xp inloggen met roaming profile traag

Pagina: 1
Acties:

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 17:04
zie boven :-)

nah ik kan met win2k goed inloggen op mun w2000 pdc, roaming profile komt gewoon goed en snel aan..
aleen als ik dit met een xp machine doe duurt het 5 minuten voordat hij inlogt (copying local setting, applying (aply duurt enkele minuten)
(ik zit dan aan de trafic ook dat hij niet meer copyd van de pdc)

hele zooitje loopt over een 100mb 3com hub en met allemaal 3com kaarten.. (905c)

iemand ideeen ?

Raar is zo gek nog niet

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Roaming profile verwijderen en opnieuw laten aanmaken door in te loggen op je xp machine. Ben je wel al je settings kwijt...

• steejvan
Op dinsdag 13 november 2001 15:14 schreef wouter93 het volgende:
Roaming profile verwijderen en opnieuw laten aanmaken door in te loggen op je xp machine. Ben je wel al je settings kwijt...
dat heb ik nou gedaan.. het blijft traag. en elke keer als ik met die login op een win2k bak heb gezeten (en uitgelogt ben) heb k nou ook mun 'lelijke' win2k theme (ik vin die van xp wel leuk in het zilver) maar het probleem is er niet mee opgelost..

gaat xp anders om met roaming profiles dan 2k ?

Raar is zo gek nog niet

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Sorry dat ik ff een oud topic omhoog ros, maar ik heb hier ook extreem last van en ik heb nog geen oplossing gevonden. Zodra je de netwerk kabel eruit trekt, ben je zo ingelogd.. Maar oh, als ie er in blijft, zit je zo een minuutje of 2-3 naar zo'n dom inlog scherm te kijken.

Het gaat om de combi: Win2K Advance Server en WinXP cliënten

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
Probeer je DNS eens goed in te stellen werkte bij mijn wel.

• steejvan
rjeggens schreef op 30 mei 2002 @ 13:36:

Het gaat om de combi: Win2K Advance Server en WinXP cliënten
ik heb er nog steeds niets op gevonden.. wel weet ik dat als het te lang duurt en duwt op ctrl-shift-esc (task manager) dat hij dan opeens doorstart

Raar is zo gek nog niet

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen me te herinneren dat je op die XP machine het ip van de pdc als DNS moet opgeven en dat het dan veel sneller gaat.

Metal up your ass

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

JaymzHetfield schreef op 31 juli 2002 @ 14:34:
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen me te herinneren dat je op die XP machine het ip van de pdc als DNS moet opgeven en dat het dan veel sneller gaat.
Klopt, maar dan moet je dns van je server weg goed zijn, anders kan je niet internetten..

Als je de dns niet op de server zet, krijg je ook vage active directory fouten.

Het kan ook zijn dat als je een keer met de goeie dns ben ingelogd, ie het dan wel doet (enrollment van certificaten b.v. hoeft maar 1 keer te gebeuren, maar dan wel met de dns goed ingesteld)

Verwijderd

tja, bij mij was het opgelost door (kommaar kommaar kommaar!!!!) de MS Update te draaien en alle fixes te installeren.
Ik draai nu W2K A-Server met W2K clients (desktops) en XP clients (laptops) en de roaming profiles werken als een ti*t, maar het Theme-probleem blijft, en is niet te verhelpen: ligt aan grafische enhancements die wel in XP maar niet in 2K zitten.

Verwijderd

Theme kun je in een fileopslaan... als je die nou in je profile opslaat krijg je die toch iedere keer binnen?

• steejvan
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 22:34:
Theme kun je in een fileopslaan... als je die nou in je profile opslaat krijg je die toch iedere keer binnen?
bij een roaming profile wordt je hele \documents and setting\%username% heen en weer gecopieerd (of tenminste hetgene wattie nodig heeft) en daar staat ook heel je theme in dus die geeftie wel mee, alleen kan xp wat meer grafisch dan w2k dus snapt w2k het niet meer..

het klopt nou wel aardig alleen krijg ik elke keer mun "show desktop" en mun öutlook expresse" icoontje dubbel.. .. zodra ik dan weer bij een w2k bak inlog krijg ik ook 2 quicklaunch balken...

Raar is zo gek nog niet

Pagina: 1