Toon posts:

PC 24/7 aan Slecht ?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het slecht om de PC aan te houden (wordt wel gereset om de zoveel tijd) ???

ThnX

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Nee, tenzij je hebt overgeklokt, dan wil het nogwel eens handig zijn om je PC een uur of wat uit te hebben

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op dinsdag 13 november 2001 14:02 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Nee, tenzij je hebt overgeklokt, dan wil het nogwel eens handig zijn om je PC een uur of wat uit te hebben
Leg uit? Waarom?

Coïtus ergo sum

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nee hoor die van mij staat echt 24/7 aan zonder een reboot..is aan de ene kant zelfs beter voor je computer...steeds aan en uit is nie bevoordelijk...reboot ik gewoon aan...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Ach het maakt eigenlijk niks uit, tenzij je het leuk vind om je pc om de 5 seconden opnieuw op te starten, is niet echt goed voor je schijven...

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Op dinsdag 13 november 2001 14:02 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ja, ik ben benieuwd. Dat is in ieder geval helemaal nieuw voor mij dan :)

[AbC]

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 14:05 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

Leg uit? Waarom?
Omdat overklokken extra warmte betekend en dan eens in de zoveel tijd het systeem laten afkoelen beter is.

Nee 24/7 PC aan laten staan is niet verkeerd. Wel het scherm uitzetten. Scheelt stroom :)

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49
Die van mij staat al een jaar continu aan, met af en toe een reboot. Er is nog helemaal niets versleten. Volgens mij trekken m'n harde schijven hartstikke krom als ik hem nu uitzet :)

Je moet alleen wel in de gaten houden of de fans niet verslijten en stoppen met draaien. Niet dat ik daar zelf aan denk ofzo...*D

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Als je het ff goed bekijkt, is het beter om de pc gewoon uit te hebben staan... >:)
Daar lijd hij het minste van... :)
Maar jah... :P

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 13 november 2001 14:11 schreef ItSnows het volgende:
Omdat overklokken extra warmte betekend en dan eens in de zoveel tijd het systeem laten afkoelen beter is.
Juist opwarmen en afkoelen sloopt je systeem.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

het is slecht voor je rekeningen (stroom)

Verwijderd

Het beste is om hem gewoon aan te laten staan, het booten is namelijk iets minder goed voor je Hardware als gewoon aan laten. Wanneer je jouw computer echter niet te vaak aan en uit zet, dan is het niet erg. Niet één keer mail checken uit en 15 min later weer aan. Dat is niet zo goed...

Verwijderd

Je aan/uit knopje slijt in ieder geval niet echt....

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
haha mijn com STOND ook 25 uur per dag 8 dagen in de week aan... ;)
maarja een week of 3 is opeens mijn nieuwe 20 gig hd INCL.! DATA en mijn 6.4 gig seagate letterlijk doorgebrand...

:'( :'( :'( :'( :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 13 november 2001 14:17 schreef Brazza het volgende:
het is slecht voor je rekeningen (stroom)
Als je een gemiddelde PC 24 uur per dag aan laat, dan kost per jaar maar 300 piek aan stroom. Uiteraard moet de monitor inderdaad wel uit als je um lang niet gebruikt :)

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:50
zonder monitor maar 180 in het jaar 15 in de maand

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

ik gebruik samen met een vriend 300 KWh per maand is dit veel??

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Die van mij staan ook 24/7 te blazen... is wel handig, kun je lekker wat downloaden terwijl jij op school/werk zit of aan het slapen bent.

• borgdaville
  • Laatst online: 16-08 21:18
ik heb ook al ongeveer een half jaar mijn PC aanstaan en nada problemen(sinds ik hem heb, pas 1x aangezet. Het aan en uitknop zou ik moeten zoeken als ik het eens nodig zou hebben :7).
Alleen het ventilatertje op mijn TNT2Ultra begint een beetje veel geluid te maken. Zal wel ver versleten zijn. Maar deze TNT is dan wel al wat ouder draait ruim 1,5 jaar mee. Komt uit mijn vorige systeem.

Voor de rest moet je het zo bekijken, de onderdelen wat het waarschijnlijk het eerste zullen begeven; voedig en fans zijn zo goedkoop dat je daar wel overheen komt. En hoelang gaat een PC bij jouw mee, bij mij 1 a 2 jaar. Zolang houden ze het wel vol hoor om 24/7 te draaien.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Jullie hebben het over geld en hardware, maar vergeten 1 ding; het milieu. Dus, mensen die hun pc 24/7 aan hebben staan zijn *slecht*.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• raas
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 17:05

raas

kies je keuze

Op dinsdag 13 november 2001 18:18 schreef Milo het volgende:
Jullie hebben het over geld en hardware, maar vergeten 1 ding; het milieu. Dus, mensen die hun pc 24/7 aan hebben staan zijn *slecht*.
daarentegen hoef je minder te stoken omdat je pc ook warmte produceert

An eternity is very, very long, especially towards the end.

• Stalkert
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb hier 2 computers 24 /7 aan staan .. wel belachelijk duur qua stroomverbruik ..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op dinsdag 13 november 2001 17:30 schreef Brazza het volgende:
ik gebruik samen met een vriend 300 KWh per maand is dit veel??
Doe die 300kw/h * kosten kw/h (kwartje of zo) en je weet het.
300*0,25 is trouwens 75 piek

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 13 november 2001 18:18 schreef Milo het volgende:
Ik heb groene stroom :)

Siditamentis astuentis pactum.

• ConZito
  • Laatst online: 29-07 22:11
Slecht voor je portemonee, maar zelfs dat is relatief.

Het is wel bullcrap dat je een overgeclockte PC niet 24/7 aan kan laten. Zolang je de PC niet 100% van de tijd 100% utilized, zelfs dan is het niet "echt" slecht. Alleen de slijtage is op dat moment hoger, waardoor je "korter" dan normaal met je processor/onderdelen doet. Maar dit is natuurlijk relatief, wat is "korter", 1 maand, 1 jaar, op de levensverwachten van een processor die minimaal 5 jaar mee moet gaan op de standaard snelheid.

Naar mijn idee kan je een pc gewoon dagenlang achter elkaar laten draaien, kijk naar servers, die doen niet anders. Je moet je alleen afvragen of het echt nodig is. Je verbruikt wel energie en dat kost nou eenmaal geld en denk aan het milieu, alle beetjes helpen.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

ik zou eens in de maand ofzo hem ff uitzetten ik bedoel om de "restwarmte" af te laten voeren.

(in engeland waren ze dat ff vergeten met een atoomcentrale... oeps, dat was het 2e atoomongelukje)

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op dinsdag 13 november 2001 18:47 schreef reddog33hummer het volgende:
ik zou eens in de maand ofzo hem ff uitzetten ik bedoel om de "restwarmte" af te laten voeren.

(in engeland waren ze dat ff vergeten met een atoomcentrale... oeps, dat was het 2e atoomongelukje)
onzin natuurlijk. Als jij goede airflow hebt in je kast is de warmte sneller weg dan dat je 'm uitzet

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mijne staat ook altijd aan maar ik verbrand m'n fikken aan de Seagate Barracuda III 30,6 GB

is dat wel goed? Hij geeft nooit probs maar zou er een koeler op moeten oid ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Als jij je verbrand aan je HD dan is 'ie echt te warm. Als hij nog goed functioneerd wil nix zeggen, want het kan best zijn dat die over een tijdje minder goed functioneerd. Ik er als ik jouw was een koeler opzetten, dan loop je iig minder risico op dataverlies

Verwijderd

Constant aan laten staan is volgens mij beter voor je hardware, maar als je hem uit laat staan bespaar je zoveel kosten aan stroom zodat je in totaal toch winst maakt. Als hij aan staat komt er ook meer stof naar binnen via de ventilatoren.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Op dinsdag 13 november 2001 18:46 schreef ConZito het volgende:
... op de levensverwachten van een processor die minimaal 5 jaar mee moet gaan op de standaard snelheid....
ik type dit op een stabiel draaiende 486dx 100mhz uit 1995 ofzo. Het systeem draait bij mij 24/7 en gebruik het voor mail en inet (tsja student het je kan niet overal het nieuwste hebben). Daarvoor stond i thuis ook al 24/7 aan. dus da's bijna 6 jaar 24/7 met af toe een verhuizing (dagje off).

wel ff opletten dat er niet te veel stof in komt naar verloop van tijd (stofzuiger op de 8erkant :) )

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• ConZito
  • Laatst online: 29-07 22:11
Op dinsdag 13 november 2001 19:19 schreef aardbeix15 het volgende:

[..]

ik type dit op een stabiel draaiende 486dx 100mhz uit 1995 ofzo. Het systeem draait bij mij 24/7 en gebruik het voor mail en inet (tsja student het je kan niet overal het nieuwste hebben). Daarvoor stond i thuis ook al 24/7 aan. dus da's bijna 6 jaar 24/7 met af toe een verhuizing (dagje off).

wel ff opletten dat er niet te veel stof in komt naar verloop van tijd (stofzuiger op de 8erkant :) )
Nou kijk dat bedoel ik :)

Verwijderd

Opzich heb ik goede ervaringen met `always on'.
Wel checken of alles qua temp binnen de veilige zone is, ik had laatst een kapotte AbitBX6 omdat de condensatoren het niet meer leuk vonden, na drie jaar te warm te zijn. :D

• KBDE
  • Laatst online: 18-08 21:50
Op dinsdag 13 november 2001 20:45 schreef Niwreh het volgende:
Opzich heb ik goede ervaringen met `always on'.
Wel checken of alles qua temp binnen de veilige zone is, ik had laatst een kapotte AbitBX6 omdat de condensatoren het niet meer leuk vonden, na drie jaar te warm te zijn. :D
Nee, ligt niet aan temp... ligt aan abit..

Abit = Bagger :'(

(zo goed als iedereen heeft dit met een abit mainboard wat ouder is dan 1 jaar)
Pagina: 1