Toon posts:

VPN vigor2200e aan de gang krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand met de nieuwste firmware (1.98a) VPN al werkend gekregen? Ons lukt het niet :(:?

Nou is die handleiding op draytek ook niet echt duidelijk, want zoals op het plaatje kun je je router nooit instellen. We hebben ieder een vigor2200e en een @home kabelverbinding.

Ikzelf heb 192.168.2.0 als range en mijn collega heeft 192.168.1.0 dus dat moet goed zijn volgens mij. Maar wie kan ons ff simpel uitleggen wat we in moeten stellen? We willen gewoon op elkaars PC kunnen komen, en al die beveiliging hoeft allemaal niet zo (al zou het wel mooi meegenomen zijn :)).

Moet je nu PPTP. IPsec of weet ik het allemaal instellen? Moet je perse gebruikers aanmaken? etc.

Alvast bedankt.

Ps: heb nie veel verstand van netwerken, dus nie al te moeilijke termen ;) En ik heb nog nooit een VPN verbinding gehad/gemaakt

PS2: heb die handleiding op www.draytek al gezien maar daar word ik ook niet echt wijzer van :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je intern werkt heb je toch geen vpn nodig?
192.168.0.3 en .4 nemen router zal wel .1 zijn, subnet hetzelfde en gaan met die banaan..of heb ik het mis?
Vind dat je rare adressen gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen intern netwerk. Ik zit in Tilburg en mijn collega in loon op zand (een gehucht bij Tilburg ;)) en het enigste wat ik snap van die handleiding is dat je 2 verschillende ip adressen moet hebben (192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24 bijvoorbeeld, toch??)

Heeft iemand VPN al wel werken tussen 2 (verschillende) vigor2200 routers? Dit is toch lan-to-lan of niet?

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Hier ben ik zelf ook wel zeer benieuwd naar, ik heb ook een Vigor en wil ook graag weten of het mogelijk is een VPN tussenbeide aan te leggen.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht moet je dan je modem tweaken om de verbinding zelfstandig op te zetten (in geval van ADSL) en dan kun je de 'connectie-opzet-mogelijkheid' van de Vigor gebruiken om die 2 aan elkaar te knopen ofzo.
Denk ik...

Verwijderd

Eerst even upgraden naar versie 2.00 (staat op de Draytek site)

daarna als je er zelf niet uitkomt even vlug de pdf handleiding doorlezen!

Zo moeilijk is het niet, hier werkt het, als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
icq #108418230
Pagina: 1