Toon posts:

occulte pc

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed, we zijn hier niet bijgelovig met zIjn allen, maar dit....

De pc van een vriend van mij gaat 's nachts aan. Maar niet op vaste tijden. En ook niet elke nacht. Natuurlijk is het een ATX kast, maar toch.....

Weet iemand hoe dit zit? In zijn BIOS zitten geen mogelijkheden tot wake-on-date o.i.d. Dus dat kan het niet zijn. (ook omdat het niet elke nacht en op willekeurige tijden gebeurt)

Hij dacht dat ik het wel zou weten, maar eh.... :? :? :?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien ff kijken naar de functie [State on after power failure]
Dat betekent dat de zut aangaat als er stroomuitval is geweest. Misschien dat zijn psu niet tof is???

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij heeft daar niet 3 keer per week een powerfailure hoor. Het is dan wel in het oude centrum van delft, maar zo erg is het nou ook weer niet.

Deze functie staat trouwens niet in zijn BIOS.

Verwijderd

huur een uitdrijver en laat die de pc eens grondig onder handen nemen!!

zou zo'n ding niet aan kunnen gaan door 1 of andere piekspanning??

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Start Wake up lan of modem met los touwtje 8-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Wake On Lan dan misschien? Andere Wake On functies?

PSU inderdaad niet helemaal ok, door een klein piekje in de stroom zou dat ding ook aan kunnen springen.. T gebeurt niet veel maar ja dit is dan ook vaag..

Verwijderd

Vriend van mij had hetzelfde daar ging de pc ook snachts zomaar aan en na een paar keer stond s'nachts de voeding in de fik >:)

Verwijderd

Heeft hij toevallig een huisdier? (kat oid?)

Verwijderd

Topicstarter
ik was idd niet helemaal volledig geweest:
de BIOS bevat helemaal geen wake-on functies, alleen wakeonlan. Deze jongen heeft echter geen netwerkkaart.

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
echt een topic van jou Cruz. hehehe

Occult ventje :Y)

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

LOL, het enige wat ik mijn 1e ATX had was dat ie opeens
aansloeg en meteen weer uit. Had toen geen tijd om ff te kijken, maar wilde later spelletje doen, nix meer!
Vent in compzaak zei dat het aan de spanning lag, die was nl. niet geaard. En ik was juist nog wel zo blij om niet steeds schakelaar om te zetten :)
Nu laat ik de comp voor de zekerheid maar 24/7 aan :)

Verwijderd

Topicstarter
tja, misschien moet dit topic maar gemoved worden naar w&lb :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je hoeft niet perse een complete blackout te hebben om dit te triggeren. Een brownout (spanning zakt tijdelijk tot zeg 180 of 190V) kan ook dat effect hebben, zolang je voeding maar afslaat en weer opstart.
Electriciteits-maatschappijen spelen voortdurend met het beschikbare vermogen. Zo wordt 's ochtends vroeg meer vermogen geleverd om de extra vraag te compenseren van alle lichtjes, radio's en kook-toestellen, en ook aan het einde van de middag omdat dan iedereen thuiskomt. Maar dat betekent ook dat aan het begin van de nacht het vermogen wordt teruggebracht omdat dan toch bijna iedereen slaapt.
Dit kan tot gevolg hebben dat de spanning tijdelijk even zakt tot onder het niveau van wat je voeding trekt.
Nou zal dat aan je meter-kast niet zo dramatisch zijn, maar elke verbinding/stekker kost je tot 5 V, dus als je er wat op elkaar aansluit (of slechte bedrading hebt), gaat dat hard.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ok. dan moet hij het dus accepteren? Blijft vaag.

Verwijderd

Niet als hij eens een andere voeding zou proberen.
Ik zeg niet dat het dan wel opgelost is maar dan ligt in ieder geval niet daar aan.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op dinsdag 13 november 2001 15:09 schreef cruzlee het volgende:
ja maar hij heeft daar niet 3 keer per week een powerfailure hoor. Het is dan wel in het oude centrum van delft, maar zo erg is het nou ook weer niet.
Wat ik bedoelde is dat zijn psu misschien rot is, en dat daardoor de troep denkt dat er een power failure is.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Spoken. Zijn ze bekend voor, dat ze dat soort dingen doen om aandacht te trekken. Ik ken iemand bij wie een of ander spook wel eens de radio of de tv aanzette.

Dit is slechts half :+ trouwens. Een hardwarematige verklaring is namelijk veel waarschijnlijker :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is nog zoiets, want als de pc aan gaat wordt ook automatisch een browser opgestart met de EO pagina!

8-)

Verwijderd

als het toevallig een amd is kan het een fout in de processor zijn had ik ook met mijn 1.4 het duurde even voor ik erachter kwam maar het was toch echt de processor :)

Verwijderd

Als het brownouts zijn moet je een UPS kopen :)

Verwijderd

Zend-amateur in de buurd, een bakkienist?
Als die lekker zitten te "kachelen" met 100 watt
of met 4 wat op AM/SSB gaat er vanalles aan en uit.
Vroeger Had ik een bakkei met 250 Watt zendvermogen, als ik dat ding in de auto had staan en ik ging zenden voor de deur bij de MC Drive ging pardoes het Doorgeef luik open.
Kon ik gratis tanken bij een gesloten BP.
Fliks kast ging af.
Wiswas en alarm lichten gingen aan.
Alarmen gingen af
TV ging van de stand-by naar nerderland 1
EtC.... oja in Amsterdam was een kruispunt waar alle lichen aprupt op groen.
Altijd veel plezier mee gehad :) :) :)

Dat kan het dus ook zijn...
Pagina: 1