Another white boy in this movie? Damn!
Als je TV wilt kijken met een externe Satelliet tuner heb je geen "extra" decoder nodig, je gebruikt dan gewoon de HF out van je Satelliet tuner.
Wil je op de PC het satelliet signaal direct van de schotel binnen laten komen hab je een tunerkaartje nodig met een Common interface waar je op zijn beurt weer CAM modules (lees: decoders) kan steken. In deze CAM modules gaan weer smartcards met codes of je wel of geen rechten hebt om een bepaalde zender te kijken.
Wil je op de PC het satelliet signaal direct van de schotel binnen laten komen hab je een tunerkaartje nodig met een Common interface waar je op zijn beurt weer CAM modules (lees: decoders) kan steken. In deze CAM modules gaan weer smartcards met codes of je wel of geen rechten hebt om een bepaalde zender te kijken.
Murphy was an optimist
volgens mij heeft Hauppauge een speciale tv kaart die op de schotel kan worden aangesloten. WinTV-DVBs heet ie geloof ik.
Wat voor apparatuur heb je nu thuis staan en wat wil je precies?Op dinsdag 13 november 2001 13:24 schreef blade181 het volgende:
Ik heb thuis schotel, nou heb ik een vraagje, als je nu via de schotel tv wilt kijken moet je dan naast je tv kaart met sataliet uit of ingang ook nog een decoder hebben....
Of is dit nu totaal overbodig. Zit er al een decoder op de kaart zelf? Dit is natuurlijk heel erg handig want dan kan ik straks mijn kanalen bekijken terwijl mijn ouders andere kanalen kunnen kiezen.
Ik wil dan zo'n miro tv sat kaart hebben of raden jullie een andere aan??
Je ouders hebben nu een tv en sat-receiver beneden en je wilt sat-tv kijken op je PC? Dan heb je nodig een twin LBN in de schotel, waarvan 1 coax dan naar je PC loopt. Daarin moet een DVB insteekkaart (geen gewone TV kaart) en eventueel een CI kaart waarin je CAMs kan zetten die met smartcards werken.
Ik heb thuis zo'n nokia 9000 decoder die direct op de schotel aangesloten zit. Daarop aangesloten zit de tv van beneden en de video van beneden.
Dus zeggen jullie nu van dat ik geen extra decoder meer nodig heb als ik direct via een splitter mijn tv sattaliet (miro TV sat) kaart in de pc op de schotel wil aan sluiten. Of moet ik toch een speciale kaart kopen die dat decoden ondersteunt die cam modules. En hoeveel gaat dat kosten.
Dus zeggen jullie nu van dat ik geen extra decoder meer nodig heb als ik direct via een splitter mijn tv sattaliet (miro TV sat) kaart in de pc op de schotel wil aan sluiten. Of moet ik toch een speciale kaart kopen die dat decoden ondersteunt die cam modules. En hoeveel gaat dat kosten.
Blade: wie zegt dat?
Die Miro kaart ken ik niet maar waarom noem je het een sat-kaart, is het niet een gewone TV kaart? Wat je kan doen is als er een coax-uit op je Nokia zit, die aan te sluiten op de TV in van je videokaart, maar dan kun je op de PC alleen het kanaal bekijken wat op de Nokia is gekozen.
DVB kaarten voor in de PC zijn duur, 600,- ongeveer, en een kaart met dubbele CI iets van 300,-, en CAM's kosten ook vanaf 300,- per stuk, dus dat wordt bij elkaar een stuk duurder dan een nieuwe sat-receiver met ingebouwde decoder.
Kijk hier voor voorbeelden, of het goede prijzen en merken zijn weet ik niet trouwens. http://www.bakkerelectronics.com/onlineshopnl/pc_kaartendata_tv_kaarten.htm
Die Miro kaart ken ik niet maar waarom noem je het een sat-kaart, is het niet een gewone TV kaart? Wat je kan doen is als er een coax-uit op je Nokia zit, die aan te sluiten op de TV in van je videokaart, maar dan kun je op de PC alleen het kanaal bekijken wat op de Nokia is gekozen.
DVB kaarten voor in de PC zijn duur, 600,- ongeveer, en een kaart met dubbele CI iets van 300,-, en CAM's kosten ook vanaf 300,- per stuk, dus dat wordt bij elkaar een stuk duurder dan een nieuwe sat-receiver met ingebouwde decoder.
Kijk hier voor voorbeelden, of het goede prijzen en merken zijn weet ik niet trouwens. http://www.bakkerelectronics.com/onlineshopnl/pc_kaartendata_tv_kaarten.htm
Verwijderd
Een vriend van me had een digitale kaart in z'n computer gepropt. Had ie voor 300 piek bij marktplaats. Wil je ook de nederlandse commerciele zenders, dan wordt het duurder, want je hebt een smartcard nodig dan.
Ik snap er nu nog geen hol van want hoe moet ik die smartmodules dan invoegen in die tv kaart?
Nee, aan die TV kaart heb je helemaal niks tenzij je exact het programma wil kijken als je ouders beneden.
Als jezelf gecodeerde sat-programma's op je PC wilt kijken, moet je dus een DVB en een CI kaart kopen plus cams, maar da's nog duurder dan een aparte receiver die je wel op je TV kaart of gewoon op een TV kan aansluiten. ICQ maar voor vragen.
Als jezelf gecodeerde sat-programma's op je PC wilt kijken, moet je dus een DVB en een CI kaart kopen plus cams, maar da's nog duurder dan een aparte receiver die je wel op je TV kaart of gewoon op een TV kan aansluiten. ICQ maar voor vragen.
Pagina: 1