Toon posts:

Fancontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ban van plan om binnenkort een fan controller te gaan kopen omdat ik niet technisch genoeg ben om er zelf een te bouwen!

Welke kunnen jullie aanraden?

Ik zag bij UMAXPC => www.umaxpc.com een mooie maar wel een beetje "duur"

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

IMHO is zelf bouwen niet zo ontzettend moeilijk... kijk maar eens bij http://www.fanbus.com

Misschien dat je wat hulp kan krijgen van iemand. kopen is echt zo verschrikkelijk duur!

Verwijderd

ik zat ook met het prob van een fanbus te kopen enkel moet ik er 10 case fans op aan sluiten en kom dan terecht op een 1 fanbus van 140.- en 1 digidoc van 179,- is een hoop geld bij me kaar dat is vast op een andere manier goed te besteden
heel simpel ga naar ide site van fanbus zie hier boven neem het schema van on off on 7 volt en 12 neem wel zonder lampies dat is het te doen dat schema
en ik ben na wel effe wat zoeken voor 47,50 klaar heb ik 10 schakelaars voor elke fan 1 en zo moeilijk is het niet enkel pas op met draden die tegen me kaar aan komen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31

Epsilon

kijk bij www.oc-shop.nl
bij casemods

daar staat ook een simpel baybusje alleen voor een ongelooflijke hoge prijs van 140,- :(

dat is iets van 30,- aan onderdelen
die 6 polige schakelaars zijn nl nie goedkoop :(, alleen hun hebben HELE goedkope want je kan er max 6 watt per ding op aan sluiten (dus niet voor luxe grote 120mm fans)

Verwijderd

ik heb 2 linkerhanden maar het is echt zwaar makkelijk

Benodigdheden:
draad
aantal schakelaars
wat schoentjes voor over de schakelaars.

Wil je een 7/12V bus maken knip dan de aardedraden van je fans door en zet die op de "uitgang" van de schakelaar, met op de 2 andere polen van de schakelaar de 5V(rood) en ground(zwart)draad.

5/12V: knip de + draad van je fans door, verbind deze met de middelste. Op de andere twee polen van je schakelaar 12V(geel) en 5V(rood) plaatsen, et voila daar heb je je fanbus.....

Kosten nog geen 40 gulden hiero met 5 schakelaars en 20 meter draad :P

Misschien dat er hier nog ledjes komen als ik een chieftec kast ga halen, moet dan toch opnieuw boren/zagen in de plaatjes........... :'(

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 14:39

Nohead

PSN ID: Nohead

Komop jongens niet bang zijn om je handen een beetje te gebruiken.
kijk maar eens op www.fanbus.com en dan teken je een eigen variant.
gewoon logisch nadenken en dan komt het wel goed. post desnoods je gemaakte schema hier zodat wij kunnen kijken of ie klopt.

en het is echt niet zo duur hoor mijn baybus nou ja bayfront koste niet meer dan 60 piek.
lekker weekendje knutselen.

wat heb je voor 60 piek?
een baybus voor 3 fans met aan/uit/variabel(potmeter)
,master switch en vette ledjes er in.

goodluck :7

Verwijderd

Topicstarter
Ok, idd zijn die fancontrollers errug duur, maar bij umaxpc.com heb ze er een volgens mij redelijk goede voor 21 dollar zeg maar 50 piek. En als ik ook meteen wat ander spul koop dat ik nog nodig heb zijn er ook geen verzendkosten meer dus het leek me wel aardig.

Verder heb ik dus ook 2 linker/rechter handen en ben al helemaal niet technisch.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ikzelf heb nog nooit wat gesoldeerd, maar volgens mij ga ik een heel eind komen.

Zie ook hier
[topic=320656/1/25]

Ik zou het gewoon proberen, koop een soldeerbout en probeer het zelf. De schakelaartjes zijn niet echt duur, dus als je wat verkloot is er niets aan de hand en gewoon eerst je schema laten controleren :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op www.moddingzone.com ook een super mooie fancontroller gezien met complete walktrough voor 5 fan's en een power on/off switch! Maar zoiets lukt me echt nooit om in elkaar te draaien!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 19:04

Spooksel

Spooksel!

Het is zo simpel, hier... zelf mij lukte het iets moois te maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.spooky2.f2s.com/case/fanbus-voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.spooky2.f2s.com/case/fanbus-achter.jpg

Deze heb ik vanderweek ik in elkaar gezet.

edit: typo

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op woensdag 14 november 2001 20:25 schreef Jackaxz het volgende:
Ok, idd zijn die fancontrollers errug duur, maar bij umaxpc.com heb ze er een volgens mij redelijk goede voor 21 dollar zeg maar 50 piek.En als ik ook meteen wat ander spul koop dat ik nog nodig heb zijn er ook geen verzendkosten meer dus het leek me wel aardig.

Verder heb ik dus ook 2 linker/rechter handen en ben al helemaal niet technisch.
erm correctie.

quote van site
FREE GROUND SHIPPING
Anywhere in the US
For all orders over $50.00
en dan als je bij details kijkt.

[quote]

At this time we only ship to inside the US and Canada.

ik heb er een mailtje aan gewaagd, want ik heb rounded scsi kabels nodig.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Damn, dat is jammer, maar rounded scsi kabels ken je ook wel bij de regenboog krijgen, dat is een stuk dichter bij huis.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 10:50 schreef spooky2 het volgende:
Het is zo simpel, hier... zelf mij lukte het iets moois te maken :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Deze heb ik vanderweek ik in elkaar gezet.

edit: typo
Ennuh... Daar ken je 120mm Delta HP fan's mee aansturen?

Verwijderd

Yup, zonder problemen. ('t is niet mijn baybus, maar ik ken de schakelaars)

Verwijderd

Topicstarter
ken iemand ook ff een lijstje posten met onderdelen om zo'n ding te maken!
Pagina: 1