[adsl/kabel] nog niet beschikbaar, aanspreekpunt

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Hoi,

Ik woon in Genemuiden.

een +/- 15000 inwonders tellen stadje. en ik heb nog steeds geen flatfee. Ik denk dat @home ons financieel gezien niet interessant heeft verklaard ivm godsdienst, hieronder een briefje dat ik ze gemaild heb:
Geachte @HOME,

Al enige tijd wacht ik met spanning op de intrede van kabelinternet in Genemuiden, een +/- 15.000 inwoners tellend stadje vlakbij Zwolle.

Tot mijn grote verbazing/blijdschap werd enige tijd terug Kampen en vervolgens IJsselmuiden aangesloten op @home, ik was overtuigd dat wij de volgende waren.

De tv.kabel voor ziening is in Genemuiden al jaren beschikbaar, zoals het hoort bij een stad met 15.000 inwoners. Nu blijkt tot mijn grote spijt dat kabel internet maar niet door wil zetten in Genemuiden. De reden hiervan is mij niet duidelijk. Er ligt een TV kabel netwerk, er zijn 15.000 inwoners en er is een grote behoefte naar flatfee internet, zowel bij inwoners als midden en klein bedrijf. Het industiele gebied in genemuiden is aanzienlijk tov. de omliggende steden als IJsselmuiden en Kampen.

Een groot aantal inwoners heeft ivm. godsdienstige redenen geen TV Kabel aansluiting. Dit is waarschijnlijk de reden voor jullie geweest om te besluiten dat het financieel niet interessant was om Genemuiden op korte termijn over te zetten naar kabelinternet.

Nu ben ik er van overtuigd dat er zeer veel mensen die nu GEEN aanluiting hebben (geen TV) WEL geinsteresseerd zijn in Internet via de kabel !

Graag zou ik zien dat u contact met mij opneemt zodat ik van u kan vernemen wanneer kabelinternet beschikbaar komt in genemuiden, of om van u te vernemen waarom Genemuiden niet aangesloten wordt op korte termijn.

Met Vriendelijke Groet,

******* **
**** ** Genemuiden

evt. te bereiken op 06-********
zou zoiets helpen ?
Zou iemand dit lezen of word dit weggemikt ?

kun je op een of andere manier druk uitoefenen op deze giganten ??

wat is het beste aanspreekpunt voor ADSL ??

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik denk dat zo'n mailtje niet echt veel zin heeft. Ik heb zulke dingen al redelijk vaak gepbrobeert en meestal krijg je wel een reactie van dat het nog niet duidelijk is waneer het gaat komen en bla bla bla. En dat ze contact opnemen waneer er meer bekend is. Maar ik denk niet echt dat er door zo'n mailtje opeens wel kabel internet aangeboden gaat worden :( bij mij is het ieder geval nog niet gelukt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
is 15.000 inwoners dan echt te weinig of hebben ze gewoon een @#$%^& planning ???

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
15.000 inwoners hoeft niet te weinig te zijn. Er zijn al kleinere plaatsen aangesloten op het internet....

Voor elk internet leverend bedrijf geldt maar 1 ding, en DAT zal doorslaggevend zijn voor de aanleg van kabelinternet, ADSL of een andere dienst.

Maakt het winst? Verdienen we eraan?

Als er geen geld verdient kan worden, dan beginnen ze er niet aan. Als er wel uitzicht is op het verdienen van geld, dan komen ze vanzelf wel een keertje langszetten... Immers, als er geld te halen valt... :)

Een ding is zeker. Een internetprovider is geen filantropische instelling, maar een keihard bedrijf dat keihard geld wil verdienen. Ze gaan dus geen investeringen doen als ze die investeringen niet terug kunnen verdienen binnen een bepaalde periode.

Daarnaast heeft KPN al aangegeven dat zij 10% van Nederland niet gaan aansluiten omdat het financieel niet haalbaar is, en @Home sluit momenteel geen nieuwe plaatsen aan om te bezuinigen.

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik een internetprovider was, die ook nog eens geld wilde verdienen dat ik niet zo snel een streng-gereformeerde plaats zou aansluiten. Rijssen, een plaats met 40.000 inwoners is ook nog steeds niet aangesloten door Essent, en je zou denken dat daar toch wel wat klanten zouden zitten.... en ja, 85% van Rijssen is zwaar-zwarte-kousen volk. Het is mischien zeer stereotypisch, maar een collega van me heeft niet eens een TV, laat staan een computer.

Verhuizen mischien? Je wilt je jeugd toch niet wegkwijnen in zo'n gat.... verhuis naar Zwolle :) Kamertjes zijn daar nog wel beschikbaar denk ik....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Oh ja, nog iets... het klinkt mischien raar maar het is waar :)

Omdat er een wet is die de "Omroepwet" heet, is men verplicht om bij ALLE diensten die via de "omroepkabel" (zoals zo mooi beschreven staat in deze wet) worden aangeleverd ook een minimaal aantal TV zenders moeten worden uitgezonden, zoals de publieke netten van Nederland, en Belgie.

Het komt er in principe op neer dat @Home VERPLICHT is (jaja, verplicht, geen koppelverkoop dus...) jou het minimale verplichte pakket aan te bieden voor een wettelijk vastgelegde minimum prijs.... Het betekend dus dat men ook een televisie abonnement moet afsluiten.

Het klinkt als koppelverkoop, maar ik heb als bestuurslid van de vKGG deze informatie al eens moeten doorspitten, en het gaat inderdaad om een verplichting. @Home kan jou niet verplichten om voor de commerciele zenders te betalen trouwens, maar voordat je dat aangevochten hebt ben je meer geld kwijt dan de telefoonrekening voor de komende 6 maanden, en de meeste kabelboeren hebben wel zo'n minimaal verplicht pakket.

In a nutshell: NO TV, NO INTERNET!

En Essent weet precies hoeveel betalende abonnee's ze in Genemuiden hebben...... en die willen waarschijnlijk niet meebetalen aan de schunnige informatie die ons televisie netwerk over ons uitvloeit, zeker niet als ze er zelf niet naar willen kijken :D :D

Tis hard, niewaar?

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 17:01 schreef maartena het volgende:
Oh ja, nog iets... het klinkt mischien raar maar het is waar :)

Omdat er een wet is die de "Omroepwet" heet, is men verplicht om bij ALLE diensten die via de "omroepkabel" (zoals zo mooi beschreven staat in deze wet) worden aangeleverd ook een minimaal aantal TV zenders moeten worden uitgezonden, zoals de publieke netten van Nederland, en Belgie.

Het komt er in principe op neer dat @Home VERPLICHT is (jaja, verplicht, geen koppelverkoop dus...) jou het minimale verplichte pakket aan te bieden voor een wettelijk vastgelegde minimum prijs.... Het betekend dus dat men ook een televisie abonnement moet afsluiten.

Het klinkt als koppelverkoop, maar ik heb als bestuurslid van de vKGG deze informatie al eens moeten doorspitten, en het gaat inderdaad om een verplichting. @Home kan jou niet verplichten om voor de commerciele zenders te betalen trouwens, maar voordat je dat aangevochten hebt ben je meer geld kwijt dan de telefoonrekening voor de komende 6 maanden, en de meeste kabelboeren hebben wel zo'n minimaal verplicht pakket.

In a nutshell: NO TV, NO INTERNET!

En Essent weet precies hoeveel betalende abonnee's ze in Genemuiden hebben...... en die willen waarschijnlijk niet meebetalen aan de schunnige informatie die ons televisie netwerk over ons uitvloeit, zeker niet als ze er zelf niet naar willen kijken :D :D

Tis hard, niewaar?
@home heeft NIX met kabelTELEVISIE te maken, dus ik denk dus niet dat @home een enige verplichting heeft die geregeld is bij de wet.
@home heeft een samenwerkings verband met oa. Essent, en mogen gebruik maken van hun fysieke kabelnetwerk.
Ik ken rijssen ook, idd veel zwarte koussen volk, maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Om een voorbeeld te noemen, wij zijn pasgeleden aangesloten, en ik woon in Aadorp, en daar wonen heel weinig mensen, ca. 1000 i guess.
In iedergeval 2,5 pagina's in het phone boek.
dus grootte speelt geen rol, want ik en de buurman zijn de ENIGSTE 2 die aangesloten zijn :? :?

Gemeente Vriezenveen is ook aangesloten, en die staan ook bekend als zwarte koussen volk,
daar kijken ze denk ik niet naar.

Wat ik begrepen heb, is dat de gemeente bepaald of er kabel komt de wel, de niet.
dus als jouwn gemeente het niet aanvraagd, komt @home het niet zomaar langsbrengen.

Waarom niet?

Omdat volgens mij de gemeentes gedeeltelijk meebetalen, het is namelijk een prima secundaire "leef" voorwaarde toch?
educatief, informatief, bij de tijd.
Ik denk dat je meer hebt om een gesprek te wisselen met de wethouder die hiervoor verantwoordelijk is.

tenminste denk ik

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 17:09 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

@home heeft NIX met kabelTELEVISIE te maken, dus ik denk dus niet dat @home een enige verplichting heeft die geregeld is bij de wet.
..........knip knip
Omdat volgens mij de gemeentes gedeeltelijk meebetalen, het is namelijk een prima secundaire "leef" voorwaarde toch?
Ik denk dat je meer hebt om een gesprek te wisselen met de wethouder die hiervoor verantwoordelijk is.

tenminste denk ik
ga ik doen, ff een gesprekje regelen met de wethouder.

Even voor maartena, thanks voor de duidelijke uitleg.

Wegkwijnen in het dode gat valt wel mee hoor !!!

ik werk 5*8 in leeuwarden
ik slaap 5*6 in genemuiden
ik reis 2*1 uur
dat maakt 8+6+1 = 15 dan blijft er dagelijks 9 uur over waarvan 4 internet en 5 voor eten etc. vriendin/vrienden blah blah blah.

dat is ook in genemuiden best te doen !!

P.S. de weekenden zijn zwaar want ik moet met de auto op stap = niet drinken zolang mijn vriendin nog geen rijbewijs heeft (gelukkig gaat ze deze 27-11-2001 HALEN :? :? hoop ik )

Ik ga wel ff babbelen maar dan zal ik toch mijn server moeten colocaten ala 275,- per maand en dan nog heb ik thuis geen fatsoenlijke verbinding !!!!!!!

(Demon DSL Bussinenss acout oid. leek me zo.. (8> )

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ach, hier hebben we ook geen kabel hoor :'(
ik woon in Capelle aan den IJssel(tegen rotterdam aan),en we krijgen het hier de komende jaren niet :(
de capelse kabel wil er niet aan beginnen en zitten te wachten tot ze overgenomen worden.
het enigste wat er hier is is adsl :)
daar moeten we het voorlopig hier maar mee doen :z

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet ook niet wat precies de criteria zijn om adsl/kabel aan te leggen zijn maar het heeft ieder geval wel wat met je gemeente te maken want ik woon in een dorp met 9000 inwoners en dit is een van de rijkere dorpen van nederland dus er is redelijk wat te verdienen en ik weet door de comisies waar ik inzit ook dat we in mijn dorp een redelijk nieuw kabelnetewerk hebben leggen en dat het dus niet al te veel aanpassingen vereist om goed internet aan te bieden maar dankzei de gemeente komt kabelinternet hier pas op zijn vroegst eind 2002 en over adsl is nog helemaal niks bekend. Dus je moet maar net geluk hebben met je gemeente of ze er wat aan doen of niet. :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

en daarbij dat @home bij ons in de regio zeer veel problemen heeft gehad, dus volop reclame maken dat alles hier kan, en echt STUITERVEEL problemen met aansluiten, ze doen nou wel rustig aan, en zoeken het eerst goed uit

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Ik las een tijdje terug dat @home voorlopig stopt (of nagenoeg stopt) met het uitbereiden van het @home netwerk ivm de slechte situatie in de IT branch. Dat is ook de reden waarom ze bij ons gestopt zijn (ze waren al bezig met het aanleggen van glasvezel enzo en hadden gezegd dat het eind van het jaar zou komen), nu kan het nog wel een jaar of 2 gaan duren.

Zelfs het gemeentebestuur heeft @home gevraagd om door te gaan, maar dat doen ze hoogstwaarschijnlijk niet :(

Dus reken er maar niet op dat @home binnen korte tijd bij je op de stoep staat.

• maartena
Op dinsdag 13 november 2001 17:09 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

@home heeft een samenwerkings verband met oa. Essent, en mogen gebruik maken van hun fysieke kabelnetwerk.
In de wet staat geregeld dat bij ALLE diensten die via een kabeltelevisie netwerk worden geleverd, ook een verplichting is tot het leveren van de al eerder genoemde verplichte zenders. @home zou het inderdaad geen worst kunnen schelen of iemand nou wel of geen TV heeft, maar Essent mag wettelijk gezien @home niet eens laten aanbieden als er geen TV wordt geleverd. Je hebt in zoverre gelijk dat @Home niets met kabeltelevisie te maken heeft, maar de materie is vrij ingewikkeld.
Ik ken rijssen ook, idd veel zwarte koussen volk, maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Om een voorbeeld te noemen, wij zijn pasgeleden aangesloten, en ik woon in Aadorp, en daar wonen heel weinig mensen, ca. 1000 i guess.
In iedergeval 2,5 pagina's in het phone boek.
dus grootte speelt geen rol, want ik en de buurman zijn de ENIGSTE 2 die aangesloten zijn :? :?
Wat ook kan zijn dat jouw plaats "op de route" ligt naar andere plaatsen in de buurt, en de glasvezelbekabeling voor snel data transport toch al in de buurt ligt. Ook kan jouw dorpje ook een verzamelpunt zijn voor een aantal kabelnetwerken uit de regio wat het ook weer makkelijker maakt om "dan maar even snel aan te sluiten". Grootte speelt op zich geen rol, want inderdaad.... Rijssen met 40.000 abonnee's is niet aangesloten, maar Kabelfoon heeft in het Westland dorpjes met enkele honderden inwoners aangesloten.
Gemeente Vriezenveen is ook aangesloten, en die staan ook bekend als zwarte koussen volk,
daar kijken ze denk ik niet naar.

Wat ik begrepen heb, is dat de gemeente bepaald of er kabel komt de wel, de niet.
dus als jouwn gemeente het niet aanvraagd, komt @home het niet zomaar langsbrengen.

Waarom niet?

tenminste denk ik
Nee hoor, de gemeentes betalen geen cent. Het kan de Nederlandse gemeentes geen moer schelen of er nu wel of niet kabelinternet aangeboden wordt. Verder kan de gemeente ook geen druk uitoefenen op een kabelbedrijf indien ze dit wel heel graag zouden willen. Wellicht met een beetje lobbyen onder het genot van een cognaccie en een dikke sigaar, maar in ieder geval niet officieel druk uit oefenen.

Blijft de simpele vraag: Maken we winst?

Het zou namelijk best wel eens zo kunnen zijn dat door de fysieke ligging van Aadorp, de aansluiting daar heel goedkoop is geweest, terwijl dit in een andere plaats erg duur is. Het aanleggen van kilometers glasvezelkabel van de ene plaats naar de andere is een dure aangelegenheid.

Verder is er vanuit de historie in plaatsen verschillende apperatuur gebruikt omdat er overal verschillende kabelbedrijfjes waren. Bij het aanpassen van een netwerk naar 2 wegs verkeer kan het best zo zijn dat er in de ene plaats VEEL meer kosten gemaakt moeten worden dan in een andere plaats. En dan kom je dus weer terug bij de vraag of het allemaal wel financieel verantwoord is.

Elke situatie ligt weer iets anders, en er is geen standaard regel waarom kabelinternet wel of niet geleverd worden.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1