Toon posts:

wel netwerk geen inet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2pctje met xp erop draaien. Nu zijn die pcs met elkaar verbonden dmv mijn ADSL router. Nu kan ik op pc 1 wel internetten, maar op pc2 niet. De pcs kunnen wel gewoon met elkaar netwerken.

Normaal gesproken zou je als je naar de Eigenschappen van je netwerk verbinding gaat, bij Geavanceerd een optie moeten staan van Internet delen met andere van netwerk. Bij mij is dat hele ding er dus niet. Ik snap niet waarom niet.

Wat moet ik doen?

Verwijderd

mischien heb je bij je 2e nic, internet sharing aan..
dat had ik eerst ook, zet die dan uit, en zet hem aan op je internet nic..

Verwijderd

Topicstarter
bij pc2 kan je inter sharing ook niet aan of uit zetten.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik weet voor 95% zeker dat je de DNS niet hebt ingevuld.

Vul twee DNS servers in, en het moet werken...

DNS Server kun je bij je provider vinden.

Verwijderd

Topicstarter
idd, de dsn heb ik niet ingevuld. Kan het ook zijn dat adsl maar 1 dns nr heeft?

• RupS
Je provider heeft altijd een primaire en een secundaire DNS server... Welke provider heb je?

Verwijderd

Topicstarter
terra = spaans

www.terra.es

op deze pc heb ik ook maar 1 dns

• RupS
Je kan ook bijv. 195.96.96.33 & 195.96.96.97 gebruiken. (resp. Primair & Secundair).

Die zijn van Wanadoo....werkt ook prima.

Het maakt niet uit welke provider je kiest, als je maar DNS invult...

suc6

edit:

Het werkt ook met 1 DNS server, maar als die op zijn gat ligt heb je dus geen Internet meer.... Daarom liever altijd twee.

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik weet zeker dat je geen DNS hoeft in te vullen.
ICS uitschakelen op de tweede NIC is het waarschijnlijkst.
Zodra je op de internet NIC ICS aan hebt staan, en de tweede NIC toevoegt aan het netwerk met de wizard, zal de ICS al herkend worden.

(In de ideale wereld)

DNS settings hoef je meestal niet handmatig meer in te vullen, deze worden over het algemeen al meegegeven in de DHCP scope van de provider.

• RupS
Niet als je Internet gaat dalen zoals hier het geval is.

Dan moet je bij de tweede client, danwel via een eigen DHCP server, danwel handmatig de DNS meegeven.

Klopt dat de provider DNS meegeeft, alleen niet als je over je eigen netwerk internet gaat delen. Dat ziet jouw provider immers niet eens (als je het goed doet... ;))

note: 12Move geeft bijv. geen DNS mee als je inbelt....

Verwijderd

Topicstarter
Ja het klopt wel. Op de eerste pc wordt de ip info automatisch gevonden. Ook dat DHCP. Maar op die andere pc niet :(

Maar het werkt nog steeds niet.
ff alles op een rijdtje
op pc 1 wordt alle info automatisch gevonden. Dat is dit:
Adrestype = door DHCP toegekent
Ip = 217.125.88.228
subnetmask = 255.255.255.192
standaardgateway = 217.128.88.193
DHCP server = 217.128.88.193
DNS server = 193.152.63.197

Op pc 2 komt hij automatish met het volgende op:
Adrestpe: Automatisch persoonlijk adres
IP-adres = 169.254.50.25
subnetmasker = 255.255.0.0

en dat is alles wat hij vindt.
Wat ik nu wil is dat de beide pcs met elkaar kunnen netwerken, en dat ze beide van het Inet gebruik kunnen maken.

Zou iemand kunnen vertellen welke instellingen ik dan precies moet doen?

Verwijderd

is je netwerktekeningetje zo?

adsl---pc1---pc2

volgens mij als je inetsharing aan hebt staan zo op pc2 het ip 192.168.0.x moeten zijn en op pc1 de interne nic 192.168.0.1 (dit regelt xp volgens mij automatisch) ook geeft inetsharing dns ed...

pc2 heeft ook geen gateway en dan gaat het iig niet werken!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 13 november 2001 17:05 schreef betweter het volgende:
is je netwerktekeningetje zo?

adsl---pc1---pc2
nee, het is

adslrouter
| |---pc1
|------------pc2

Ik hoop dat je het begrijp.
Beide pcs zijn aangesloten op de adsl router

Verwijderd

ok dan krijgen je beide pc dhcp van je provider. als je slechts voor 1 ip nummer betaald zal je provider wel een ipnummer uitdelen aan je andere pc maar die kan je dus niet gebruiken op internet (geen gateway geen dns ed). als je voor meer ip's betaald moet je ff zeuren bij je provider.

voor 1 ip adress. zet in pc1 een tweede netwerkkaart sluit mbv een hub of crosscable pc2 daarop aan. zet inetsharing aan op pc1 en gaan..... oftewel het tekeningetje dat ik gaf
of tweak je adsl router (ik weet niet in hoeverre dat kan aangezien kabel nog steeds beter is dan adsl :) )

Verwijderd

Topicstarter
aha, het is helemaal duidelijk. Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik maar voor 1 ip betaal, dus er zit nix anders op dan nog een netwerkkaartje te kopen :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ok dan krijgen je beide pc dhcp van je provider. als je slechts voor 1 ip nummer betaald zal je provider wel een ipnummer uitdelen aan je andere pc maar die kan je dus niet gebruiken op internet (geen gateway geen dns ed). als je voor meer ip's betaald moet je ff zeuren bij je provider.
fout, als je een ROUTER hebt dan heb je eigen interne ip adressen die bijvoorbeeld door de dhcp van je router verstrekt worden. als je router geen dhcp server heeft dan moet je je ip adressen vast zetten op je pc's. zoals 192.168.0.2 en .3 (router zelf is dan 1)

ofwel, de router krijgt het ip wat de dhcp van je provider verstrekt heeft en je eigen pc's hebben hun eigen interne ip's.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik zeker in de software van mijn router instellen of niet?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik weet niet wat voor router jij hebt maar standaard staan ze meestal wel goed.
Pagina: 1