Voeding te zwak?

Pagina: 1
Acties:

• bfm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:06
Nooit geen problemen gehad met me pc, maar sinds gisteravond wil heel dat stomme ding niet meer echt draaien.

Hij boot wel, maar zodra ie in WinXP komt, krijg ik een dialog waar ie zegt dat er een "serious error" is geweest en dan reboot ie.

Als ik de bus-snelheid terugzet naar 100 MHz, houd ie et ongeveer 10 seconden vol.

In Windows 98 boot ie wel enzo, maar toen ik flink wat files ging kopieren hing ie ook na een tijdje.

Ik maar proberen om WinXP opnieuw te installeren, maar dat wil ook niet lukken. Telkens krijg je rare blue screens, telkens met verschillende foutmeldingen.

Ikzelf vermoed dat het aan de voeding ligt, want deze is "maar" 250 watt. En er hangt nogal wat apparatuur in en rond de pc. (GeForce 2 GTS, soundblaster Live, hangt een webcam aan (die trouwens bijna altijd bij veel beweging of als et schemert dienst weigert), enz.)

Zeker weten dat et de voeding is weet ik dus niet, want afgelopen vrijdag is er ook een nieuwe harddisk ingehangen. Gisteravond (zondag dus) had ik ineens problemen.

Zou et aan de voeding liggen? De processor is trouwens een AMD 1.2 GHz, 512 MB RAM hangt erin. Wat voor voeding zouden jullie me aanraden, en wat gaat dat kosten (ja, hollander he :P)

bvd, bfm

Verwijderd

Kan de voeding zijn, want 250W is wel krap, maar aan je problemen te zien kan het ook wel eens het geheugen zijn. Dat zorgt er ook vaak voor dat je rare errors krijgt. Moet je ff een mem. test proggie downloaden. Weet zo niet waar die dingen staan, ff zoeken.

Je kan ook een reepje geheugen eruit halen wanneer je er meerdere hebt en kijken wat er dan gebeurt.

• bfm
Op dinsdag 13 november 2001 15:24 schreef Maha het volgende:
Kan de voeding zijn, want 250W is wel krap, maar aan je problemen te zien kan het ook wel eens het geheugen zijn. Dat zorgt er ook vaak voor dat je rare errors krijgt. Moet je ff een mem. test proggie downloaden. Weet zo niet waar die dingen staan, ff zoeken.

Je kan ook een reepje geheugen eruit halen wanneer je er meerdere hebt en kijken wat er dan gebeurt.
geheugen... Zit er ook sinds vrijdag nieuw in... Ik ga et nieuwe reepje er ff uithalen :) tnx

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33

Talon

Booooom !

Yep ...
voeding te zwak ...
en bij wijze van uitzondering kan het nog je instelling van Master /Slave van de nieuwe hd zijn...
Succes :)

Verwijderd

Ik zou toch zeker een andere voeding nemen (geforce en AMD wordt aangeraden met een +300 W voeding) maar lijkt me niet echt het probleem :?

• bfm
owkee, was dus et geheugen wss... Dadelik maar ff reepje omwisselen met die van me broertje >:)
Pagina: 1