BUG in IE6

Pagina: 1
Acties:

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Volgens mij heb een bug in IE6 ontdekt >:). Weet iemand hier iets meer van? Ik krijg 'm wanneer ik met dit stukje VB-code meerdere keren achter elkaar een pagina wil printen.

Dim iPage As Integer
For iPage = 1 To 25
WebBrowser1.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER, Empty, Empty
Next iPage

Verwijderd

Lijkt gewoon een stukje slechte code. Zo wordt je prinspool wel errug vol.

• MIster X
OK, maar dan moet ik toch een printprobleem krijgen? Ik krijg nu een Runtime Error...

Suggesties om dit stuk code te verbeteren zijn overigens welkom... (wie wil kan ik wel ff een zip-bestandje met de complete code opsturen)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is precies het nut van deze code??? :?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• MIster X
Ik heb een programmaatje wat zeg maar 100 HTML-pagina's achter elkaar moet printen. Dat ging goed, tot IE6.

Het loopje van 1 tot 25 is alleen maar om meerdere malen een pagina achter elkaar te printen, maar ook dan ontstaat dezelfde Runtime Error.

De melding die ik krijg is dezelfde als die omschrijven wordt in 'Illegal Operation Error Message When You Try to Print a Web Page (Q194176)' (hoe plak ik hier een goede HTML-link?) in de MSDN Library, maar volgens mij is de rest van het verhaal niet hierop van toepassing.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zo plaats je hier een link:
code:
1
[url=http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q194/1/76.ASP]Link[/url]

Wordt:
Link

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 13 november 2001 15:51 schreef mix het volgende:
De melding die ik krijg is dezelfde als die omschrijven wordt in 'Illegal Operation Error Message When You Try to Print a Web Page (Q194176)
...
maar volgens mij is de rest van het verhaal niet hierop van toepassing.
1) jouw runtime error is een illegal operation? en als je nou eens een vertraging inbouwt en dat even test, wat gebeurt er dan?

2) de rest is inderdaad niet van toepassing, het betreft hier ook een IE4 fout (dat artikel), op IE5 is hij al niet meer van toepassing ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MIster X
Bedankt voor de link-hulp...

Ik kan natuurlijk die vertraging inbouwen, maar daar ben ik eigenlijk niet echt blij mee. Zal nog 'ns testen wat er dan gebeurt.

Is er misschien trouwens een opdracht waarmee ik kan achterhalen of er nog 'gespoold' wordt?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

er wordt toch continu gespoold? Immers, als je een printer de opdracht geeft om 25 HTML pagina's te printen, dan kan de software ze sneller aanleveren dan dat de printer kan printen. Dat betekent dat vanaf het begin meteen al gespoold wordt. Dus als je een vertraging inbrengt, gaat het niet om het spoolen maar om ervoor te zorgen dat de spooler bijvoorbeeld onder de 20 documenten blijft... dan moet je wel flink vertragen (tegen de tijd dat de eerste pagina geprint is zitten ze vast bijna allemaal al in de spooler...).

Of wil je detecteren wanneer er nix meer in de spooler zit? En zo pagina voor pagina printen? (alleen de pagina die op een bepaald moment geprint wordt mag in de spooler zitten)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MIster X
Op dinsdag 13 november 2001 22:41 schreef limoentje het volgende:

Of wil je detecteren wanneer er nix meer in de spooler zit? En zo pagina voor pagina printen? (alleen de pagina die op een bepaald moment geprint wordt mag in de spooler zitten)
Niet dat ik denk dat het helpt, maar het leek me het proberen waard (als er een specifieke opdracht voor is...)

Pagina voor pagina printen met 100 pagina's op een netwerkprinter? :(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 13 november 2001 22:53 schreef mix het volgende:
Niet dat ik denk dat het helpt, maar het leek me het proberen waard (als er een specifieke opdracht voor is...)
ik ken die opdracht niet in VB, maar je zou eens kunnen zoeken...

dit lijkt me een stukje C, misschien is het vergelijkbaar te gebruiken in VB? Je kunt er o.a. mee zien hoeveel jobs er in de spooler zitten...
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q160/1/29.ASP

nadeel is zoiezo dat je volgens mij de hele tijd de spooler moet "pollen" om te kijken of ie leeg is, da's wel een beetje ranzig vind ik... beter is om uit te zoeken of het een bug betreft... heb je al op meerdere systemen gecheckt?

• MIster X
mmm, zal die topic morgen zeker ff serieus doorspitten, tx.

Systeem was w98, maar op hetzelfde systeem ging het eerder met IE5.5 wel goed. Ik denk niet dat het aan w98 ligt. Ik heb ook verschillende printers geprobeerd, zelfs met Acrobat PDF Writer gaat het fout. Daarom denk ik ook niet dat het aan de printer zelf ligt.

• MIster X
= "When you try to pass values to the third and fourth parameters of the WebBrowser control's ExecWB method, if the first parameter is OLECMDID=OLECMDID_PRINT, you may receive the following error message: Run-time error '70': Permission Denied "

Zoals je ziet in mijn eerste post, zijn de derde en vierde 'parameter' 'Empty'. Bovendien krijg ik een 'Illegal operation', en niet 'Permission denied'. Kortom: dit artikel slaat niet op mijn probleem.

Niettemin is het interessant om te zien hoe goed IE wel NIET werkt...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 13 november 2001 23:23 schreef mix het volgende:
...
zelfs met Acrobat PDF Writer gaat het fout. Daarom denk ik ook niet dat het aan de printer zelf ligt.
Acrobat in een IE venster (plugin) of gewoon als aparte applicatie? Als het met Acrobat als aparte applicatie ook optreedt, is het natuurlijk geen IE6 bug !!

• MIster X
Op vrijdag 16 november 2001 13:51 schreef limoentje het volgende:
Acrobat in een IE venster (plugin) of gewoon als aparte applicatie? Als het met Acrobat als aparte applicatie ook optreedt, is het natuurlijk geen IE6 bug !!
Acrobat Plugin (d.w.z. vanuit elke willekeurige applicatie printen naar Acrobat die gewoon in mijn lijst met printers staat). Ik heb hier helaas maar drie verschillende printers staan, geven alle drie dezelfde fout...
Pagina: 1