Toon posts:

Winroute problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerder gepost dat mijn internet het niet meer deed via deze manier: kabelmodem naar hub, hub naar pc1 en pc2.
Er werd me toen aangeraden om het zo te doen: Kabelmodem naar pc1, pc1 naar hub, hub naar pc2.
Zo heb ik het dus ook gelijk gedaan, en heb winroute op pc 1 geinstalleerd.
ik had alles ingesteld zoals op de site van winroute, en op een gegeven moment werkte alles ook, zowel internet als netwerk.
Ik ben toen begonnen alles weer te installeren op pc2 omdat ik die eerder had geformateerd. maar op een gegeven moment werkte de internet van pc2 niet meer na een reboot, de configuratie is hetzelfde, niets is gewijzigd. Ook staat op winroute.com hoe je internet moet delen namelijk zo:

Waarom kunnen mijn computers in het netwerk niet surfen op Internet?
Zorg er voor dat de browser of Internet configuratiescherm niet is ingesteld voor het gebruik van een proxy server. Als er geen proxy is ingesteld, bekijk dan of de browser werkt op de Winroute server computer. Zo ja, stel dan het volgende in:

Winroute Server computer
IP Address: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: leeg
DNS: niet aankomen (als de Winroute server kan browser, dan is dit goed)

Winroute Client computer
IP Address: 192.168.0.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

Start alles opnieuw en bekijk of er nu kan worden gesurfd vanaf de client. Zo niet, ga dan naar DOS en typ:

ping 192.168.0.1
Krijgt u geen antwoord, dan is er waarschijnlijk een probleem met de netwerkkabels of netwerkkaart.

ik heb dus alle instellingen op deze manier staan, en beide pc's kunnen ook naar elkaar pingen, maar de internet doet het nog niet:(

Kan iemand mij miscchien helpen?

allebeide comps draaien trouwens op Win98 SE

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Controleer met winipcfg of dns en gateway inderdaad goed staan op de client. Zet in configuratiescherm -> internet-opties -> tabblad verbindingen -> knop Lan-instellingen -> 'instellingen van IE automatisch vinden' aanvinken. Tevens 'proxy server gebruiken' moet uitgevinkt staan. In winroute moet natuurlijk voor de netwerkadapter waarop internet binnenkomt, NAT aangezet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De DNs en gateway staan wel goed, er staat de ip-adres van de host.
En de NAT heb ik vervolgens ingeschakeld op deze manier:
Settings --> Advanced --> NAT Daar heb ik vervolgens de IP-adres van de host en de client ingevoerd.
of moet ik daar niks aan doen en NAT inschakelen via de Interface table?(waar je de netwerkkaarten van de host kan zien)

• Poiter
Het laatste dus, die advanced settings hoef je helemaal niet aan te zitten voor de basic-werking. Dus inderdaad NAT inschakelen via de interface tabel. Zorg ervoor dat achter de netwerkaart voor internet ON komt te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Nat aan gezet en je ziet ook "On" staan
Alleen werkt het nog niet, is er iets anders dat fout kan zijn?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
Heb je dual boots op host??

Oh en ff winroute eraf pluren en er weer op gooien..
Tcp/ip op beide pcs eraf pluren en er weer op
Kaarten ff eraf pluren en er weer op

wat re-installs dus...

SuccES

Verwijderd

Topicstarter
Nope, geen dual boots.
Net alles eraf gehaald en weer op erop gezet.
Zonder succes.
Hoewel ik net een andere pc heb geinstalleerd (pc3) en die doet het dus wel op de een of andere manier.
Dus aan winroute ofzo kan het niet liggen.
ik vind het allemaal maar vreemd.
andere mogelijkheden om het op te lossen?

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 20:29
Wat je dus ff moet proberen (heb zelf ook WinRoute Lite)
is kijken of je DNS wel goed werkt.

DNS controleren: op de Client i.p.v. een website naar een ip gaan bv.: http://216.167.96.118 Als daar de Website van Sygate Technologies uit te voorschijn komt werkt je i-net verbinding wel maar je DNS server niet.

Dus (WinRoute Lite) :
Tablad Instellingen, 2e Netwerkadapter, Netwerkkaart van I-net.
Bij meer instellingen:
DHCP op 2e netwerkkaart en range instellen (of niet als je geen DHCP wilt draaien)
DNS Proxy aan zetten
rest heb ik standaard instellingen.

Verwijderd

Vul eens de dns server van chello in.

• Poiter
Als pingen wel lukt (ook extern adres geprobeerd?) dan is de tcp/ip verbinding op zich goed en moet er dus iets anders niet goed zijn. Je hebt niet per ongeluk ICS geinstalleerd? Firewall draaien? Probeer ook nog eens met een ander programma dan IE, bv met een ftp-programma om connectie naar buiten te maken. Als dat wel wil dan moet je het dus in de IE-sfeer zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit! Thnx voor de hulp everyone!
Pagina: 1