asus-p55t2p4 met kapot bios

Pagina: 1
Acties:

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb gisteren het bios gesloopt van mijn moeders pc. ik had nog een ander kapot mobo liggen met een award bios. ik heb dat hier op gestoken en dat werkt een beetje. ( ik heb weer beeld). ik moet nu het bios flashen, allen is het geen sst, maar winbond bios chip. hoe kan ik dit het beste aanpakken. ??

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

Eeeh kan je booten met een opstart flop ??

Dan zou je de laatste bios van dat mobo kunnen flashen
denk ik.

Eeh 207 beta ofzo.

Met wat geluk vindt je flashtool wel wat voor flash het is.
SST Winbond. So What.
Het is pin compatible, soms wil de burn spanning vershillend zijn.

Maar je wil waarschijnlijk je bios wat er nu in zit niet overschrijven.
Doe dan de HotSwap

• demisoft
het bios komt uit een kapot moederboard dus dat maakt me niet veel. een hot swap zat ik ook al aan te denken. maar het originele bios is kapot. Ik ga het proberen

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Je BIOS wordt over het algemeen enkel aangesproken tijdens het booten... eens de BIOS testen en init voorbij zijn, wordt de BIOS niet meer aangesproken: zeker niet als je naar DOS boot met een opstartdiskette. Je kan die dus achteraf gerust uithalen en vervangen door een andere chip.

Als je liever die nieuwe chip (uit dat kapot mobo) flasht met de bios van dat asus bord, zie dan wel dat die evenveel data kan houden als de originele asus bios chip. Je hebt BIOS chips die bv. maar 512 KB kunnen houden terwijl anderen meerdere MB's kunnen houden. Als de nieuwe BIOS die je erop wil flashen groter is dan de BIOS chip aankan, dan heb je natuurlijk een probleem!

Het beste lijkt mij ook te booten met die andere chip. Eens geboot, vervang je door je kapotte chip en flash je. Vergeet natuurlijk niet ALLE cache uit te zetten in de BIOS!!!

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• demisoft
hij wil niet booten van floppy. floppy-drive error

Verwijderd

Dus jou walien award bios uit ander mobo is
te verschillend om ook maar iets te kunnen met
de T2P4 !!

Da's vervelend.
Ooit heb ik voor mijn T2P4 eens uit de hobby een
copy van het bios gemaakt op een eprom (die met licht
uit te wissen zijn).
Toen ben ik verhuisd, en waar dat chippie nu is ?!!?
Geen idee eigenlijk.

Anyway me T2P4 loopt nog steeds, bijna elke dag.
Je zou ff het image moetn downloaden en zien
dat je dat kan burnen bij iemand, of electronica zaak.
Pagina: 1