hoe javascript pull-down menu voor springen in doc

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Hoi,

Op http://www.jubal.vuurwerk.nl/geschiedenis/vereniging_1993.htm heb ik een pagina staan met de geschiedenis van onze muziekvereniging. De tabel die bovenaan staat voor de jaartallen is een ssi en hierin wilde ik een dropdown menu plaatsen om snel te kunnen springen naar een bepaalde maand.

Dus eerst de maand kiezen en vervolgens het jaar zorgt ervoor dat de gebruiker hier automatisch terecht komt. Alle maanden zijn reeds netjes gemarkeerd met anchors, het probleem is alleen het Javascript...

Kan iemand me hiermee helpen?

Dus zoiets als hieronder, waarbij dus de maanden in ieder document van jan t/m dec gaan en de jaren ieder in een apart bestand staan....

maand jaar submit
--- ---
--- ----
--- ----

ALvast bedankt!

• TromboneFreakus
Alle maanden zijn reeds netjes gemarkeerd met anchors
KLeine edit... zag net dat ik dat pas gedaan heb bij de laatste jaargangen. Maar goed, dat zal natuurlijk sowieso moeten gebeuren voor dit scriptje.

Als een van jullie me hiermee kan helpen, heel graag. :)

Verwijderd

in je <a href="http://www.bla.com/bla.html#iets">link</a>

"iets" is dan de naam van een anchor die je inbouwd in de site.

hmm ik zie nu dat je dit al wist... wel wat ik zou doen en wat in php kan en volgens mij ook in javascript:

de url: http://www.bla.com/x.html#y

waarbij x de variable is voor het jaar die hij mee krijgt in het formpje dat je hebt gemaakt (dus moet je de name van de option in de option van de select box overeen laten komen met het jaar dat voor de .html van je pagina staat).

en dan y de variabele is voor de maand die hij mee krijgt in het formpje dat je hebt gemaakt (dus moet je de name van de option van de select box overeen laten komen met het maand die na het #je komt dus de anchor van je maand in de jaar pagina).

• TromboneFreakus
Op dinsdag 13 november 2001 20:17 schreef Donkey het volgende:
hmm ik zie nu dat je dit al wist... wel wat ik zou doen en wat in php kan en volgens mij ook in javascript:
php? Dat is toch voor dynamisch op te bouwen pagina's? Dit terwijl de huidige pagina's allen statisch zijn; in dat geval is php toch niet logisch? :?

Verwijderd

In je head:
code:
1
2
3
4
5
6
<script type="text/javascript" language="javascript">
    function getHash()
    {
        document.location.hash = document.menu.month.value;
    }
</script>

In je body:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<form name="menu">
  <select name="month" onChange="getHash();" />
    <option value="">Selecteer maand</option>
    <option value="januari">Januari</option>
    <option value="februari">Februari</option>
    <option value="maart">Maart</option>
    <option value="april">April</option>
  </select>
</form>

De rest mag je er zelf bij verzinnen :)

Verwijderd

de pagina is dynamisch als je kijkt naar het feit dat er twee variabelen gezet moeten worden, namelijk het jaar en de maand die zijn beide variable te kiezen en dus is de pagina niet statisch maar dynamisch....
Pagina: 1