Toon posts:

Problemen met een Novell NE2000 netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?

Ik zit met een machine met een Novell Anthem NE2000 netwerkkaart, nu heeft de gebruiker de drivers van deze kaart verwijderd omdat zij hier problemen mee had.
Nu wil ik deze weer installeren, maar heb alleen hele oude drivers, weet iemand een locatie waar ik nieuwe drivers voor deze kaart kan vinden???:?

Tevens krijg ik deze niet meer aangemeld bij ons op het netwerk (dit is een Windows NT Netwerk en de workstations draaien voornamelijk onder Windows95 en Windows98)
Hierbij geeft hij elke keer de melding: Er is geen server die u wachtwoord kan valideren, terwijl ik naar mijn mening wel alles goed heb ingesteld.

Ip-adres, Subnetmask Gateway en domeinnaam ingevuld bij Toegangsbeheer.

HELP!!!!!!!:'(

• steejvan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36
das natuurlijk logisch he, als jij je netwerkdrivers niet geladen hebt kun je geen doamin aanspreken.. (tenzij je die oude nou wel hebt draaien) .. link naar hub goed?,

kun je jezelf wel ping? (op je ingegeven adres en op
127.0.0.1)
zo ja.
kun je wel naar een gateway pingen??
of naar een andere client ?

zonee haal dan de drivers es van drivershq.com
ne200 betsaat al jaaaaren dus er zijn echt zeker overal drivers voor te vinden (anders moet je ff op de kaart kijken naar de chipset, en die die ff invoeren in google.nl

succes

Raar is zo gek nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Pingen wil niet, dat heb ik al geprobeerd, ik zal kijken of ik de drivers kan vinden.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
ik heb ook een paar echte oude Novell/Anthem coax NE2000 kaarten. Bijna elke ne2000 driver werkt, maar 1 ding wijkt af bij het origineel: irq en port adres kunnen maar heel beperkt worden ingesteld met jumpers. Alleen irq 3,4,5 en 4 keuzen i/o port. Op de kaart staat dit goed aangegeven. Kijk hier eerst naar!

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

met google heb je zo een hand vol tips:
http://www.google.com/search?q=novell+anthem+setup+disk+ne2000&hl=nl&start=20&sa=N

wel nog effe bovengenoemde setup disk opzoeken.
Novel Anthem NE2000 wordt vrijwel altijd als NE-2000-compatible geinstalleerd. Als je met het chipnummer en de andere gegevens zoekt heb je meestal snel de disk(s).
of effe kijken op www.driverguide.com inloggen met "driver" en wachtwoord "all " meen ik anders effe registreren.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
De drivers voor die kaarten zitten bij windows !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 19:59 schreef G8KeePeR het volgende:
De drivers voor die kaarten zitten bij windows !
hij zal toc heerst moeten checken of zijn kaart goed ingesteld staat. Daarna pas volgt het windows verhaal en wat ik mij herinner wordt ie zelfs herkend bij niewe hardware installeren. Alleen wordt lang niet altijd de juiste irq en i/o overgenomen en moet dus handmatig in onfiguratiescherm aangepast worden. En als laatste kom je pas toe aan de netwerkinstellingen, mogelijk dat die alleen verkeer staan. Maar er staan zoveel handleidningne op het web met een beetje zoeken, is niet tegen te typen......

Verwijderd

Topicstarter
Instellingen gecontroleerd en nieuwe drivers geinstalleerd, maar nog steeds geen goed effect.
In een nieuwere machine doet deze kaart het wel.
Tevens heb ik met een andere kaart getest om te kijken of het misschien aan het slot lag.
Maar met een andere kaart in hetzelfde slot kom ik wel op het netwerk, alleen is dit niet wat ik wil.

Wie kan mij de oplossing geven???

Verwijderd

zet de irq en i/o lijst eens hier neer met de Novell Anthem kaart of probeer eens een anders slot. Het is nl zo dat bepaalde slot een irq delen, soms staat dat in de manual of op het web van het bord. Door een ander slot te nemen kun je het omzeilen
Pagina: 1