FSB >143 geeft vage effecten in quake 3

Pagina: 1
Acties:

• zkhbaldo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, allereerst mijn hardware maar:

MSI KT266 Pro (MS-6380)
AMD TB 1,4
384 MB DDRam (1*128 Twinmos, 1*256 M-Tec)
ASUS V7100 Pro 64 MB (230/220)

De instellingen op het moment zijn 10*144 In quake 3 geeft het na een tijdje vreemde effecten, Streperig enzo. Kan het zijn dat mijn geheugen te warm wordt of dat het geen 288 MHz aankan? Kortom war ligt het aan? Als ik mijn Multiplier op 11.5 zet (standaard is 10.5 * 133) start mijn computer in winxp na een tijdje spontaan opnieuw op... Met de FSB verhoging dus niet, maar dan krijg ik dit... Waar komt het door..?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik denk idd dat je geheugen het niet aankan. probeer het eens met alleen die 256MB of alleen die 128MB

specs

Verwijderd

anders clock je je vga kaart wat lager

Verwijderd

Is een hoge FSB schadelijk voor je geheugen en je PCI kaarten? Draai nu op 141/35 met een mp van 11. M'n xp is dus gelocked en wil graag zo overklokken. Kan dat slecht zijn? Of kun je net zo lang doorgaan totdat je systeem niet meer stabiel draait?

Verwijderd

gewoon net zo lang doorgaan tot het systeem niet meer stabiel draait.... meestal kun je nog wel wat hoger als je nu bent..

Verwijderd

Ook als m'n xp al 65 graden is na 3DMark2001? Ik probeer het gewoon.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Waarom begint iedereen over te klokken zonder dat ze precies weten waar ze mee bezig zijn?
Tweaken is meer dan er maar op los prutsen, het gaat om het behalen van maximale prestaties (met minimale middelen). Voordat ik begon met overklokken heb ik mezelf eerst op de hoogte gebracht van alle methoden, voor- en nadelen en risico's.

Zouden naar mijn mening meer mensen moeten doen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Wat denk je waar ik nu mee bezig ben. Gooi echt niet in 1 keer de fsb naar 145 ofzo. Ik ben me nu aan het orienteren wat allemaal kan en wat niet kan juist.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Nou precies, dan ben je nu een stukje te ver gegaan.
Een systeem wordt nou eenmaal onstabiel bij te ver overklokken. Probeer zelf eens wat uit zoals extra koeling, geheugen koeling, chipset koeling en zo.
Hier kan ook niemand je vertellen wat er precies aan de hand is hoor... Iedere overgeklokte PC is anders.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
misschien je videokaart eens wat terugklokken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• zkhbaldo
Heb al extra cooling, een 60*60 die zuigt, en een 80*80 die blaast op mijn DDRam. Beide SUNON. Thermaltake heatspreaders komen er binnenkort aan, probeer het dan nog wel eens weer.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Zoals al 2 mensen hierboven hintten: waarschijnlijk wordt t je vga-kaart te veel. Als t aan je main geheugen (noem je dat zo??) zou liggen zou je wel ernstiger fouten krijgen dan strepen in je beeld.

• zkhbaldo
OK, thnx, dus de FSB verhoging wordt te veel voor mijn vga kaart, nou ja, ik zal hem eens terug zetten en het nog een keer verhogen

ZKHbaldo

• zkhbaldo
Kan het trouens ook liggen aan dat mijn AGP snelheid dus verhoogd wordt en dat het te veel wordt?

ZKHbaldo

Verwijderd

Heb je AGP4x aan? Probeer die eens uit te zetten.

• chromeeh
  • Laatst online: 10:30

chromeeh

the Gnome

Jup..... die AGP 4x moet terug naar 2x :)
Heeft met de timing van de ram en cpu van je videoplank te maken :) (RAS & CAS voor de liefhebbers >:))

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• zkhbaldo
Hey thanks, ik heb dit gedaan, en heb hem nu op 10 x 150 lopen, toen ik hem naar 2X had gezet stond er in beeld:

Checking NVRam....

DRAM Clock = 200 MHz SDRAM CAS Latency = 2

Normaal gesproken was dit 266 en 2.5. Ik neem aan dat het hier gaat over mijn videokaart. Ik dacht altijd dat het ging over mijn gewone RAM, daarom vond ik het al vreemd dat dit niet gewoon meeveranderde, zoals mijn CPU clock. Maar dat is hiermee verklaart

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op woensdag 14 november 2001 18:37 schreef zkhbaldo het volgende:
Hey thanks, ik heb dit gedaan, en heb hem nu op 10 x 150 lopen, toen ik hem naar 2X had gezet stond er in beeld:

Checking NVRam....

DRAM Clock = 200 MHz SDRAM CAS Latency = 2

Normaal gesproken was dit 266 en 2.5. Ik neem aan dat het hier gaat over mijn videokaart. Ik dacht altijd dat het ging over mijn gewone RAM, daarom vond ik het al vreemd dat dit niet gewoon meeveranderde, zoals mijn CPU clock. Maar dat is hiermee verklaart
dat is gewoon je geheugen hoor :o
200 is wel heel weinig
je hebt vast wat veranderd in de bios
je moet hem weer op 133 ( 266 ) zetten

• zkhbaldo
Huh?! Da's vaag, hij geeft het gewoon netjes aan, mijn bios zegt:
FSB: 133
Overclocked: 150

En wcpuid zegt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/baldo/wcpuid.JPG
300 MHz dus, mijn FSB staat niet op 100, hem hem immers overclocked naar 150... Hehe, heb ik eigenlijk TDRam :P

Hoe komt het dan dat ie dat zegt, want ik heb dus ook geen SDRam.... :?

ZKHbaldo

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Zozo baldo, very nice zullen we maar weer zeggen.
Pagina: 1