3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
* jhead22 is dik te vreden met zijn spire koeler met koperen onderkant.
Goedkoop en lekker koel.
Ow ja, zal ik ff zoeken. Ik heb btw ook een koperen basis.Op dinsdag 13 november 2001 13:32 schreef jhead22 het volgende:
Over welke spire heb je het nu
* jhead22 is dik te vreden met zijn spire koeler met koperen onderkant.
Goedkoop en lekker koel.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heb je er wel eens over nagedacht dat je niet kouder dan koud kan? En dat je systeem zo goed gekoeld is door die spire dat je niet veel verder meer kan? Harder blazen helpt niet? Natuurlijk niet, er valt niets meer te koelen. Zeker niet met de lucht in je kast die waarschijnlijk rond de 30 graden hangt.
Het is dus vreselijk goed als de temeratuur niet veel oploopt als hij langzamer gaat draaien. Dat betekent dat je over capaciteit hebt.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Juist.. dat wou ik net zeggen.. De temp in je kast moet wel koel genoeg zijn want met warme lucht kan je geen cpu koelenOp dinsdag 13 november 2001 13:34 schreef Ortep het volgende:
Echt vreselijk je systeem...je zit maar een graad of 30 onder de maximum temperatuur.
Heb je er wel eens over nagedacht dat je niet kouder dan koud kan? En dat je systeem zo goed gekoeld is door die spire dat je niet veel verder meer kan? Harder blazen helpt niet? Natuurlijk niet, er valt niets meer te koelen. Zeker niet met de lucht in je kast die waarschijnlijk rond de 30 graden hangt.
Ja, maar dan zou mijn verhaal over speedfan niet kloppen. En dat doettie welOp dinsdag 13 november 2001 13:34 schreef Ortep het volgende:
Echt vreselijk je systeem...je zit maar een graad of 30 onder de maximum temperatuur.
En full stressed komtie zeker bij de 46-47 graden.
Mijn model : http://www.spire.nl/products/5e34b3-H.htm
Ecodan warmtepomp
22.10 cfm is toch behoorlijk ? Dat zou toch wel wat verschil moeten maken ?Op dinsdag 13 november 2001 13:36 schreef memendo het volgende:
Dat je zonder fan maar een paar graden stijgt ligt er aan dat die fan niet veel flow creert. Dus de heatsink is wel ok
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Allemaal: Jahaaaa je hebt mooie temperatuurtjes!
Neeheee je kan niet verder koelen!
Nou, mooi hoor....Op dinsdag 13 november 2001 13:37 schreef sbronsge het volgende:
1...2....3...Wat een.... !!!!
Allemaal: Jahaaaa je hebt mooie temperatuurtjes!
Neeheee je kan niet verder koelen!
Me duron 600@800 gaf dezelfde temperaturen met een 6x6 cm koelertje van CM.
En ik hoop dat ik wel verder kan koelen. Ik ga expirimenteren met een fanadapter en een 80 mm fan. Tis de bedoeling dat ik hem kan overclocken zonder dat m'n cpu verbrand.
Ecodan warmtepomp
Ten eerste, wel eens aan gedacht dat die temps di je haalt gewoon zo laag zijn vanwege je HEATSINK in dit geval?
Trek die er eens af en dan wil ik je met je geboote xp horen zeggen dat spire zuigt, PFFFFFFFFFF.
Bovendien, als je airflow niet in orde is wordt het niet koeler nee, ik heb topics gelezen met mensen met waterkoeling met die temps! PFFFFFFFFFF.
Waarom ligt dat btw aan spire? Denk je dat een andere fabrikant die fans 10000 rpm sneller laat draaien ofzow? CHRIST MAN!!!
Het werk word voornamelijk gedaan door je heatsink, de fans zorgt alleen voor de airflow, en op die heatsink van je zit gloof ik ook een dergelijk merkje.
Ja in me ouwe computer zit ook een spire (athlon classic)
en ik moet zeggen dat ik erg tevreden over ben. Wat verwacht je nou helemaal man?!?!?
Eerst denken, dan blaten
Als jij het op een normaloe manier had gezegd, had ik jouw geblaat niet als geblaat beschouwd.Op dinsdag 13 november 2001 13:41 schreef caesartje het volgende:
Eerst denken, dan blaten
Ecodan warmtepomp
/sorry mensen maar deze post vraagt om een flame, merken/ bedrijven afkraken zonder onderbouwde mening is niet de bedoeling
Veel plezier met experimenteren, ik snap alleen je punt niet, die temp is prima man, kijk eens rond naar de temps van de rest van de tweakers hier en hoe hoog die hun cpu's hebben staan, ja, je kan maar moeilijk willen doen...Op dinsdag 13 november 2001 13:38 schreef JT het volgende:
[..]
Nou, mooi hoor....
Me duron 600@800 gaf dezelfde temperaturen met een 6x6 cm koelertje van CM.
En ik hoop dat ik wel verder kan koelen. Ik ga expirimenteren met een fanadapter en een 80 mm fan. Tis de bedoeling dat ik hem kan overclocken zonder dat m'n cpu verbrand.
Zelf ben ik niet echt te spreken over spire maargoed. 46/47 graden is zeer okeej voor een simpele cooler met goede kastkoeling.
Ik zelf zit nu op 43 graden normaal gebruik, full load 46 graden. (Athlon 1400@1500 met VolcanoII)
Whatever.
Dat doetie dus niet, lees ook vooral de ene zin uit mijn antwoordt die je NIET gekwoot hebt. Daarin staat precies waarom het 'speedfan' effect in orde is bij je.Op dinsdag 13 november 2001 13:36 schreef JT het volgende:
Ja, maar dan zou mijn verhaal over speedfan niet kloppen. En dat doettie wel
Dus wat jij zegt is dat die HS eigenlijk 'te groot/goed'is ? Mjah....zou ik niet verwachten met die XP. En het gaat me niet om de temps, maar om het feit dat de cpu zonder fan maar een paar graden warmer word. Met een 22,10 cfm fan zou ik toch een wat groter verschil verwachten.Op dinsdag 13 november 2001 13:49 schreef Ortep het volgende:
[..]
Dat doetie dus niet, lees ook vooral de ene zin uit mijn antwoordt die je NIET gekwoot hebt. Daarin staat precies waarom het 'speedfan' effect in orde is bij je.
En die andere tweakers met hogere temps....vergeet niet dat de XP 30 % minder warmte afgeeft dan een normale Athlon.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Oh wat vreselijk zeg full stresed wel 47 graden en stressed 41 jezus man dat ding kan pirma op 80 graden constant draaien dus zit je niet zo druk te maken op een paar graadjes.Op dinsdag 13 november 2001 13:30 schreef JT het volgende:
Klopt dat ? Ik heb een Spire koeler op m'n XP 1600. Idle ongeveer 37 graden, beetje stressed gelijk 41 graden, om over full stress nog maar niet te spreken.
Ze moeten rekening houden met het feit dat je PC in de zomer in Abu Dhabi kan staan en wel zonder airco. Dus blaast hij te veel. En als je dus al op 'koud' zit, valt er niet veel meer te halen. Mogelijk is het koelblok ook gemaakt voor processoren die 30% sneller kunnen. Mijn Spire kan tot een Athlon 1300 ofzo. Bij 1000 redt hij het op zijn sloffen.Op dinsdag 13 november 2001 14:39 schreef JT het volgende:
Dus wat jij zegt is dat die HS eigenlijk 'te groot/goed'is ? Mjah....zou ik niet verwachten met die XP. En het gaat me niet om de temps, maar om het feit dat de cpu zonder fan maar een paar graden warmer word. Met een 22,10 cfm fan zou ik toch een wat groter verschil verwachten.
Bovendien is het zo dat als je bij een fan het toerental halveert, je niet de luchtstroom halveert. Er bestaat zoiets als 'slip' De lucht kan dan gewoon niet snel genoeg door de bladen worden meegenomen en blijft achter. Dat effect is minder bij lagere toerentallen.
Wees blij met je temperaturen, of laat je fan lekker langzaam draaien en wees blij met de 'rust'
Verwijderd
das netjes wat loop je nou te zeiken ?Op dinsdag 13 november 2001 13:36 schreef JT het volgende:
[..]
Ja, maar dan zou mijn verhaal over speedfan niet kloppen. En dat doettie wel
En full stressed komtie zeker bij de 46-47 graden.
Mijn model : http://www.spire.nl/products/5e34b3-H.htm
Nou ja, voor een cpu die 30 % minder warmte aangeeft, zou ik lager verwachten...Op dinsdag 13 november 2001 14:52 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
das netjes wat loop je nou te zeiken ?
Als je daar vanuit gaat, dan zou de Athlon 1400 zeker wel 55-60 gradeb full stressed moeten worden.
Ecodan warmtepomp
Nou, een benzine auto kan ook 6000 toeren lopen (bijvoorbeeld een Opel) zonder direct kapot te gaan, maar dat doe je ook niet. Om die reden wil ik de cpu onder de 50 graden houden.Op woensdag 14 november 2001 12:02 schreef KillerAce_NL het volgende:
En dat is nog lang niet te heet voor een athlon, what's your point ??? Die koeler is dus gewoon wel goed. En 30% minder warm? Volgens mij was dat toch 15-20%...
Ecodan warmtepomp
dat zou best kunnen kloppen..... mijn thunderbird 1400 wordt 53 graden stressed... met silverado en 4 casefans...Op woensdag 14 november 2001 11:58 schreef JT het volgende:
[..]
Nou ja, voor een cpu die 30 % minder warmte aangeeft, zou ik lager verwachten...
Als je daar vanuit gaat, dan zou de Athlon 1400 zeker wel 55-60 gradeb full stressed moeten worden.
(als ik alles op 12V zet komt ie hoogstens op 48 graden)
dus wat loop je nou te zeiken??
De topicstarter spuugt zijn maaginhoud uit over zijn Spire omdat de temperatuur hem niet bevalt, maar wat had hij hiervoor dan? Wat is zijn vergelijkingsmateriaal? (Als het een Celly 600 was, dan is het logisch, als het een AMD Tbirdje 1000 was, dan zit hij te zeiken...)
Iedereen die hier absoluut k*t op reageerd, wat wordt ik daar toch verdommese ziek van, als je niets nuttigs te melden hebt: ZEG DAN NIKS dat eeuwige gezeik en ge-emmer ook altijd.
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.
![]()