nu nog v1.02 en heb dus geen support voor de XP, die ik nu dus wel liggen heb :(
Ik woon in omgeving Delft en had graag zo snel mogelijk gebruik gemaakt van mijn nieuwe systeempje :'(

Andere opties zoals hardwarezaken die dit voor mij kunnen doen stel ik ook zeer op prijs :)

• Delta2
Maar hij boot niet echt ?
(en de 1.03 had ik al, ik krijg hem alleen dus niet op het rommetje :) )

• Tader
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08-2024

Tader

mx01.hotmail.com:~#

Op dinsdag 13 november 2001 16:13 schreef madashell het volgende:
Op de Tyan website staat Bios V1.03. Ze vermelden nu tevens Athlon XP-support, dus met dit Bios zou het moeten werken.

Alle info over flashen is op die site te vinden.

suc6
Dat is dus het probleem!!! Je kan het bios niet flashen zonder werkende CPU en Delta's CPU wordt dus juist niet ondersteund... Kip - Ei probleem.

Nodig is dus iemand met:

a) een CPU die wel wordt ondersteund om even te flashen
b) iemand met het zelfde mobo om ff het rommetje te flashen (wisseltruuk)
c) iemand met een rombrandertje :)

• Delta2
Tader vat mijn probleem dus :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 13 november 2001 22:49 schreef Delta2 het volgende:
Tader vat mijn probleem dus :)
Ik vat je probleem ook wel: [topic=305224/1/25]

20*350ZO45°

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik heb mijn MP van 1.02 naar 1.03 geflasht nadat ik 2 XP1800's geplaatst had. Heb je dat al geprobeerd?

• Delta2
Zou het ook aan de CPU zelf kunnen liggen, aangezien er totaal geen reactie van het systeem plaats vindt :?
Dat zou zwaar *** zijn |:(

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer anders een met 1 cpu .....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Delta2
heb ik ook al gedaan .

De Tiger MP heeft geen Terminator in andere slot nodig ofzo (klopt dat :? )

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Werken beide cpu's niet solo? Zou wel heel vreemd zijn. Heb je de power-on aansluiting e.d. wel goed aangesloten? Staat nogal onduidelijk in het boekje, ik moest dit ook opnieuw aansluiten.

Verwijderd

Kun je niet je mobo opsturen naar je verkopend bedrijf en vragen of die flashen? Valt onder garantie dunkt me...

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Op woensdag 14 november 2001 10:47 schreef Delta2 het volgende:
Zou het ook aan de CPU zelf kunnen liggen, aangezien er totaal geen reactie van het systeem plaats vindt :?
Dat zou zwaar *** zijn |:(
Dit riekt naar verkeerd aangesloten, checken aub.

• Delta2
Met die power-on aansluiting bedoelt gij toch dat kabeltje dat naar je aanknop op de voorkant gaat he :P

Trouwens power heb ik wel, want de ledjes op de Geforce gaan mooi branden, en de connectielampjes op m'n ISDN en netwerkkaarten ook.

Maar ik ga vanmiddag een AMD 1GHz processortje halen, want dat support de oude bios zowieso. Kan ik deze processor naderhand wel aan m'n broertje geven, heeft die ook weer een iets snellere sys *D

• Delta2
Hoe wil ik dat ding nu verkeerd aansluiten ?
Kan maar op 1 manier erin, en dat ik nu een " leek " ben, dat kan (ofja, mag) ik niet echt zeggen :)

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Totaal geen reactie van het systeem betekent in mijn ogen dat er geen lampjes gaan branden, je moederbord start blijkbaar wel op. De power-on zit dus goed aangesloten en ja dat kan je verkeerd doen.

Hoever start hij op? Beeld geen beeld? Alles al losgegooid behalve VGA? Welk geheugen gebruik je?

PS Bekend probleem: geheugen niet goed aangedrukt, gaat erg zwaar.

• Delta2
Alles al loggegooid, ik krijg gewoon geen beeld.
Ik gebruik Crucial 256MB Registerd ECC RAM, precies waar het moederborsje zo om smeekt, maar eigenlijk niet nodig heeft als je onder de 3 chips blijft :P

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Gebruik ik ook, herplaats het eens en gebruik dan eens 1 reepje (of het ander)

• Delta2
Maar even voor alle duidelijkheid:::

Moet het moederbord in staat zijn om te kunnen booten vanaf één enkele Athlon XP 1600+, en zonder terminator voor het andere slot ?

indien dit zo is, is dus een van mijn andere onderdelen niet echt "optimaal" :) om het zo maar te noemen.

Even alle essentiële dingen opnoemen:

- De voeding: een 400 Watt, waarop staat dat ie 30A aan moet kunnen. Dat zal dus ook al niet het probleem zijn.

- Het geheugen: 256 MB Crucial Registered ECC, voldoet aan de eisen van het moederbord, en lijkt me sterk dat deze de boosdoener is, omdat een "normaal" mobo bij afwezigheid van geheugen erg begint te piepen.

- Videokaart: Niets mis mee, komt uit andere sys en werkte daar goed.

- CPU: Kan het probbie best wel eens zijn :D

Verwijderd

Test de CPU eens in een andere comp zou ik zeggen...

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ik woon in Delft en ik misschien je chip wel flashen, hangt van het type chip af. Mail me maar effe.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Op woensdag 14 november 2001 13:30 schreef Delta2 het volgende:
Maar even voor alle duidelijkheid:::

Moet het moederbord in staat zijn om te kunnen booten vanaf één enkele Athlon XP 1600+, en zonder terminator voor het andere slot ?
Ja, wel in het goede socket steken (weet niet uit mijn hoofd of dit 0 of 1 is)

indien dit zo is, is dus een van mijn andere onderdelen niet echt "optimaal" :) om het zo maar te noemen.

Even alle essentiële dingen opnoemen:

- De voeding: een 400 Watt, waarop staat dat ie 30A aan moet kunnen. Dat zal dus ook al niet het probleem zijn.
Lijkt me niet, is hij nieuw?

- Het geheugen: 256 MB Crucial Registered ECC, voldoet aan de eisen van het moederbord, en lijkt me sterk dat deze de boosdoener is, omdat een "normaal" mobo bij afwezigheid van geheugen erg begint te piepen.
4x om precies te zijn, toch even stuk voor stuk herplaatsen

- Videokaart: Niets mis mee, komt uit andere sys en werkte daar goed.
Check,

- CPU: Kan het probbie best wel eens zijn :D
Heb je maar 1 cpu dan?

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

PS Heb je ook de jumpers op het moederbord allemaal gecheckt?

Met name jumpers 52/53 en 48/49.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

PS2 256MB dimms dienen in slot 1 en 3 geplaatst te worden volgens het boekje, heb je dat gedaan?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Probeer anders de 'beep' methode: haal alles uit je bord en start 'm op, stop er vervolgens weer wat in (als 'ie uit is natuurlijk ;) ) en start 'm weer. Zodoende kun je aan de piepjes achterhalen wat er eventueel mis is. Begin met cpu's en ram, dat levert geloof ik het meeste gedonder op. Op het 2cpu.com forum, onder 'motherboards' is hier wel het een en ander over te vinden.

Stop alleen een cpu in socket 1 en laat je bord verder leeg (ook geen ram) als je 'm aanzet en je hoort steeds (herhalend) één piep, dan is je cpu okay en zoekt je bord naar het ram.
Krijg je geen piep, dan is je cpu, mobo of PSU kapot.

Prop er vervolgens één DIMM bij in, bij het aanzetten moet je één lange piep horen gevolgd door twee of drie korte piepjes: je bak zoekt nu de videokaart op. Hoor je dit niet, dan is je ram waarschijnlijk de boosdoener.

Zelf heb ik overigens geen ervaring met dit 'geklooi'; mijn bord liep in één keer probleemloos :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 14 november 2001 14:29 schreef abbadon het volgende:
Stop alleen een cpu in socket 1 en laat je bord verder leeg (ook geen ram) als je 'm aanzet en je hoort steeds (herhalend) één piep, dan is je cpu okay en zoekt je bord naar het ram.
Krijg je geen piep, dan is je cpu, mobo of PSU kapot.
Of je speakertje :+

Is het trouwens normaal dat het een halve minuut duurt voordat je beeld krijgt na het aanzetten van je pc :? Dat gebeurd bij mij dus... In het begin dacht ik toen ook dat er iets mis was... (boeit verder ook niet, staat 24/7 aan, ik reboot nooit 8-))

• Abbadon
Op woensdag 14 november 2001 14:42 schreef BrZ het volgende:

[..]

Of je speakertje :+

Is het trouwens normaal dat het een halve minuut duurt voordat je beeld krijgt na het aanzetten van je pc :? Dat gebeurd bij mij dus... In het begin dacht ik toen ook dat er iets mis was... (boeit verder ook niet, staat 24/7 aan, ik reboot nooit 8-))
Bij mij geeft 'ie direct beeld bij het aanzetten, ik zie gelijk alle POST info en daarvoor zelfs de BIOS info v.d. videokaart, als je dat bedoeld? Zal wel aan de videokaart liggen denk ik.

• Delta2
Ik heb het ff op de simpele manier gedaan:

Omdat ik argwaan kreeg dat het de CPU best wel eens kon zijn heb ik gewoon even een AMD 1GHz CPU erbij gekocht.

En je raadt het nooit, mobo start fijntjes op. Ik heb nog even voor de zekerheid geflashed naar 1.03 voordat ik de Athlon XP erin duwde, maar dat mocht niet baten. Volgens mij is de CPU dus gewoon lekker dood. Altijd fijn als je een dooie CPU geleverd krijgt, dat verwacht je ff niet, dus ben je ook wel ffies aan het zoeken.
Maarja, contact opgenomen met de leverancier, nu nog een repliedje op m'n mailtje :)

Zal wel lukken denk ik zo, zoniet, dan hebben we de knokploeg nog, of ik ga zelf gewoon ff lekker lang >:)

• Delta2
Op woensdag 14 november 2001 16:35 schreef abbadon het volgende:

[..]

Bij mij geeft 'ie direct beeld bij het aanzetten, ik zie gelijk alle POST info en daarvoor zelfs de BIOS info v.d. videokaart, als je dat bedoeld? Zal wel aan de videokaart liggen denk ik.
Geen ECC memory, of niet aanstaan dus :P
Normaal moet ie tijdens het opstarten eerst je hele geheugen ff wipen, en dat duurt wel ffies als je wat meer hebt :P

• Abbadon
Op woensdag 14 november 2001 19:57 schreef Delta2 het volgende:

[..]

Geen ECC memory, of niet aanstaan dus :P
Normaal moet ie tijdens het opstarten eerst je hele geheugen ff wipen, en dat duurt wel ffies als je wat meer hebt :P
Niet aanstaan :)

Pagina: 1