Videokaart koelen dmv koper plaat met gaatjes.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Radeon 64 VIVO

Ik heb een koperen plaatje van 5mm dik en 150mm lang, als ik hier nu heel kleine gaatjes in boor behalve op de plaats van de core. En ik pak het met A Sliver vast aan de core van men radeon.... zou dit genoeg koelen?

Fannetje maakt SUPER veeel lawaaaaaaai :-(

Verwijderd

mischien is een waterblokje een idee ?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Probeer en laat het ons weten zou ik zo zeggen.

Meh ...

Verwijderd

How about veel kleine gleufjes erin zagen met een diepte van 3.5 mm ofzo. ??

Een truuk om een rendabel koelblokje te bouwen is dmv het vergroten van het opp.

Verwijderd

Hmm, ik denk niet dat dat zonder fan voldoende gaat werken...

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
Op dinsdag 13 november 2001 13:44 schreef DaBit het volgende:
Hmm, ik denk niet dat dat zonder fan voldoende gaat werken...
Hij kan het iig proberen, je merkt het snel genoeg alsie niet genoeg koelt, en de koeling is wel zodanig dat'ie niet zal doorfikken.
Weinig risico zou ik zeggen, hou er desnoods een thermometer naast (ECHTE, dus geen software shit) en check af en toe de temp. Minder als 55/60 graden is altijd goed, daarboven zou ik aan andere maatregelen gaan denken.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Die Radeon verstookt 25-30W. Net zoveel dus als een vrij snelle P3 dus. Zou jij die met een koperen stripje van 150mm lang en wat gaatjes erin durven te koelen?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 13 november 2001 17:05 schreef DaBit het volgende:
Die Radeon verstookt 25-30W. Net zoveel dus als een vrij snelle P3 dus. Zou jij die met een koperen stripje van 150mm lang en wat gaatjes erin durven te koelen?
Deze strip is een halve cm dik en 15 cm lang/breed.

Grootter dan de gemiddelde koeling die op een grafische kaart zit.
Kan je wel wat leuks mee maken....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij is het oppervlak nog steeds stukken minder dan van een mooie koelvin. Daarnaast is de spreiding van de warmte door die 5mm niet zo bijster effectief. Bij benadering 45 graden vanaf de chip... Dus die 15 cm doet niet zoveel...

Volgens mij heeft DaBit -hoe kan het ook anders- weer eens gelijk. (Persoonlijk zou ik hem eens graag de les lezen, maar dat gaat bijna niet :P)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik weet het, DaBit, das toch die waterkoeling-koning ;)

Maar als je de standaard koeling op een grafische kaart bekijkt, das niet veel hoor!! Meestal een plaatje waarvan de zijde omhoog gebogen zijn, bij mijn Elsa Gladiac ten minste.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Op dinsdag 13 november 2001 13:14 schreef poing het volgende:
Ik heb een koperen plaatje van 5mm dik en 150mm lang...
Hoe kom jij aan dat koperen strippie? Ik ben nl op zoeken naar een koper plaatje van een 100x100x5mm om een dekseltje te kunnen maken voor een test waterblokkie...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Op dinsdag 13 november 2001 17:22 schreef CrashOne het volgende:
Ik weet het, DaBit, das toch die waterkoeling-koning ;)

Maar als je de standaard koeling op een grafische kaart bekijkt, das niet veel hoor!! Meestal een plaatje waarvan de zijde omhoog gebogen zijn, bij mijn Elsa Gladiac ten minste.
Ja maar, actieve koeling maakt echt heel veel uit.

Verwijderd

Zou je niet beter een kant & klare oplossing kunnen kopen zoals de Zalman ZM17CU? Ik heb 'm zelf ook op een Leadtek Geforce 2 pro en dat werkt prima. Overklokken zit er niet meer bij maar dat kun je ook niet verwachten van een passieve koeling.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Die is ook actief, maar ik neem aan dat dat ook de bedoeling is van het "project"?

edit:

is een reactie op Hielko

Pagina: 1